۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دستمزد گزارشگران ایرانی چقدر است؟
کد خبر: ۳۶۱۲۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

دستمزد گزارشگران ایرانی چقدر است؟

روزهای باقی‌مانده به جام‌جهانی، گزارشی از دستمزدهای عجیب و غریب گزارشگران در فضای‌مجازی منتشر شد که یکی از مدیران تلویزیون این نکته را طرفاً گمانه‌زنی‌ رسانه‌ای و از اساس اشتباه دانست.

دستمزد گزارشگران ایرانی چقدر است؟
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از تسنیم، در دوره قبلی مدیران تلویزیون، بحث دستمزد مجری‌های چهره تلویزیون و حضور سلبریتی‌ها و بازیگران به عنوان مجری، جنجالی در فضای‌ رسانه‌ای ایجاد کرد تا جایی که اعداد و ارقام نجومی از اجرای رضا رشیدپور و مهران مدیری بیرون آمد. در آن زمان، رضا پورحسین که مسئولیت کمیته مجریان و قائم‌مقامی معاونت سیما را برعهده داشت در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم این نکته را مطرح کرد که چنین چیزی نبوده و واقعیت ندارد.

شاید اوجِ این فضاسازی‌ها برای دستمزدهای تلویزیونی، از برنامه «برنده باش» محمدرضا گلزار آغاز شد. اما رضا رشیدپور جزو مجریانی بود که در فضای‌مجازی خودش، نوعی شفاف‌سازی کرد.  او نوشت: "مجموع هزینه‌های برنامه "حالا خورشید" بین 17 تا 20 میلیون بوده است چه از حیث اجاره استودیو در بیرون سازمان صداوسیما، تجهیزات، فیبر نوری، طراحی، ساخت دکور و تغییر فصلی دکور و دستمزد مهمانان برنامه، بلیت هواپیما و پذیرایی و رفت‌وآمد همه اینها میانگین، 17 تا 20 میلیون هزینه داشته است. چطور با این اخبار فیک، آبروی آدم‌ها را به مضحکه می‌گیرند؟ من به دادگاه رسانه‌ رفته‌ام و شکایتم را تقدیم کرده‌ام."

در ادامه، برخی کانال‌های مجازی دست بردار نبودند و سراغِ مهمانان تلویزیونی رفتند و از ارقام نجومی آنها نوشتند. و حالا چندی است موضوع دستمزدهای گزارشگران به هر نحوی مطرح می‌شود. دستمزدهایی که به 31 میلیارد هم رسید؛ زنگ آغازِ این فضاسازی‌ها قبل از شروعِ جام‌جهانی شروع شد؛ ارقام و اعدادی که از 80 میلیون تا 120 میلیون تومان در فضای رسانه‌ها مطرح شدند.

همان موقع خبرنگار تسنیم از دست‌اندرکاران امر در تلویزیون پیگیری کرد و آنها این نکته را مطرح کردند که "طرح چنین ارقامی درباره دستمزد گزارشگران از بنیان موضوعیتی ندارد و اساساً چنین دستمزدهایی تاکنون به هیچ گزارشگری داده نشده است."

رسول مجیدی از مجریان ویژه برنامه‌های جام‌جهانی تلویزیون با گفت‌وگویی یک بار دیگر موضوعِ دستمزد گزارشگران را به صدرِ اخبار آورد. او در واکنش به گُمانه های پرداخت دستمزدهای میلیاردی به برخی مجریان جام جهانی، واکنش نشان داد و گفت: به طور کل دستمزدها بسیار پایین است حداقل آن چیزی که من در اطرافیان دیدم اینطور بود. در شبکه ورزش واقعا اینطور نبود که بحث دستمزد میلیاردی مطرح باشد. ما هم ممکن است چنین خبرهایی را شنیده باشیم اما اگر صحت داشته باشد، یک دلیل این دستمزدهای بالا، به اسپانسر برمی‌گردد.

تلویزیون رسماً به این موضوع واکنش نشان نداده اما مهدی هاشمی تهیه‌کننده «فوتبال برتر» و ویژه‌برنامه «جام 2022» در شبکه سه در اظهارنظری این اعداد را خنده‌دار و دروغین دانست. حالا جواد خیابانی گزارشگر تلویزیون در گفت‌وگویی که در فضای‌مجازی دست به دست می‌شود به این نکته اشاره می‌کند واقعاً این مبالغ 31 میلیارد و از این دست دستمزدها، شایعه‌ای بیش نیست و آن‌قدر این اعداد خنده‌دارند که باید به آنها خندید. من فکر می‌کنم الان بابت هر گزارش، 500 هزار تومان حقوق می‌گیریم. البته گاهی این گزارش‌ها به دو گزارش در ماه می‌رسد و گاهی هم بیشتر؛ البته ما کارمند سازمانی هستیم و آنهایی که حقوق سازمانی نمی‌گیرند این مبالغ برای آنها بسیار ناچیز است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این اظهارنظر جواد خیابانی از حقیقت دور نیست اما بالأخره دستمزد گزارشگران و مجریان با هم متفاوت است اما آن‌ مبالغ و اعداد و ارقامِ هنگفتی که در کانال‌های مجازی مطرح می‌شوند نه تنها صحت ندارد بلکه به تعبیرِ یکی از گزارشگرانِ دیگر تلویزیون خنده‌دار و دور از منطق است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان