۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین رضایت خداوند و حل مشکلات مردم سرلوحه کار خبرنگاران باشد
کد خبر: ۳۶۱۱۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رضایت خداوند و حل مشکلات مردم سرلوحه کار خبرنگاران باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هر خبرگزاری باید خدا را در نظر بگیرد، اخلاص داشته، از کسی نترسد، به کسی باج ندهد، طمع نداشته باشد و با نقد منصفانه در راستای رضایت خداوند و حل مشکلات مردم تلاش کند.

رضایت خداوند و حل مشکلات مردم سرلوحه کار خبرنگاران باشد
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای شورای بسیج رسانه استان که به مناسبت شهادت غلامرضا رهبر و روز بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره شهید غلامرضا رهبر را به‌عنوان پیشکسوت رسانه‌ای گرامی می‌داریم، آن شهید گرانقدر زمانی که هنوز کلمه رسانه بر زبان‌ها جاری نبود در حساس‌ترین میادین خوف و خطر در سال‌های ابتدای دفاع مقدس رسالت خود را با شجاعت، آزادگی و مایه‌های دینی و قرآنی به انجام رساند و الگویی برای همه اصحاب رسانه شد.

وی ادامه داد: خوف و خطر آن دوران با شرایط کنونی متفاوت است، آن زمان نگرانی از گلوله، ترکش و اسارت بود اما رزمندگان و ایثارگران بدون نگرانی در دل خطر رفتند و امروز نیز باید بدون نگرانی و ترس قلم بزنیم و از حق دفاع کنیم.


امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما باید مثل شهید رهبر با شجاعت وارد میدان شویم و از هیچ چیزی هراسی نداشته باشیم، اکنون شرایط خوف و خطر شکل دیگری پیدا کرده و نوبت شما شده است، شما باید با قلم‌تان همان رسالت را با همان شجاعت به سرانجام برسانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ابتدای انقلاب اصحاب رسانه اندک بودند، اکنون چقدر داریم عزیزانی را که در این حوزه زحمات زیادی می‌کشند و باید قدردان این رویش ها باشیم و از آن بهره ببریم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خبرگزاری به معنای واقعی کلمه شغلی است در راستای آرمان‌های خداوند متعال، قرآن خبرهای عظیمی را از قیامت داده است، همه این‌ها خبرهای درشتی است که قرآن بر صفحه هستی نوشته است، هر خبرگزاری باید خدا را در نظر بگیرد، اخلاص داشته باشد، از کسی نترسد، به کسی باج ندهد، طمع نداشته باشد، اگر خبرنگاری به‌خاطر دنیا خبرها را مخابره کند به خودش و خبرگزاری آسیب رسانده اما اگر برای رضای خدا باشد هر چیزی سر جای خودش قرار می‌گیرد.


وی بیان کرد: رسانه می‌تواند ابزار گشایش مشکلات مردم باشد، یعنی در ابتدا بیاییم مسئله‌شناسی کنیم و سپس اولویت‌سنجی کنیم، ببینیم چند مسئله مهم در استان داریم، بعد این مسائل را اولویت‌بندی کنیم، باید برای تحقق این موضوع مهم اتاق فکری تشکیل بدهیم و یقین بدانیم این اولیت‌بندی برای استان بسیار مفید خواهد بود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار آقای محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه استان قزوین گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج رسانه ارائه کرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان