۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تعداد داوطلبین اهدای خون در قزوین به ۴۵هزار نفر رسید
کد خبر: ۳۶۱۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۳ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین:

تعداد داوطلبین اهدای خون در قزوین به ۴۵هزار نفر رسید

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۷.۶۷ درصدی همراه است.

تعداد داوطلبین اهدای خون در قزوین به ۴۵هزار نفر رسید
دکتر عباس طالبان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با تحلیل آماری اهدای خون در 10 ماه نخست سال‌جاری در استان قزوین اظهار کرد: میزان مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان در این مدت 45 هزار و 305 نفر بوده در حالی که در سال گذشته 42 هزار و 78 نفر به پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 7.67 درصدی همراه است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: آمار اهداکنندگان در پلاکت فرزیس طی 10 ماه نخست سال جاری شامل 905 نفر بوده که در مقایسه با سال گذشته با رشد 62.5 درصدی همراه است.

طالبیان عنوان کرد: 33 هزار و 141 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که میزان موفقیت افراد برای این امر در سال گذشته 32 هزار و 952 نفر بوده است.

وی یادآور شد: میزان موفقیت اهدای خون افراد در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 0/6 درصدی همراه است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: درصد خونگیری افراد در 10 ماه سال جاری 73.15 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد همراه است.

طالبیان در ادامه به آمار مراجعه‌کنندگان مستمر اهدای خون اشاره کرد و گفت: در 10 ماه نخست سال جاری، 18 هزار و 870 نفر مراجعه‌کننده داشتیم در حالی که میزان مراجعه کنندگان در سال گذشته 19 هزار و 56 نفر است.

وی اذعان کرد: سهم بانوان در مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون طی 10 ماه نخست سال جاری و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب شامل دو هزار و 356 نفر و دو هزار و 233 نفر بوده که در سال جاری با اندکی رشد همراه است.

این مسئول با اشاره به آمار ارسال واحدهای خون به سایر پایگاه‌‎ها تصریح کرد: میزان ارسال در 10 ماه نخست سال جاری 11 هزار و 880 واحد و در مدت مشابه سال گذشته 11 هزار و 380 واحد بوده که با رشد 4/4 درصدی همراه است.

طالبیان در پایان گفت: آمار ارسال P.C (گلبول قرمز متراکم) به بیمارستان‌های استان در این مدت 21 هزار واحد و در سال گذشته برابر 21 هزار و 643 واحد بوده که در سال جاری با کاهش همراه است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان