۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اظهارات غیرکارشناسی سبب نگرانی مردم می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

واکنش سخنگوی کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی:

بدون شک اینترنت قطع نمی‌شود/ قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور یعنی حذف صورت مسأله

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: قطع اینترنت ساده‌ترین راه برای حفظ سلامت کنکور بوده و این اظهارات غیرکارشناسی بدون شک برای کشور خسارت‌بار خواهد بود.

اظهارات غیرکارشناسی سبب نگرانی مردم می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ موضوع قطع اینترنت کشور در زمان برگزاری دو روزه کنکور سراسری این روزها حواشی متعددی را ایجاد کرده و به موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

همزمان با برگزاری کنکور موضوع لو رفتن یا خرید و فروش سؤالات و دفترچه‌ها در فضای مجازی، به یکی از حاشیه‌های اصلی کنکور تبدیل شده است؛ در آستانه برگزاری اولین مرحله از کنکور با روش جدید؛ اظهار نظر معاون سازمان سنجش سبب نگرانی کاربران اینترنت در کشور شده است.

چندی پیش "مروتی" معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش، در برنامه زنده تلوزیونی صبح بخیر ایران در شبکه یک از قطع اینترنت کل کشور در ساعات برگزاری مرحله اول کنکور خبر داد.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش در توضیح این اظهارات غیر کارشناسی معاون‌اش عنوان کرد: فقط خواهان قطع سه ساعته اینترنت تلفن‌های همراه در مناطق برگزاری آزمون سراسری هستیم. سازمان سنجش فهرست مناطق را اعلام کرده است. تصمیم‌گیری در مورد قطع اینترنت برعهده شورای امنیت کشور است و نتیجه هرچه باشد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آن را اجرا می کند.

جهت پیگیری موضوع به سراغ سخنگوی کمیسیون صیانت فضای مجازی مجلس شورای اسلامی رفتیم.

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره این موضوع اظهار کرد: بدون شک قطعی اینترنت در کشور نخواهیم داشت و ممکن است صرفاً اینترنت آن مناطقی که محل برگزاری کنکور است در یک بازه زمانی قطع شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ابراز کرد: هنوز تصمیم‌گیری قطعی درباره قطعی اینترنت صورت نگرفته اما بدون شک اینترنت کشور قطع نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون صیانت فضای مجازی ابراز کرد: قطع اینترت کشور اقدام درستی نیست و بازتاب خوبی را نخواهد داشت.

سیاهکلی تصریح کرد: این نوع اظهارات غیرکارشناسی و تصمیمات، بیان‌گر عدم مدیریت است؛ قطع اینترنت ساده‌ترین راه‌حل جهت حفظ سلامت کنکور است، این اقدامات برای کشور خسارت بار خواهد بود چون راه حلی نداریم لزوماً نباید ساده‌ترین راه را انتخاب کنیم و به مردم خسارت وارد سازیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان