۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اولویت تیم مدیریتی استان قزوین است
کد خبر: ۳۶۱۲۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲ ساعت: ۲۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اولویت تیم مدیریتی استان قزوین است

استاندار قزوین گفت: استان قزوین در سال گذشته رتبه‌های اول و دوم در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده و این نشانگر ظرفیت بالای استان در پذیرش سرمایه‌گذار خارجی است.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اولویت تیم مدیریتی استان قزوین است
 به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از عقب‌ماندگی در حوزه تسهیلات حمایتی دولت در مشاغل خانگی و اشتغال روستایی به واسطه همکاری خوب شبکه بانکی و دستگاه‌های استان جبران شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: برگزاری جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال صرفا به منظور پیگیری تسهیلات نبوده بلکه لازم است دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه و در راستای توسعه اقتصادی گام برداشته و گسترش فعالیت‌های اقتصادی، افزایش راندمان تولید، تجارت و شاخص‌های اقتصادی را در نظر داشته باشند.

اعلایی عنوان کرد: تسهیلات بانکی اهرم توسعه بوده و لازم است دستگاه‌ها به ویژه جهاد کشاورزی و صنعت در این خصوص برنامه داشته و طرح ارائه دهند.

این مسئول با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذار خارجی به ویژه کشورهای همسایه در استان ادامه داد: بخش کشاورزی یک ظرفیت بی‌نظیر در کشور است و تأکید داریم ظرفیت دشت قزوین به شکل جدی به عنوان یک مزیت اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: بنا به اعلام وزارت اقتصاد، استان قزوین در سال گذشته در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نخست و بنا به گفته نهاد ریاست جمهوری رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص می‌دهد و این نشانگر ظرفیت بالای استان در پذیرش سرمایه‌گذار خارجی است.

اعلایی با بیان اینکه در استان‌های همجوار قزوین در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدامات مناسبی انجام شده است، تصریح کرد: لازم است در جذب سرمایه‌گذار خارجی اهتمام ویژه‌ای در استان صورت بگیرد تا این امر بتواند به عنوان محور توسعه در استان باشد.

وی اذعان کرد: باید ظرفیت‌هایی برای هم‌افزایی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران در استان شکل بگیرد تا این واحدها برای دستیابی به منافع خود برنامه‌ریزی مشترکی داشته باشند؛ این ایده را می‌توان در قالب تعاونی‌های روستایی و شورای حقوقی دنبال کرد.

استاندار قزوین در پایان یادآور شد: در سال‌ جاری نگاه ویژه‌ای به کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری داریم و برای اثرگذاری بهتر و بیشتر از دستگاه‌های استان همراهی ویژه‌تر با معاونت اقتصادی استانداری را خواستاریم.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان