۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین انتصاب شهردار الوند در هاله‌ای از ابهام
کد خبر: ۳۶۱۳۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۴ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

صلاحیت شهردار منتخب الوند در دست بررسی است

گویا حواشی شهر الوند و پیچ و خم انتخاب شهردار این شهر تمامی ندارد چراکه انتصاب خطمی هم در هاله‌ای از ابهام بوده و مورد تایید دستگاه‌های بالادستی قرار نگرفته است.

انتصاب شهردار الوند در هاله‌ای از ابهام
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ شهرداری الوند بعداز استعفای هاشمی در آبان ماه سال جاری تاکنون به صورت سرپرستی اداره می‌شود و فراز و فرودهایی در مسیر انتخاب شهردار جدید به خود دیده و طبق اعلام رئیس شورای شهر الوند گزینه‌هایی برای سکان‌داری شهرداری این شهر روی میز بودند که روز گذشته انتخاب جواد خطمی به عنوان شهردار الوند با رای حداکثر اعضای شورا در رسانه‌‌ها منتشر شد.

گویا حواشی شهر الوند و پیچ و خم انتخاب شهردار این شهر تمامی ندارد، انتصاب خطمی نیز در هاله‌ای از ابهام بوده و هنوز مورد تایید دستگاه‌های بالادستی قرار نگرفته است.

مدارک خطمی در وزارت کشور احراز نشد

محسن اسماعیلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: انتصاب شهردار باید فرایند مرتبط و قانونی را طی کند، در گام اول اعضای شورای شهر با بررسی برنامه‌های کاندیداها به این نتیجه می‌رسند که آیا فرد مورد تایید هست یا خیر.

وی افزود: بعداز مصوبه شورای شهر باید فرآیند نهایی تایید شهردار، در دفتر امور شهری طی شود و شرایط احراز فرد براساس ابلاغیه وزارت کشور کنترل و سوابق مدیریتی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین ادامه داد: اگر این شرایط احراز وجود داشته باشد نسبت به استعلامات از دستگاه‌های نظارتی اقدام می‌شود که در یک بازه زمانی یک الی دو ماه این امر صورت می‌گیرد.

این مسئول عنوان کرد: بعداز طی مراحل احراز و استعلامات دستگاه‌های نظارتی، مدارک برای ابلاغ حکم به استاندار ارائه می‌شود که با صدور این حکم، شهردار می‌تواند رسما کار خود را شروع کند.

وی یادآور شد: ما از مدارک آقای خطمی یک بررسی اولیه داشتیم و تا این لحظه شرایط جهت تصدی ایشان در سمت شهرداری الوند احراز نشده است.

شهرداری الوند همچنان با سرپرستی اداره می‌شود

اسماعیلی اضافه کرد: البته به بررسی و ارسال کامل مدارک از سوی شورای شهر الوند نیاز داریم چون ممکن است شورا اسناد جدیدی را ارسال کنند که ما بررسی نکرده باشیم و یا در اسناد اولیه وجود نداشته باشد.

این مسئول در پایان گفت: در حال حاضر تا زمان انتخاب شهردار، همچنان شهرداری الوند با سرپرستی اداره می‌شود.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان