۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهدای ترور قزوین را بشناسیم
کد خبر: ۳۶۱۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛

شهدای ترور قزوین را بشناسیم

استان قزوین ۱۹شهید ترور را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهدای ترور قزوین را بشناسیم
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ پیروزی انقلاب اسلامی ثمره ایثارگری بسیاری از زنان و مردان ایران بود که در مسیر حق، از جان خود گذشتند.

۱۷هزار شهید ترور در تاریخ انقلاب اسلامی نمونه‌ای از رفتار خصمانه منافقین کوردل و امریکا و ایادی‌اش است و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به بهانه‌های مختلف شاهد شهادت شخصیت‌ها و افراد بی‌گناه بودیم که دل در گرو نظام و انقلاب داشتند.

در آستانه چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است تا از شهدای ترور کشورمان یاد کنیم.

این روزها که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریستی معرفی می‌کند، باید سوال کرد که چه پاسخی در قبال ۱۷هزار شهید ترور ایران دارند؟ بدون شک پرونده سنگینی در این زمینه دارند.

استان قزوین هم در این میان استثناء نبوده و ۱۹ شهید ترور را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در این گزارش به معرفی شهدای ترور قزوین و مرور وصیتنامه برخی از این شهدا پرداختیم؛ 

شهید محمد علی رجایی از شهدای ترور کشور است که در دفتر نخست وزیری با بمب‌گذاری منافقین به شهادت رسید، او در سال 1312 در قزوین متولد شد و در سال 1360 به مقام شهادت نایل آمد.

این شهید بزرگوار در بخشی از وصیتنامه‌‌اش آورده است: برای از بین بردن موانع و مشکلاتی که بر سر راه پیروزی حق بر باطل است، باید سرمایه‌گذاری کرد؛ همانطور که امام حسین(ع) این سرمایه‌گذاری را نمود و در این راه جان خود و خانواده‌اش را نثارکرد.
 
- شهیدسیدرضا موسوی متولد سال 1342، شهیدحسین حاجی‌زاده متولد 1333، شهیدحسین انصاری رامندی عضو سپاه پاسداران، شهیدعبداله علمی‌نسب متولد 1332 راننده بسیجی، شهیدمحمود رحمانی متولد 1346 و شهید نوراله ایراندوست متولد 1321 از جمله شهدایی بودند که به هنگام صرف سحری در ماه مبارک رمضان درسال 64 به دست منافقین کوردل در بسیج تاکستان به شهادت رسیدند.

- شهیدسیدرضا تفرشی متولدسال 1342 است که به دست منافقین و بر اثر اصابت گلوله در سال 1360 در خیابان فردوسی به شهادت رسید و در آن زمان کارگر بسیجی و مجرد و تنها اولاد خانواده بود. وی در وصیتنامه‌اش اشاره کرده است: خط سرخ جبهه‌ها را سرخی خون شهیدان ما پرمی‌کند.
 
- شهیدقاسم نقدی متولد سال 1341 است که به دست منافقین در سال 1360 بر اثر اصابت گلوله در خیابان بوعلی به شهادت رسید و هنگام شهادت، پاسدار نیروی انتظامی و دارای یک فرزند بود.
 
- شهید سیدعلی حصاری متولد سال 1341 است درسال 1360 بر اثر اصابت گلوله منافقین درخیابان فردوسی به شهادت رسید. وی مجرد و عضو سپاه پاسداران بوده و در وصیتنامه‌اش آمده است: تا آنجا که خون در بدن دارم، در راه از بین بردن کافرین جهاد می‌کنم و امیدوارم بعد از من، شما راهم را ادامه دهید.
 
- شهید مجتبی آقایی متولد سال 1332 است که به دست منافقین در سال 1360 بر اثر اصابت گلوله در جاده قزوین- همدان به شهادت رسید. این شهید بزرگوار دارای دو فرزند و پاسدار نیروی انتظامی بود.
 
- شهیدمحمدعلی مشاطان متولد سال 1338 درسن 22 سالگی بر اثر اصابت گلوله به دست منافقین در خیابان شهید منتظری به شهادت رسید. وی مجرد و عضو سپاه پاسداران بود، در بخشی از وصیتنامه‌ این شهید بزرگوار آمده است: ... و شما مردم، همیشه در صحنه باشید و دست از روحانیت مبارز و اصیل پیرو خط ولایت فقیه برندارید.
 
- روحانی شهیدسیدمجتبی افضل موسوی متولد سال 1323 است که به دست منافقین در سال 1360 بر اثر اصابت گلوله در اتوبان قزوین کرج به شهادت رسید. وی صاحب 4 فرزند بود.
 
- شهید حسن محمدبیگی متولد سال 1324 به دست منافقین در سال 1360 بر اثر اصابت گلوله در تهران به شهادت رسید. وی متاهل و صاحب دو فرزند و پاسدار نیروی انتظامی بود.
 
- شهید دانشجو کرمعلی حسن‌رضایی متولد سال 1338 است که در سال 1360 بر اثر اصابت گلوله منافقین در تهران به شهادت رسید. وی دارای یک فرزند و خود نیز تنها اولاد خانواده بود.
 
- شهیدعلی اعظم اسدی متولد سال 1331 که در سال 1361 در بمب گذاری منافقین در تهران به شهادت رسید. وی پاسدار نیروی انتظامی و دارای 4 فرزند بود.
 
- شهید بهزاد بهرامی متولد سال 1343 است که به دست منافقین در سال 1360 با اصابت گلوله در تهران به شهادت رسید. وی مجرد و محصل بودند.
 
- شهید قدرت‌اله چگینی متولد سال 1326 که بر اثر اصابت گلوله منافقین در سال 1360 در خیابان تبریز به شهادت رسید. وی دارای 4 فرزند بودند و در سمت معاونت در آموزش و پرورش خدمت می‌کردند. در وصیتنامه‌ وی اشاره شده است: خداوند به همه ما این توفیق را عنایت کند که درعرصه زندگی، با ایثار وعلی‌وار وارد شویم.
 
- شهید مصطفی حق‌شناس متولد سال 1324 است که به دست منافقین در سال 1361 بر اثر اصابت گلوله در شهر صنعتی اراک به شهادت رسید. وی صاحب 3 فرزند بوده و در آن زمان سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی اراک را بر عهده داشت.
این شهید عالی‌قدر در وصیتنامه‌اش اشاره کرده است: شهید آگاه است، شهید قلب تاریخ و باعث تداوم و استمرار انقلاب است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان