۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین استان قزوین قطب تولید محتوای دیجیتال می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۱۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

طرح احداث شهرک تولید محتوای دیجیتال قزوین در دست اقدام است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: طرح احداث شهرک تولید محتوای دیجیتال قزوین در دست اقدام بوده و در آینده برای اولین بار در شهر به مرحله اجرا می‌رسد.

استان قزوین قطب تولید محتوای دیجیتال می‌شود
محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین، از راه‌اندازی شهرک تولید محتوا در قزوین خبر داد و اظهار کرد: این شهرک یک نمونه بدون مشابه در کشور است که برای اولین بار در استان قزوین اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در سفر اخیر هیات دولت به استان قزوین در زمره فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجوز تاسیس این شهرکت تصویب شد که با سرمایه بخش خصوصی و غیردولتی باید اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: این شهرک به عنوان زیرساخت و بستری برای تولید انواع محتواهای قابل انتشار در قالب‌های گوناگون هنری خواهد بود.

فائزی فضای دیجیتال را به عنوان عرصه شهرک محتوا دانست و افزود: این شهرک در زمینه سینما، نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی، فضای مجازی، انواع بازی‌های رایانه‌ای، بازی و اسباب‌بازی، کتاب، قصه، داستان و رمان و مسائلی از این دست، فعالیت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این شهرک ساختار سخت‌‌‌افزاری و نرم‌افزاری را برای فعالان و علاقه‌مندان در این زمینه را فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید فیلم‌های سینمایی با فناوری نسل جدید را یکی از موضوعات اصلی در شهرک تولید محتو عنوان کرد و افزود: فیلم سینمایی در کشور ما عمدتاً در فضا و دکورهای نسبتا واقعی ساخته می‌شود، اما در این شهرک دنبال ساخت فیلم با فناوری نسل جدید خواهیم بود.

فائزی خاطرنشان کرد: تکنولوژی این فناوری در کشور فراهم است، در استان قزوین نیز نیروی انسانی کافی و زبده برای این مساله وجود دارد، با اجرایی شدن این طرح پیش‌بینی می‌شود به دلیل خاص بودن و تکراری نبودن آن، شرایط برای حضور نیروی انسانی متبحر از خارج استان امکان‌پذیر باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو زمین برای احداث این شهرک در شمال شهر قزوین و بالای اتوبان شناسایی شده اما هنوز مکان دقیق آن مشخص نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه پیش‌بیینی می‌شود فاز اول این شهرک یکهزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داشته باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش غیردولتی چند مجموعه برای ساخت شهرک تولید محتوی دیجیتال اعلام آمادگی کردند و مانع خاصی برای تامین سرمایه وجود ندارد.

فائزی عنوان کرد: شهرک تولید محتوا شاید یکی از مهمترین زیرساخت‌های فرهنگی است که در این چهل و اندی سال در استان قزوین اجرایی خواهد شد، این مجموعه زیرساختی منحصر به فرد در ایران و مبتنی بر بروزترین فناوری دنیا است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه بهره‌بردار، سرمایه‌گذار این طرح بخش غیردولتی است، ادامه داد: دولت نمی‌تواند و نباید متکفلانه متولی اینگونه ساختارها باشد، کار درست، برون‌سپاری و واگذاری آن به مردم است.

تدوین نقشه رشد موسسات قرآنی پس از پنج ماه مطالعات میدانی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین نقشه رشد موسسات قرآنی استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشه رشد موسسات قرآنی استان را تدوین کرده که این مجموعه مختص موسسات زیر نظر وزارت ارشاد نیست بلکه موسسات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی که زیرساخت حقوقی دارند را نیز شامل می‌شود.

فائزی بیان کرد: به زودی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های جدی برای رشد و ارتقا و تقویت مجموعه‌های قرآنی استان شروع خواهیم کرد و استان قزوین اولین استانی است که این امر را انجام خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه تدوین این طرح پس از پنج ماه مطالعه انجام شده است، یادآور شد: در مرحله اول با استخراج نظام مسائل موسسات قرآنی با چالش پیش روی آنان آشنا شده و در مرحله بعد با ترسیم وضعیت مطلوب موسسات شاخص‌ها مورد نیاز برای رسیدن این نقطه پایداری را بیان کردیم.

وی افزود: در مرحله سوم فاصله موسسات استان تا وضع مطلوب را بررسی کرده تا مشخص شود هر موسسه در چه مولفه‌ای و در چه نقطه‌ای با نقطه مطلوب فاصله دارد.

فائزی خاطرنشان کرد: برای این منظور 50 مولفه تعریف شده تا فاصله موسسه نسبت به آنها سنجیده و مشخص شود کدام موارد اولی‌تر، کدام فراوانی بیشتر و کدام یک ریشه در مولفه دیگر دارد که با حل آن مسائل دیگر نیز مرتفع شود.

وی ادامه داد: اگر مساله مالی یک موسسه حل شود، مشکل بیمه، زیرساخت بنا و تجهیزات و بسیاری مشکلات مرتفع خواهد شد، همچنین ریشه دلایل عدم تامین و رفع این مسائل را نیز بررسی کرده که در نهایت به هشت علت ریشه‌ای رسیدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: در کنار این اقدامات چند اردوی خارج از استان برای موسسات در نظر گرفته و یک سری رهیارها و افراد کاربلد را در فاصله زمانی 6 ماهه در کنار موسسات در نظر گرفته‌ایم تا به آنان کمک کنند از بحران خارج شده و به اصطلاح دستگیری کنند تا به امید خدا با اجرای این نقشه راهبردی و رفع موانع سال بعد به یک نقطه مطلوبی در وضعیت این موسسات رسیده باشیم.

انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان