۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیش‌از یکهزار و ۳۰۰ طرح حمایتی اشتغال در قزوین تصویب شد
کد خبر: ۳۶۱۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲ ساعت: ۱۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان:

بیش‌از یکهزار و ۳۰۰ طرح حمایتی اشتغال در قزوین تصویب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ طرح را در استان مصوب کرده و رتبه اول را به لحاظ تعداد طرح‌های معرفی شده در دبیرخانه داریم و این نشان می‌دهد طرح‌ها کارایی لازم را نداشته است.

بیش‌از یکهزار و ۳۰۰ طرح حمایتی اشتغال در قزوین تصویب شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ امیر خلیلی‌خواه ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به عملکرد اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان در سال گذشته اظهار کرد: یکهزار و 343 طرح حمایتی در حوزه‌های مختلف به ارزش دوهزار و 700 میلیارد تومان در کمیته استانی مصوب شده است. 

وی افزود: از مجموع یکهزار و 343 طرح مصوب شده در حوزه‌های مختلف استان قزوین، در نهایت 672 طرح تسهیلات بانکی به ارزش 911میلیارد تومان را دریافت کردند؛ کل اعتبارات استانی حدود 50 میلیارد تومان است که 97.8درصد این اعتبار جذب شده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: از مجموع 835 میلیارد تومان که مربوط به طرح‌های پرداختی در سطح بانک‌ها بوده، بانک کشاورزی توانسته 101 درصد، بانک توسعه تعاون 4/79 درصد، صندوق کارآفرینی امید 77 درصد، بانک صنعت و معدن 124 درصد، بانک ملی صدرصد، بانک مسکن 80 درصد و بانک تجارت 118 درصد جذب داشته باشد.

تصویب‌ بیش‌از هزار و 300 طرح حمایتی در استان قزوین 

خلیلی‌خواه یادآور شد: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از طرح‌ها مربوط به بازآفرینی شهری است، توصیه می‌شود اطلاع‌رسانی لازم به عموم مردم توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود زیرا بانک‌ها آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات داشته اما متقاضی وجود ندارد و افراد باید در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع 68 میلیارد تومان از منابع اختصاص یافته به طرح‌های استان قزوین باقی مانده است و با جذب این میزان تا پایان سال، رشد 115 درصدی را در جذب اعتبار خواهیم داشت، تصریح کرد: رتبه اول را به لحاظ تعداد طرح‌های معرفی شده در دبیرخانه داریم که البته برخی طرح‌ها کارایی لازم را نداشتند.

این مسئول با اشاره به طرح‌های بزرگ پیش‌بینی و مصوب برای سال‌ جاری عنوان کرد: 9 طرح در حوزه صنعت و معدن مد نظر داشتیم که سه طرح آن اجرا شده و 6 طرح به عنوان طرح‌های با بیش‌از 30 میلیارد تومان اعتبار را در اولویت سال جاری قرار دادیم.

خلیلی‌خواه بیان کرد: در حوزه جهاد کشاورزی 5 طرح با بیش‌از 35 میلیارد تومان اعتبار داریم که باید آمادگی پرداخت در استان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح‌های بزرگ استان قزوین در حوزه گردشگری شامل 10 میلیارد تومان بوده که یک مورد پرداخت شده و لازم است چهار مورد دیگر نیز به عنوان دستورکار بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی باشد تا بتوانیم در سال جاری بهترین منابع را جذب کنیم.

برنامه‌ برخی از ادارات کل استان نهایی شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات عنوان کرد: جهادکشاورزی 95.5 درصد، صنعت و معدن 110 درصد، میراث فرهنگی 73.8 درصد، راه و شهرسازی 83 درصد و پارک علم و فناوری 118 درصد موفق به جذب منابع شدند.

خلیلی‌خواه ابراز کرد: دستگاه‌‎های اجرایی به ویژه راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و تعاون که بخشی از منابع آنها باقی مانده، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

 وی در پایان یادآور شد: باوجود گذشت 11 ماه از آغاز سال‌ جاری، برنامه‌های برخی از ادارات کل استان هنوز نهایی نشده در حالی که به محض ابلاغ بودجه سال‌، محدودیت زمانی برای جذب اعتبار داریم.

میزان تعهد اشتغال در قزوین رکورد زد

عین‌الله کشاورزترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد اشتغال دستگاه‎‌های اجرایی استان اظهار کرد: 24هزار و 981 مورد ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌ها در استان ثبت شده که بیشترین ثبت مربوط به سازمان صمت با هشت هزار و 158 مورد است و تعهد این سازمان هفت هزار و 936 مورد بوده است.

وی عنوان کرد: کمترین آمار ثبت مربوط به پارک علم و فناوری با 10 مورد بوده که با تعهد 10 موردی پیشرفت صدرصدی را داشته است.

کشاورزترک به عملکرد ایجاد اشتغال شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: میزان تعهد شهرستان قزوین 10 هزار و 680 مورد بوده که با رشد بیش از 88 درصدی، 9 هزار و 495 مورد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: تعهد اشتغال در شهرستان البرز 5 هزار و 552 مورد بوده که با درصد پیشرفت بیش از 79 درصدی، 4 هزار و 441 مورد ثبت شده است.

وی تصریح کرد: تعهد اشتغال در شهرستان تاکستان 4 هزار و 192 مورد بوده که با درصد پیشرفت بیش‌از 87 درصدی، سه هزار و 665 مورد ثبت شده است.

کشاورزترک گفت: میزان تعهد اشتغال در شهرستان بوئین‌زهرا سه هزار و 568 مورد بوده که با درصد پیشرفت بیش از 93 درصدی، سه هزار و  335 مورد ثبت شده است.

این مسئول ادامه داد: میزان تعهد اشتغال در شهرستان آبیک دوهزار و 990 مورد بوده که با پیشرفت بیش از 97 درصدی، دو هزار و 902 مورد ثبت شده است.

کشاورترک گفت: میزان تعهد اشتغال در شهرستان آوج یکهزار و 428 مورد بوده که با پیشرفت بیش از 80 درصدی، یکهزار و 143 مورد ثبت شده است.

گفتنی است در ادامه گزارشی از وضعیت عملکرد تبصره 16 قانون بودجه سال‌جاری، پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و نحوه توزیع شهرستانی، آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه رصد و عملکرد تبصره 18 قانون بودجه سال گذشته از جمله دستورات جلسه امروز بود.

انتهای پیام/4006
  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان