۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ظرفیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش شناسایی شود
کد خبر: ۳۶۱۲۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز:

ظرفیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش شناسایی شود

فرماندار شهرستان البرز گفت: شورای آموزش و پرورش، اتاق فکر فرهنگی شهرستان است؛ باید در این شورا ضمن اتخاذ راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات موجود، ظرفیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش شناسایی و در راستای بالندگی آنها تصمیم گیری شود.

ظرفیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش شناسایی شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان البرز، به ریاست غفوری فرماندار و با حضور حجت‌الاسلام مهدوی امام جمعه شهر الوند، سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

 مصطفی غفوری، فرماندار شهرستان البرز در این جلسه با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهار کرد: در ابتدا باید به اعضای محترم شورا به مناسبت فرا رسیدن هفته شورای آموزش و پرورش تبریک گفت که خوشبختانه در شهرستان به صورت مداوم و پربار برگزار خواهد شد و ثمرات آن را به خوبی می‌توان حس کرد؛ همینطور از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان که مسائل را به جدیت مورد پیگیری قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه بر تغییرات مدیریتی و هم اندیشی‌های صورت گرفته، شاهد آن هستیم که کارها به صورت میدانی انجام می‌شود؛ چه در مباحث سخت افزاری و چه در مباحث نرم افزاری و فرهنگی حرکت جهادی صورت گرفته است که همه محدودیت‌ها و کمبودهایی که در شهرستان وجود دارد نتوانسته مانع این حرکت شود.

فرماندار شهرستان البرز گفت: به عنوان مثال برنامه‌های فرهنگی و تبیینی بسیار مطلوب و با نتایج ملموسی که در شهرستان صورت گرفته، از قبیل تشییع شهدای گمنام و همایش بزرگ دختران فاطمی، به صورت مصداقی نشان دهنده ظرفیت‌های ارزشمند آموزش و پرورش است که باید مورد عنایت بیشتری از جانب همه تصمیم گیران قرار داشته باشد.



غفوری ضمن تأکید بر لزوم توجه بر مسائل فرهنگی جامعه، اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش، اتاق فکر فرهنگی شهرستان است؛ باید در این شورا ضمن اتخاذ راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات موجود، ظرفیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش شناسایی و در راستای بالندگی آنها تصمیم گیری شود.

وی یادآور شد: اتفاقاً در خصوص رخدادها و حوادث اخیر و آسیب‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش مطرح شد، برای عدم بهره برداری از این ظرفیت‌ها بود، چرا که ما دیدیم با یک برنامه‌ریزی و رویکرد مناسب، می‌توان نتایج بسیار مطلوبی را در زمینه فرهنگی رغم زد، همانطور که در شهرستان البرز به خوبی محقق شد.

فرماندار شهرستان البرز اضافه کرد: مجموعه این شهرستان با رویکرد تعاملی و نگاه ویژه‌ای که به آموزش و پرورش دارد، حسن نیت خود را ثابت کرده و تأمین سرانه‌های آموزشی را از مطالبات جدی خود می‌داند، که تحقق این موضوع مستلزم جدیت در پیگیری و تعامل خود مجموعه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس است؛ انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای به شهرستان البرز با توجه بر کمبودها و محدودیت‌های موجود صورت گیرد.

 
غفوری آمادگی مجموعه مدیریتی و صنعتی شهرستان البرز را در خصوص ایجاد مدارس و هنرستانهای صنعتی، با توجه بر ظرفیتهای موجود شهرستان و شهر صنعتی البرز، اعلام کرد.

گفتنی است طی این جلسه، ضمن ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شهر الوند و سیاهکلی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در خصوص مسائل فرهنگی و زیرساخت مرتبط با شهرستان البرز، از اعضای شورای آموزش پرورش شهرستان، با اهدا هدایا و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان