۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رقابت بیش‌از ۱۳هزار داوطلب کنکور در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۲۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۴:۴۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین خبر داد:

رقابت بیش‌از ۱۳هزار داوطلب کنکور در قزوین

دبیر ستاد مدیریت استانی آزمون سراسری در استان قزوین گفت: مجموع داوطلبان در آزمون شامل ۱۳ هزار و ۵۴۶ نفر بوده که از این آمار، هفت هزار و ۲۷۴ نفر مربوط به بانوان و ۶ هزار و ۲۷۲ نفر آقایان است.

رقابت بیش‌از ۱۳هزار داوطلب کنکور در قزوین
محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با اشاره به آمار ثبت‌نام داوطلبان در نوبت اول کنکور سراسری در استان قزوین اظهار کرد: مجموع داوطلبان در آزمون شامل 13 هزار و 546 نفر بوده که از این آمار، هفت هزار و 274 نفر مربوط به بانوان و 6 هزار و 272 نفر آقایان است.

وی افزود: تعداد داوطلبان شرکت‌کننده استان قزوین در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک یکهزار و 534 نفر، علوم انسانی سه هزار و 495 نفر، علوم تجربی 6 هزار و  402 نفر، هنر 430 نفر و زبان خارجی 683 نفر است.

دبیر ستاد مدیریت استانی آزمون سراسری در استان قزوین بیان کرد: آزمون سراسری نوبت اول طی چهار نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنج شنبه و جمعه 29 و 30 دی‌ماه سال‌ جاری در 10 حوزه امتحانی در استان قزوین برگزار می‌شود.

پیش‌بینی 10 حوزه امتحانی برای برگزاری آزمون سراسری در قزوین

مولوی گفت: از مجموع 10 حوزه امتحانی، پنج حوزه مربوط به شهرستان قزوین و پنج حوزه مربوط به سایر شهرستان‌های استان است.

وی تصریح کرد: پنج حوزه امتحانی شهرستان قزوین شامل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، آزاد اسلامی واحد قزوین، پیام نور، مرکز فنی و حرفه‌ای شهید بابایی و دانشگاه رجاء شهر قزوین است.
 
دبیرستاد مدیریت استانی آزمون سراسری در استان قزوین اذعان کرد: پنج حوزه آزمون سایر شهرستان‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی بوئین‌زهرا و تاکستان، دانشگاه غیا‌ث‌الدین آبیک، دانشگاه کار شهرستان البرز و علوم و فنون محمدیه است.

مولوی با اشاره به روزهای آزمون تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح و گروه زبان خارجی در نوبت بعدازظهر روز پنج شنبه 29 دی ماه، گروه ریاضی و فیزیک و علوم انسانی در نوبت صبح و گروه هنر در عصر جمعه 30 دی ماه برگزار می‌شود.

نظارت‌ها تشدید می‌شود

وی با مقایسه آمار شرکت‌کنندگان کنکور سال‌جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته آزمون در یک مرحله در تیرماه برگزار شد که البته معمولا آمار شرکت کنندگان در استان قزوین 20 هزار نفر است که احتمال افزایش این آمار در تیرماه وجود دارد.

دبیر ستاد مدیریت استانی آزمون سراسری در استان قزوین عنون کرد: پذیرش صندلی برای هر گروه آزمایشی براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش است؛ در حوزه‌های آزمون استان ظرفیت پذیرش بیش از پنج هزار نفر را داریم که این آمار در زمان ثبت‌نام داوطلبان تغییر پیدا می‌کند.

مولوی ادامه داد: برای بیش‌از 13هزار داوطلب شرکت‌کننده در استان قزوین ناظرانی از سازمان سنجش، حفاظت و حراست آزمون حضور داشته و بر روند آزمون نظارت می‌کنند؛ باتوجه به اینکه آزمون سراسری به صورت ستادی برگزار می‌شود، ستاد استانی نیز نظارت آزمون را بر عهده دارد.

وی گفت: نتایج مرحله اول کنکور دی ماه سال‌جاری مانند سال‌های گذشته همزمان با نتایج مرحله دوم در مردادماه سال آینده اعلام می‌شود اما ثبت‌نام مرحله دوم در پایان فروردین ماه سال آینده صورت می‌گیرد.

والدین از مراجعه به محل‌های آزمون خودداری کنند

این مسئول ضمن توصیه‌هایی به داوطلبان عنوان کرد: داوطلبان آرامش خود را قبل از برگزاری آزمون حفظ و از همراه آوردن تلفن همراه و سایر وسایل غیرضروری خودداری کنند؛ لازم است مداد نرم، پاک‎‌کن، تراش و کارت داوطلبی و شناسایی به همراه داشته باشند.

مولوی تصریح کرد: در هر حوزه امتحانی مکانی برای موارد بسیار ضروری پیش‌بینی شده است اما به علت محدودیت این فضاها از والدین درخواست داریم در روز آزمون به محل آزمون‌ها مراجعه نکنند.

وی گفت: سایت سازمان سنجش از ظهر روز شنبه جاری برای دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان فعال بوده و این افراد می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

انتهای پیام/4006
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان