۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مسئولین باید بر مدار مکتب حاج قاسم به مردم خدمت کنند
کد خبر: ۳۶۰۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

عضو فراکسیون سیاست خارجی و امنیت ملی:

مسئولین باید بر مدار مکتب حاج قاسم به مردم خدمت کنند

علی اکبر علیزاده با اشاره به وظیفه مسئول در قبال حاج قاسم گفت: هر مسئولی که عاقبت بخیری می‌خواهد همواره باید بیندیشند که آیا شاگرد واقعی مکتب حاج قاسم هستند یا خیر.

مسئولین باید بر مدار مکتب حاج قاسم به مردم خدمت کنند
علی اکبر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: اگر در زندگی شهید سلیمانی بنگریم از همان زمان حضور در جبهه‌ها تا زمانی که به دست شقی‌ترین آحاد بشریت یعنی امریکا به شهادت رسید دوویژگی بارز را از او مشاهده کردیم که صداقت و اخلاص در کار بود.
 
وی افزود: در تمام طول مدت عمر هیچ نقطه‌ای را پیدا نمی‌کنیم که حاج قاسم بخواهد به دنبال دیده شدن باشد؛ لذا باوجود اینکه سردار و چهره شاخصی بود اما با همه اقشار مردم و حتی کودکان متواضعانه رفتار می‌کردند.
 
کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: صداقت یعنی بر عهد و پیمان باقی ماندن، که دیدیم حاج قاسم برام آرمان‌ها و اعتقاداتی که همیشه بر آنها تاکید داشتند نیز صادقانه پایبند بودند.
 
عضو فراکسیون سیاست خارجی و امنیت ملی گفت: این ویژگی‌ها سبب شد تا خداوند سردار سلیمانی را محبوب قلب‌ها قرار دهد به طوری که شاهد تشییع میلیونی پیکر او بودیم
و هنوز هم با گذشت سه سال از شهادت سردار اما همچنان یادش زنده است و گویا در بین ما حضور دارد.
 
علیزاده اضافه کرد: اصلی‌ترین کسانی که در اغتشاشات اخیر ضرر کردند، خواصی بودند که برای ادای دین و تبیین شبهات به میدان نیامدند و مشخص شد که عده‌ای صرفا در جهت منافع خود شعار نظام و انقلاب را می‌دهند اما در عمل کاری نمی‌کنند.
 
وی اذعان کرد: باید بدانیم که خواص صرفا افراد معروف و نشان‌دار نیستد بلکه خواص همین مردمی هستند که درک بالایی از شرایط دارند؛ خواص شهید علی‌وردی‌هل، شهید عجمیان و شهید امیراحمدی‌ها هستند که برای دفاع از امنیت مردم و کشور جان‌فشانی کردند.
 
این کارشناس مسائل روز تصریح کرد: الگوی سردار شهید حاج قاسم و شاگردانش، سیدالشهداست لذا این راه تداوم دارد و مسیر مشخص است چون افرادی مثل حاج قاسم هیچگاه از مسیر درستی که انتخاب کردند دور نخواهند شد.
 
علیزاده با اشاره به خاطره‌ای از دیدار با سردار گفت: حاج قاسم در همان اولین دیدار آنچنان گرم و بامحبت با ما رفتار کردند که گویی چندین سال است همدیگر را می‌شناسیم و این ویژگی رفتاری او همچنان در عمق جانم تداعی می‌شود و همیشه به یاد دارم.
 
عضو فراکسیون سیاست خارجی و امنیت ملی با اشاره به وظیفه مسئول در قبال حاج قاسم تاکید کرد: هر مسئولی که عاقبت بخیری می‌خواهد همواره باید بیندیشند که آیا شاگرد واقعی مکتب حاج قاسم هستند یا خیر.
 
وی در پایان عنوان کرد: همه مسئولین در هر جایگاهی که هستند باید خود را بسنجند که آیا در مکتب، راه و مدرسه حاج قاسم قرار گرفته‌اند؟ و در صورتی که از این سه نقطه کلیدی فاصله دارند باید خود را وارد این مدار سازند تا بتوان رهروی خوبی برای سردار باشند. 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان