۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کمبود دارو بزرگترین چالش کودکان مبتلا به سرطان در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۴ ساعت: ۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل موسسه مکس:

کمبود دارو بزرگترین چالش کودکان سرطانی/ بیمارستان قدس قزوین به بخش اختصاصی خون مجهز شد

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قزوین گفت: بزرگترین چالش بیماران مبتلا به سرطان مشکلات دارویی است؛ هرچند هزینه‌های دارویی بیماران توسط موسسه تأمین می‌شود اما گاهی کمبود دارو مشکلات بزرگی را به وجود می‌آورد.

کمبود دارو بزرگترین چالش کودکان مبتلا به سرطان در قزوین
علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با اشاره به راه‌اندازی بخش خون بیمارستان قدس در قزوین اظهار کرد: باتوجه به اینکه این بیمارستان فضای مناسبی برای کودکان سرطانی نداشت، بازسازی و تجهیز این بخش از مطالبات خانواده کودکان مبتلا به سرطان استان بود که از سال‌های گذشته پیگیر آن بودیم.

وی افزود: سعی کردیم تجهیز و بازسازی بخش آنکولوژی بیمارستان قدس قزوین را در دو فاز شروع کنیم که فاز نخست آن در سال 98 توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی وقت به بهره‌برداری رسید و بخش مربوط به بیماران هموفیلی و تالاسمی که پیش‌از آن با بخش کودکان مبتلا به سرطان ادغام بود از آن جدا و به ساختمان دیگری منتقل شد.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان قزوین بیان کرد: با شیوع کرونا تکمیل پروژه بخش خون بیمارستان قدس متوقف شد، رفت و آمد به بخش برای کودکان خطرناک بود و در نتیجه بهسازی و توسعه پروژه مجدد در اسفندماه سال گذشته با هزینه 35 میلیارد ریال از سرگرفته شد.

بروزرسانی خدمات رفاهی بخش خون بیمارستان 

نوروزی یادآور شد: در فاز دوم پروژه بازسازی، تجهیز و مناسب‌سازی فضای بخش آنکولوژی بیمارستان قدس برای کودکان مبتلا به سرطان لازم بود، فضا و محیط این بخش از نظر رنگ‌آمیزی، معماری و پرده‌ها تغییر و بهبود یافت. 

وی عنوان کرد: خدمات رفاهی بخش خون بیمارستان مانند آشپزخانه، تخت همراه، یخچال، تلویزیون و سایر تجهیزات به‌روز شده است.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان قزوین اذعان کرد: بخش خون این بیمارستان فاقد اتاق ایزوله بود که دو اتاق ایزوله، اتاق‌های دریافت دارو، شیمی درمانی، اتاق پزشک و اتاق‌های کثیف و تمیز برای قرار دادن وسایل شیمی درمانی به این بخش اضافه شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش آنکولوژی بیمارستان قدس دارای چهار اتاق و 12 تخت بستری، دو تخت ایزوله و 6 تخت سرپایی است.

تأمین صفر تا صد هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان در موسسه خیریه مکس

نوروزی ادامه داد: موسسه مکس، بیماران زیر 18 سال مبتلا به سرطان استان قزوین را تحت پوشش قرار می‌دهد و صفر تا صد هزینه‌های درمان اعم از هزینه‌های بیمارستانی، دارویی، ایاب و ذهاب، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی توسط این موسسه تأمین می‌شود.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان قزوین ابراز کرد: از سال 96 به بعد هیچ خانواده‌ای در خارج از چارچوب وظایف موسسه مکس درخواستی نداشته‌ و چنین شرایطی نشان‌دهنده تأمین صدرصدی نیازهای آنها توسط این موسسه است.

وی با اشاره به سیاست‌های موسسه مکس در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان اظهار کرد: در نظر داریم روال گذشته را ادامه داده و همچنان هزینه‌های درمان را برای خانواده‌ها به صفر برسانیم.

این مسئول عنوان کرد: پوشش بخشی از هزینه‎‌های درمان بیماران 18 الی 25 سال از جمله این برنامه‌هاست و بر این اساس توانستیم مجوز تأسیس دفتر نمایندگی موسسه خیریه نور که قرار است برای بیماران بزرگسال خدمات ارائه دهد را در استان قزوین اخذ کنیم.

نوروزی با اشاره به میزان مشارکت مردم و خیرین تصریح کرد: موسسه مکس مجموعه‌ای است که توسط مردم شکل گرفته و توسط آن‌ها اداره شده و به جامعه هدف و کودکان زیر 18 سال مبتلا به سرطان، خدمات ارائه می‎‌دهد.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان قزوین ادامه داد: هیچ ردیف بودجه دولتی در این موسسه نداریم و تمام هزینه‌های جاری موسسه توسط مردم شهر قزوین تأمین می‌‎شود.

وی با اشاره به میزان مشارکت مردم قزوین از ابتدای سال‌جاری تا به امروز گفت: برای تجهیز بخش خون بیمارستان قدس 35 میلیارد ریال هزینه کردیم که تمام این هزینه‌ها توسط خیرین تأمین شده است؛ به همین نسبت هزینه‌های درمان و دارو را به صورت کامل در 8 الی 9 ماه گذشته توانستیم با مشارکت خیرین پرداخت کنیم.

کمبود دارو بزرگترین چالش کودکان سرطانی

نوروزی در تشریح چالش‌های موسسه مکس تصریح کرد: بزرگترین چالش بیماران مبتلا به سرطان مشکلات دارویی است؛ هرچند هزینه‌های دارویی بیماران توسط موسسه تأمین می‌شود اما گاهی کمبود دارو مشکلات بزرگی را به وجود می‌آورد.

مدیرعامل موسسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان قزوین اضافه کرد: از سوی دیگر نیاز است برخی از داروهای بیماران سرطانی در زمان‌های خاص مصرف شود که عدم دریافت آن در روز مشخص توسط بیمار مشکلاتی را برای فرد به وجود می‌آورد که امیدواریم با همراهی مسئولان این مشکل حل شود.

وی یادآور شد: بخشی از مشکلات دیگر مربوط به داروهایی است که از چتر حمایتی بیمه‌ها خارج می‌شود به طوری که قیمت بعضی داروها در گذشته 400 الی 500 هزار تومان بود که با افزایش قیمت، در حال حاضر رقم بالایی را به خود اختصاص می‌‎دهد.

نوروزی در پایان گفت: یکی از درخواست‌های ما افزایش اقلام دارویی زیرچترحمایتی بیمه‌ها است زیرا بعضی از بیمه‌ها برخی اقلام دارویی را پوشش نمی‌دهند در صورتی که براساس دستور پزشک باید مصرف شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان