۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تحریم رسانه‌های ایران نشان‌دهنده مرز حق و باطل است
کد خبر: ۳۶۰۸۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس امور رسانه در مصاحبه با صبح قزوین؛

تحریم رسانه‌های ایران در راستای اهداف استکباری امریکاست

ابوالفضل معصومی‌فر گفت: معنا و مفهوم حقیقی تحریم اشخاص و رسانه‌ها توسط امریکا این است که این رسانه و این شخص به درستی رسالت خود را در بیان حقایق و ایجاد آگاهی انجام داده است.

تحریم رسانه‌های ایران نشان‌دهنده مرز حق و باطل است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، امروز بر کسی پوشیده نیست که رسانه‌ها به عنوان ابزاری قدرتمند نقش موثری در تغییر، ایجاد و تحول اتفاقات جوامع بشری دارد، بر همین اساس مستکبران دنیا که به هر نحوی به دنبال استعمارکشاندن کشورها هستند هیچگاه از حوزه رسانه غافل نبوده و با روش‌های گوناگون سعی در نفوذ و یا تغییر رویکرد آنان به نفع خود هستند و در این بین هر شخص و رسانه‌ای که به دنبال روشنگری و تبیین افکار عمومی بر علیه اهداف استکبار جهانی باشد، فرقی نمی‌کند در هر کجای دنیا،  با ابزار تحریم به دنبال مسکوت کردن است.

دولت امریکا و جیره خوارانش با رصد رسانه‌ها، حرفه‌ای‌ها و پر مخاطب‌ترین‌ها را شناسایی کرده و با تحریم به دنبال حذف و یا منزوی کردن آن رسانه‌ها هستند، یکی از جدیدترین نمونه‌ها تحریم چند چهره رسانه‌ای کشور از جمله مسئولان رسانه بسیج است که این اولین اقدام آنها نبوده بلکه در چند ماه اخیر چندین چهره رسانه‌ای کشور از جمله رئیس سازمان صداو سیما و برخی از خبرنگاران فعال در حوزه تبیین را تحریم کرده تا آنان را به خیال خام خود منزوی و گوشه‌گیر کنند.
 
ابوالفضل معصومی‌فر، کارشناس امور رسانه و مدیرکل سابق صداو سیمای قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ در این خصوص اظهار کرد: امروزه در رویارویی با استکبار جهانی با پدیده‌ای به نام جنگ ترکیبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن فشارهای خود را با تحریم اقتصادی و سیاسی دنبال می‌کند، افزود: دشمن با ابزار تحریم به دنبال این هدف است که مردم به شکل ملموس در شرایط اقتصادی احساس تزلزل کنند و از طرفی توسط رسانه‌ها و ابزارهای رسانه‌ای خود این باور را در اذهان عمومی ایجاد کند که در اوج ناتوانی و استیصال به سربرده و چاره‌ای جز پذیرش طرف مقابل را ندارند.

معصومی‌فر بیان کرد: طبیعی است در چنین شرایطی ابزار رسانه به عنوان ابزار پر قدرت و موثر عمل می‌کند تا افکار و اندیشه و احساس مردم را مطابق آنچه که دشمن مد نظر دارد شکل دهد.

رسانه از ارکان جدی در جنگ ترکیبی است

وی با اشاره به قدرت رسانه‌ها به عنوان پشتیبانی کننده سازمان‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و حتی شخصیت‌های سیاسی و نظامی افزود: در جنگ ترکیبی رسانه نیز می‌تواند یکی از ارکان آن باشد و بی‌دلیل نیست که دولت و خزانه‌داری آمریکا و حتی اتحادیه اروپا برخی سازمان‌های رسانه‌ای ما را تحریم می‌کنند.

کارشناس امور رسانه خاطرنشان کرد: دشمن رئیس سازمان صداو سیما و خبرنگاران آن و اخیرا هم مسئولین سازمان فضای مجازی بسیج را مشمول تحریم‌های خود کرده‌ چون درصدد است تا مراجع تبیینی ما را تضعیف کند.

وی ادامه داد: ما در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که رسانه‌هایی که از ناحیه دشمن پشتیبانی می‌شوند مانند بی بی سی، اینترنشنال و صدای امریکا و غیره شبانه روز و مداوم بر آتش آشوب و اغتشاش دمیده و دقیقا مطابق خواست و اهداف دشمن حرکت می‌کردند.

معصومی‌فر بیان کرد: این رسانه با روایت دروغ، انتشار شایعات و دامن زدن به اختلافات قومی به عنوان مکمل پازل دشمن عمل می‌کنند، طبیعتا هر رسانه‌ای در مقابل این تحرکات ایستاده و روایت درست‌تری را از جریانات انعکاس بدهند مورد پسند دشمن نیست و آن را تحریم می‌کند چرا که در جهت خلاف خواست دشمن حرکت می‌کنند.

مدیرکل سابق صداو سیمای قزوین با بیان اینکه شاید در کوتاه مدت تصور بر این باشد که با ابراز تحریم صدای حق طلبانه و حقیقت خاموش می‌شود، افزود: در دراز مدت واقعیت و حقیقت از چشم مردم حق طلب دنیا مخفی نمی‌ماند و این تحریم‌ها بر ضد خود عمل خواهد کرد و نفعی برای استکبار جهانی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: این تنها ایران نیست که مورد هدف تحریم رسانه‌ای استکبار قرار گرفته بلکه برخی اپلیکیشن و شبکه‌ای مجازی کشورهای دیگر مانند رسانه‌های چینی که با اهداف رسانه‌ای امریکا در تضاد است؛ در خود امریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

معصومی‌فر ادامه داد: شکل دیگری از این تحریم رسانه در مورد خاشفچی اتفاق افتاد، خبرنگار عربستانی که توسط دولت عربستان در کشور ترکیه با فجیع‌ترین وضع کشته شد و استکبار و عوامل آن سعی در پنهان کردن آن داشتند که البته این از جمله اتفاقات نادری بود که فاش شد و حساسیت جوامع بشری را برانگیخت و چهره کریه استکبار را به دنیا نشان داد.

استکبار درصدد پنهان ساختن جنایت‌هایش است

وی اظهار کرد: هر رسانه‌ای که در راستای اهداف استکباری حرکت نکند مورد غضب و خشم دشمن قرار می‌گیرد، در این میان امکان دارد برخی رسانه‌ها هم طبق سیاست آنان عمل نکرده اما چون عمق مخاطبین و اثرگذاری چندانی ندارند مورد اعتنا قرار نمی‌گیرند.

این مسئول عنوان کرد: اگر رسانه‌ای به دنبال افشا کردن چهره استکبار و بیان حقایق و واقعیت‌هایی باشد که برملا شدن آن در برابر جهانیان ضربه محکمی بر استکبار وارد سازد قطعا مورد غضب جدی آنان قرار خواهد گرفت که کمترین آن تحریم است.

مدیرکل سابق صداو سیمای قزوین افزود: معنا و مفهوم حقیقی تحریم اشخاص و رسانه‌ها توسط امریکا این است که این رسانه و این شخص به درستی رسالت خود را در بیان حقایق و ایجاد آگاهی انجام داده است و درواقع تحریم مانند چراغی عمل می‌کند که با آن بتوانیم رسانه‌های پاک و حقیقت‌طلب را از رسانه‌هایی که به دنبال سرپوش گذاشتن روی حقایق هستند تمیز و تشخیص بدهیم.

وی تاکید کرد: گذشت زمان نشان خواهد داد که در تحریم اشخاص و رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران آنکه صددرصد زیان خواهد کرد تحریم کنندگان و جریان استکباری دنیا است، چرا که حقیقت هیچگاه در پشت ابر پنهان نخواهد ماند.

کارشناس امور رسانه ادامه داد: اگر در کوتاه مدت گاهی مردم دچار غفلتی می‌شوند اما در دراز مدت با کنار رفتن ابرها، حقایق برای مردم آشکار خواهد شد و موفقیت از آن رسانه‌ای است که با جریان دروغ، فریب و نیرنگ مقابله کرده و آنچه که واقعیت دارد را منعکس می‌کند.

معصومی‌فر در پایان گفت: در جنگ رسانه‌ای؛ تحریفات و واقعیت‌ها به وضوح خود را نشان می‌دهند و درواقع یک جنگ تمام عیاری است که روایت‌های مختلف راست و دروغ کنار هم صف آرایی می‌کنند، اما بنا بر وعده خدا در نهایت موفقیت از آن کسانی است که صراط مستقیم و مسیر صالحانه را در پیش بگیرند.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان