۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بازار قزوین برمدار گرانی/ قیمت گوشت و پیاز اشک همه را درآورد
کد خبر: ۳۶۱۳۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۴ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

بازار قزوین برمدار گرانی/ قیمت گوشت و پیاز اشک همه را درآورد+ لیست قیمت

قیمت برخی اقلام نسبت به ماه‌های گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده و در ماه‌های پایانی سال هم گویا خیال ارزان شدن ندارد.

بازار قزوین برمدار گرانی/ قیمت گوشت و پیاز اشک همه را درآورد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ همه ساله در ایام پایانی سال شاهد افزایش تقاضا برای مصرف کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، تخم‌مرغ، شکر و روغن هستیم، براین اساس لازم است برای پیشگیری از رشد بی‌رویه قیمت‌ها و تأمین نیازهای مردم، برنامه‌ریزی دقیقی بین مسئولان و متولیان امر صورت گیرد تا سبد غذایی برای امورات زندگی خالی نماند.

آنچه در اقلام اساسی بازار قزوین مشهود بوده، روند صعودی قیمت‌ها است و قیمت برخی اقلام نسبت به ماه‌های گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده و در ماه‌های پایانی سال هم گویا خیال ارزان شدن ندارد.

مشاهدات میدانی خبرنگار صبح قزوین؛ از بازار سنتی قزوین و رصدهای صورت گرفته نشان می‌دهد اقلام اساسی و پرمصرف همچون برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ به وفور در بازار موجود بوده اما با افزایش قیمت همراه است.

براساس رصدهای صورت گرفته، میانگین قیمت هر کیلو برنج از 40 الی 80 هزار تومان است که این قیمت نسبت به ماه گذشته افزایش یافته داشته، آن‌گونه که برخی فروشندگان در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین؛ اظهار می‌کنند؛ مرکبات و انواع برنج با افزایش قیمت نسبت به یک الی دو هفته گذشته همراه بوده و تداوم این وضعیت برای ماه‌های آینده نامشخص است.

نکته قابل تأمل در اقلام اساسی بازار قزوین، افزایش قابل توجه قیمت گوشت گوسفندی از دو ماه گذشته تا به امروز است که تعدادی از فروشندگان، کمبود گوسفند زنده در استان را مهم‌ترین علت آن دانسته‌اند.


یکی از فروشندگان گوشت قرمز در بازار قزوین در این خصوص به خبرنگار صبح قزوین؛ اظهار می‌کند: قیمت هر کیلو گوشت گوساله تا چند روز گذشته 310 هزار تومان بود که قیمت پاک شده آن در حال حاضر 290 هزار تومان است.

وی ابراز می‌کند: در حال حاضر هر کیلو گوشت گوسفندی با قیمت 380 هزار تومان در بازار قزوین عرضه می‌شود و علت این گرانی کاهش عرضه گوسفند به کشتارگاه‌ها است.

این فروشنده اذعان می‌کند: قیمت هر کیلو جگر، دل و قلوه گوسفندی 400 هزار تومان است.

رصد خبرنگار صبح قزوین؛ از بازار توزیع مرغ استان نیز نشان می‌دهد که این اقلام افزایش نسبی قیمت داشته است و در شرایط فعلی مرغ منجمد با قیمت 55 الی 56 هزار تومان عرضه می‌شود.

این در حالی است که مدیرکل امور دام استان قزوین در خصوص قیمت گوشت‌های توزیع شده در استان قزوین به خبرگزاری ایرنا اظهار کرده است: نرخ گوشت گوساله منجمد شامل هر کیلو ران 155 هزار تومان، سردست و گردن 150 هزار تومان، قلوه‌گاه 130 هزار تومان و راسته 160 هزار تومان تعیین شده است.

 به گفته بهزاد غیاثوند نرخ گوشت گوسفند شامل هرکیلوگرم ران 155 هزار تومان، کف دست 145 هزار تومان، گردن 135 هزار تومان، قلوه‌گاه 130 هزار تومان و راسته 140 هزار تومان تعیین شده است.

این مسئول از توزیع مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار محصولات اساسی در قزوین خبر داده و گفته است: نرخ مرغ منجمد برای مصرف‌کنندگان به ازای هر کیلوگرم 55 هزار تومان تعیین شد.

به نظر می‌رسد توزیع میوه با نرخ مصوب دولتی در بازار قزوین همچنان ادامه دارد و میوه‌های زمستانی به وفور در این بازار قابل رویت است و این میوه‌ها با قیمت میانگین 13 الی 35 هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت برخی از اقلام اساسی در بازار قزوین به شرح زیر است:

*میوه و مرکبات

کیوی 25 هزار تومان

انگور 20 هزار تومان

پرتقال خونی 20 هزار تومان

نارنگی 15 هزار تومان

تامسون ساری 13 هزار تومان

موز: 45 الی 72 هزار تومان

گلابی: 30 الی 60 هزار تومان

به: 40 هزار تومان

انار: 12 الی 40 هزار تومان

سیب: 13 الی 35 هزار تومان

لیموشیرین: 15 الی 33 هزار تومان

خیار: 18 الی 23 هزار تومان

قیمت انواع صیفی و سبزی جات در یکی دو هفته گذشته به شرح زیر بوده که این قیمت با رشد نسبی در هفته جاری همراه است:



*میوه و سبزیجات:

سیب زمینی: 11 الی 18 هزار تومان

 پیاز 18 الی 30 هزار تومان

گوجه‌فرنگی: 10 الی 18 هزار تومان

بادمجان: 15 الی 17 هزار تومان

کدو: 20 هزار تومان

هویج: 9 الی 10 هزار تومان

سیر: 30 الی 40 هزار تومان

شلغم: 8 الی 15 هزار تومان

فلفل دلمه: 18 الی 20 هزار تومان

کاهو پیچ: 25 هزار تومان

*قیمت انواع ماهی:

ماهی کپور 122 هزار تومان

سالمون بدون تیغ 126 هزار تومان

ماهی تازه شمال 56 هزار تومان

ماهی سفید انزلی: 112 هزار تومان

ماهی تن جنوب بدون تیغ: 62 هزار تومان

آزاد دریایی بدون استخوان: 62 هزار تومان


*قیمت انواع برنج:


انواع برنج هاشمی: از 48 هزار تومان الی 58 هزار تومان

لاشه کاظمی: 55 هزار تومان

طارم معطر گیلان: 90 هزار تومان

شیرودی: 75 هزار تومان

عنبربو اعلاء: 75 هزار تومان

دودی: 100 هزار تومان

برنج خوشبخت: 40 هزار تومان

*قیمت انواع حبوبات:

نخود کرمانشاه: 55 هزار تومان

لوبیا قرمز: 55 هزار تومان

عدس خارجی: 57 هزار تومان

عدس ایرانی: 65 هزار تومان

ذرت: 50 هزار تومان

به گزارش صبح قزوین، سیاستگذاری مناسب، نظارت بر بازار و مهم‌تر از همه پرهیز از نظارت‌های ویترینی می‌تواند در بازار قیمت اقلام اساسی تاثیر بسیاری داشته باشد و در ماه‌های آخر سال جاری انتظار می‌رود این امر با جدیت بیشتری توسط متولیان امر باشد.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان