۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اعتبارات جدید برای تکمیل اردوگاه یانس‌آباد تخصیص می‌یابد
کد خبر: ۳۶۱۰۹۷ نویسنده: نفیسه مهرداد تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ساعت: ۱۲:۴۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

اعتبارات جدید برای تکمیل اردوگاه یانس‌آباد تخصیص می‌یابد

استاندار قزوین گفت: در حوزه استانداردسازی اردوگاه یانس آباد سعی در اختصاص بودجه و اعتبار لازم برای این ظرفیت استانی به منظور ایجاد الگوی مکمل نظام آموزشی داریم.

اعتبارات جدید برای تکمیل اردوگاه یانس‌آباد تخصیص می‌یابد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، اعلایی استاندار قزوین و سیاهکالی مرادی رئیس آموزش و پرورش استان و دیگر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه که صبح امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، موضوعاتی چون گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، همکاری دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و انتظامی در برگزاری آزمون نهایی دانش‌آموزان به منظور بسیج منابع و امکانات و همچنین اجرای ماده 17 قانون شوراهای آموزش و پرورش و بررسی مشکلات فضاهای آموزشی مدارس غیردولتی استان مطرح و در دستور کار شورا قرار گرفت.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش از 24 الی 30 دی ماه اظهار کرد: موضوع همکاری دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و انتظامی در برگزاری آزمون نهایی دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و لازم است تمامی دستگاه‌ها با شرح وظایف مخصوص به خود در این امر مهم تعامل و همکاری‌ داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بحث تغییر کاربری مدارس و زمین‌های مورد نظر در خلال اجرای ماده 17 قانون شوراهای آموزش و پرورش  باید به صورت جدی و با نگاه منفعت عامه پیگیری شود.

این مسئول ابراز کرد: کمیسیون ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری موظف است با رعایت استانداردهای مربوطه به تعیین سطح‌کاربری‌های آموزشی در طرح‌های جامع، طبق درخواست شورای استان، همکاری و اقدام نماید.

اعلایی افزود: مدارسی که در سرتاسر استان قابلیت مولدسازی دارند باید شناسایی شوند و در اجرای تغییر کاربری آن مماشاتی صورت نگیرد.

استاندار قزوین همچنین ادامه داد: موضوع کارآفرینی و ایجاد ظرفیت خلاقیت یکی از نقاط ضعف مدیریتی جامعه ماست و در این حوزه خلاهایی داریم که باید با مشارکت بنیاد نخبگان و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین موضوع تربیت مربی خلاق و نوآور و در کنار آن تربیت دانش‌آموزان خلاق مورد حمایت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در طی این دوره‌ها باید ابتدا دانش آموزان استعدادیابی شده و در جهت پرورش آن استعدادها با محوریت خلاقیت کار کرد.

اعلایی با بیان اینکه در کنار آموزش باید تربیت و پرورش آنان نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد، تصریح کرد: اردوگاه شهید بابایی یانس آباد مکان بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت دانش‌آموزی است.

وی افزود: این اردوگاه باید به محور پیشران آموزش و خلاقیت برای مربیان و دانش‌آموزان تبدیل شود و در حوزه استانداردسازی این مرکز سعی در اختصاص بودجه و اعتبار لازم برای این ظرفیت استانی به منظور ایجاد الگوی نظام مکمل در کنار نظام مشترک تربیتی و خلاقیتی و ارتباط با نخبگان داریم.

اعلایی در پایان گفت: تاکید همیشگی ما این است که نحوه عمل باید به جای فرآیندگرا، نتیجه‌گرا باشد، هرگاه فعالیتی منجر به نتیجه شود، قابلیت دریافت امکانات نیز دارد.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان