۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قزوین رتبه نخست در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرد
کد خبر: ۳۶۱۰۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

قزوین رتبه نخست در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرد

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر استان قزوین رتبه‌های نخست و دوم را در جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور به خود اختصاص می‌دهد اما میزان آن قابل توجه نیست زیرا در مجموع میزان سرمایه‌گذاری در کل کشور محدود شده است.

قزوین رتبه نخست در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در کارگروه توسعه استان که با حضور جمعی از مدیران حوزه صنعت در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر استان قزوین در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی جزو استان‌های مناسب کشور است و رتبه‌های نخست و دوم را در جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور به خود اختصاص می‌دهد اما میزان آن قابل توجه نیست زیرا در مجموع کشور میزان سرمایه‌گذاری در کشور محدود شده است.

وی افزود: فضای تجارت بین‌المللی استان قزوین در حوزه صادرات و واردات باید بتواند ارتباط با سرمایه‌گذاران خارجی را تسهیل کند و به دنبال آن باشیم شرکای اقتصادی تولیدکنندگان و بازرگانان استان در خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در استان جذب شوند.

استاندار قزوین بیان کرد: صادرات پیشران توسعه است و به شکل محسوسی می‌تواند در توسعه اقتصادی اثرگذار باشد؛ براین اساس علاوه‌بر ارزش صادرات، باید به تنوع کالاهای صادراتی و مزیت‌هایی که می‌تواند برای استان به همراه داشته باشد توجه شود.

وی ادامه داد: برای اثرگذاری بیشتر در حوزه صادرات باید همگرایی بیشتری از سوی معاونت استانداری، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان، سازمان صمت و جهاد کشاورزی صورت بگیرد.

اعلایی عنوان کرد: بالا بودن ارزش صادراتی استان قزوین در سال‌ جاری نشان دهنده وضعیت مناسب این استان در حوزه صادرات است.
 
استاندار قزوین بیان کرد: تسهیل‌گری در حوزه گمرک اگر افزایش یابد قطعا آمارهای واقعی صادرات استان توسعه خواهد یافت.

اعلایی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی قزوین در کنار گمرک و نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند به ظرفیت قابل توجهی در استان و کشور تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ابراز کرد: باید گمرک را در استان جدی بگیریم چراکه این ظرفیت در کنار منطقه ویژه اقتصادی تجربه مناسبی در این زمینه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: دفتر وزارت امور خارجه در استان قزوین با حضور ریاست جدید به صورت گسترده‌تر فعالیت می‌کند و از ریاست آن درخواست داریم هیچ تعارفی در دعوت از هیئت‌ها و سفرای مختلف نداشته باشد و این امر را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار قزوین گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین در گذشته با نگاه‌های رایج و سنتی همراه بوده و ما علاقه‌مند به این نوع فعالیت نبودیم و لازم بود تحولاتی رادر آن ایجاد کنیم که این امر محقق شد و با روی کارآمدن ریاست جدید اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

اعلایی در پایان یادآور شد: یکی از محوریت‌های برگزاری کارگروه صادرات استان قزوین توجه به فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان باشد.

گفتنی است این جلسه با چهار دستور کار گزارش تجارت خارجی استان، ارائه گزارش اقدامات انجام شده اتاق بازرگانی در خصوص توسعه تجارت خارجی، گزارش اتحادیه صادرکنندگان استان از موانع و مشکلات صادرکنندگان استان، گزارش اقدامات شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و طرح توسعه فضای نمایشگاهی همراه بود.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان