۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین دست برتر سپاه مقابل دشمنان/ دنیای امروز، دنیای به نمایش گذاشتن قدرت‌هاست
کد خبر: ۳۶۱۲۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۳ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب قزوینی عنوان کرد:

دست برتر سپاه مقابل دشمنان/ دنیای امروز، دنیای به نمایش گذاشتن قدرت‌هاست

فعال سیاسی و روزنگامه‌نگار قزوینی با بیان اینکه سپاه خود قربانی ترور است، گفت: وقتی سردار سلیمانی ما به دست امریکا شهید می‌شود و شاهد بسیاری از اقدامات تروریستی دیگر هستیم، امریکا و اروپا باید در قبال این جنایات پاسخگو باشند.

دست برتر سپاه مقابل دشمنان/ دنیای امروز، دنیای به نمایش گذاشتن قدرت‌هاست
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، رئیس کمیسیون اروپا چند روز پیش در پیامی از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های موسوم به «تروریستی» اتحادیه اروپا حمایت کرد و بعداز آن نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را علیه ایران به تصویب رساندند که یکی‌از مفاد این قطعنامه از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی اتحادیه اروپا خبر داد.

این اقدام ضد ایرانی پارلمان اروپا دنباله‌روی از سیاست ترامپ است که برای اولین بار نهاد نظامی رسمی یک کشور را در فهرست موسوم به تروریستی قرار داد.

هرچند مصوبات پارلمان اروپا الزام‌آور نیستند و تنها در حکم پیشنهاد به شورای اروپا به شمار می‌روند اما حرکت مغرضانه و نابخردانه آنان در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌؛ نشان از عمق کینه ورزی و نمایانگر اشتباهات مکرر دستگاه محاسباتی دشمن است.

عبدالعظیم موسوی فعال سیاسی و روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درخصوص اقدام ضد ایرانی اتحادیه اروپا اظهار کرد: وقتی مصوبه و یا بیانیه‌ای از طرف  نهاد و سازمانی صادر می‌شود باید اول دانست که آن سازمان خود صلاحیت و مرجعیت صدور چنین بیانیه‌ای را دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: کسانی که گروهک منافقین و امثالهم را که مصداق بارز تروریست بوده و در پرونده خود ترور زنان، کودکان و دانشمندان را ثبت کردند، زیر بال و پر گرفته و از آنان در جهت اهداف شوم خود با پول‌پاشی بهره‌برداری می‌کنند، اصلا صلاحیت دارند که در مورد واژه ضد ارزش «تروریست» اظهارنظر کنند؟

موسوی بیان کرد: اینان همان کسانی هستند که در مورد داعش و تروریست‌های سوریه سکوت کرده‌اند و در رابطه با عامل کشتار بی‌رحمانه مردم یمن و فلسطین حرفی نمی‌زنند.

این فعال سیاسی یادآورشد: این اولین بار نیست که سپاه پاسداران که نهاد رسمی نظامی کشور ماست مورد تهمت قرار‌می‌گیرد، مجلس نمایندگان امریکا در سال 2017 اولین بار این موضع ضد ایرانی را اتخاذ کرد که با توجه به عدم همخوانی فعالیت‌های مجموعه سپاه با تعریف سازمان‌های تروریستی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

سپاه پاسداران مانند خاری به چشم استکبار است

وی با بیان اینکه دیری نخواهد پایید که پارلمان اروپا متوجه اشتباه خود خواهد شد، افزود: سپاه پاسداران و اقداماتش مانند خاری به چشم استکبار بوده و تروریستی خواندن سپاه نشان از ضعف و استیصال دشمن دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند ارتش و نیروی انتظامی؛ نهاد رسمی نظامی کشورمان است و اقداماتی که این نهاد تاکنون انجام داده، به هیچ وجه با تعریف سازمان‌های تروریستی منطبق نیست، باید از سردمداران استکبار پرسید در این پنج سال بعداز سال 2017 سپاه چه اقداماتی انجام داده که مصداق تروریست شده است؟

این روزنامه‌نگار قزوینی تصریح کرد: سپاه خود قربانی ترور است، وقتی سردار سلیمانی ما این گونه ناجوانمردانه توسط آمریکا و ایادی‌اش به شهادت رسیده و ترامپ با افتخار آن را اعلام می‌کند، وقتی دکتر فخری‌زاده دانشمند بزرگ هسته‌ای ما را با عملیات تروریستی به شهادت می‌رسانند، باید پرسید دقیقا کدام یک تروریست هستند، سپاه یا آمریکا و ایادی‌اش؟

وی افزود: نیروهای نظامی یک کشور نقش اساسی در بازدارندگی و دفاعی در تهاجمات و حفظ امنیت و تمامیت ارضی دارند و هرچه قدرت و مزیت و برتری نظامی یک کشور بر دیگران بیشتر باشد، ضریب امنیتی آن بالاتر خواهد بود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یک کشور نمی‌تواند قدرت نظامی نداشته باشد، یادآور شد: بعداز جنگ جهانی دوم کشورهایی مانند آلمان و ژاپن هیچ ارتش نظامی ندارند و تنها به قدرت اقتصادی خود تکیه کرده‌اند، به این سبب همواره وابسته به دیگران خواهند بود.

موسوی در پایان گفت: دنیای امروز، دنیای به نمایش گذاشتن قدرت‌هاست، قدرت نظامی یکی از ارکان قدرت هر کشوری محسوب می‌شود، در این شرایط تقویت توانمندی و قدرت دفاعی ایران یک ضرورت مهم است تا در رقابت با دیگر کشورها که هزینه زیادی برای دریافت تسلیحات نظامی می‌کنند، قدرت برتر باشد.

انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان