۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مردم قزوین بصیرت را به خوبی تفسیر کردند
کد خبر: ۳۶۰۸۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۹ ساعت: ۲۲:۸ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از تجمع ۹دی؛

مردم قزوین بصیرت را به خوبی تفسیر کردند

مردم ولایت مدار قزوین همچون سال ‌های گذشته در سالروز نهم دی حضوری پرشور از خود به نمایش گذاشته و مشت های گره کرده خود را به نشانه اتحاد و همدلی در حمات از ولایت و مخالفت با دشمنان نظام نشان دادند.

مردم قزوین بصیرت را به خوبی تفسیر کردند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، همزمان با سراسر کشور اجتماع بزرگ مردم ولایتمدار قزوین به مناسبت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، در میدان آزادی برگزار شد.

مردم ولایت مدار قزوین همچون سال ‌های گذشته در سالروز نهم دی حضوری پرشور از خود به نمایش گذاشته و مشت های گره کرده خود را به نشانه اتحاد و همدلی در حمات از ولایت و مخالفت با دشمنان نظام نشان دادند.

در این تجمع عظیم که از ساعت ده و نیم صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردمی در میدان آزادی قزوین برگزار شد، شهروندان قزوینی با در دست داشتن پرچم ایران، تصاویر مقام معظم رهبری و سردار شهید قاسم سلیمانی و دست نوشته‌و پلاکاردهایی چون «جانم فدای رهبر»، «مطیع امر رهبریم» و «تا آخر ایستاده ایم»حمایت خود را از ولایت و انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته و با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر فتنه گر» و «مرگ بر ضدولایت فقیه» انزجار خود را از ایادی استکبار و جیره خوارانشان نشان دادند.

کودکان و نوجوانان قزوینی، جوانان دهه هفتاد و هشتادی، مادرانی با فرزند خردسال در بغل و زنان و مردان میانسالی لنگ لنگان خود را به خیل دوستداران ولایت رسانده‌اند، فرقی نمی‌کند از چه گروه و تفکر خاصی هستند، آنهایی که آمده اند همه دل درگرو ولایت و انقلاب داده و برای حفظ آن تا پای جان خواهند ایستاد.

سمیه حسینی بانوی میانسال قزوینی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین در مورد دلیل حضورش در اجتماع 9 دی عنوان کرد: مردم ما جایی که احساس کنند دستاوردهای نظام و انقلاب در خطر است، هرجا که به مقدساتشان توهین شده به صحنه آمده اند.


وی ادامه داد: حضور به موقع مردم در سال 88 مانند آب آتش فتنه را خاموش کرد و تمام نقشه و خواب دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی ما را نقش برآب کرد.

این بانوی قزوینی خاطرنشان کرد: اکثریت مردم شریف ایران ولایتمدار و ولایی هستند و نمی‌توانند ببینند که دشمن با فتنه افکنی به دنبال به آشوب کشیدن خیابان و خدشه‌دار کردن امنیت جامعه باشند، درست است مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر زندگی مردم وارد می‌کند، اما باز مردم موضوع اقتصادی را از اسلام و ولایت جدا می‌دانند و هرجا که به این مقدسات اهانت شوند با پای جان دفاع خواهند کرد.

در خیل بانوانی که برای حمایت از نظام و انقلاب اسلامی در همایش روز بصیرت شرکت کرده بودند، حضور دختر جوانی با در دست داشتن عکس رهبری و سردار شهید قاسم سلیمانی نظرم را جلب کرد، وی که در نگاه اول در ظاهر شباهتی با دیگر بانوان حاضر در صحنه نداشت، اما دلش بدجور در ولایت ذوب شده بود.

این دختر جوان قزوینی به خبرنگار صبح قزوین گفت: حاج قاسم وقتی خونش را فدا کرد ما را بدهکار دو چیز کرد؛ یکی پیروی از ولایت فقیه و دیگر دادن خون برای نگه داشتن انقلاب اسلامی ایران تا اینکه انقلاب را به دست امام زمان (عج) بسپاریم.

وی افزود: هجوم دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ای بسیار مشهود است و جوانان ما بسیار در معرض این آسیب‌ها هستند، نقش والدین برای حفظ این انقلاب بسیار مهم است، آنها باید با مهرورزی و آگاه سازی فرزندان مانع و سدی برای نفوذ دشمن به جوانان و نسل آینده باشند.

این دختر ولایی خاطرنشان کرد: راهکار مقابله با نفوذ دشمن این است که جوانان را با فضای معنوی بیشتر آشنا کرده و فلسفه انقلاب اسلامی و دشمنی دشمنان برای مقابله با پیشرفت ایران برای آنان بیشتر بیان کنیم، درخصوص حقانیت دفاع مقدس و اینکه جوانان ما برای چه به جبهه رفته و برای چه به شهادت رسیده اند برای آنان حرف بزنیم.


وی با بیان اینکه جوانان باید بدانند حاج قاسم برای چه هدفی خونش را نثار میهن کرد، ادامه داد: خون حاج قاسم برکات زیادی دارد، در هر مرحله از نفوذ دشمن و در هر مرحله‌ای از فتنه‌ها صحبت‌ و بیانات شهید سلیمانی می‌تواند همچون چراغی روشن راه را برای محافظت از انقلاب و نظام اسلامی روشن کند.

این شهروند قزوینی در پایان گفت: کسی که به حرف‌های حاج قاسم سلیمانی گوش کرده و بدان عمل کند، به هیچ عنوان از مسیر صراط مستقیم خارج نشده و قطعا موقع ظهور از کسانی خواهد بود که یاری‌گر امام زمان (عج) باشد. آری ملت ما اینگونه سربازان با بصیرتی دارد، اینها همان جوانانی هستند که حاج قاسم سلیمانی آنان را فرزند خود می‌نامید و با تمام وجود برای حفظ امنیت شان کوشید تا جایی که خون پاکش را نثار کرد و حالا این جوانان آمده‌اند بگویند ما نمک نشناس نبوده و در راستای مکتب حاج قاسم قدم برمی داریم تا از صراط مستقیم منحرف نشده و انقلاب خود را به ظهور حضرت حجت گره بزنیم.

در گوشه‌ای از خیابان پیرمردی عصا به دست و لنگ لنگان خود را به میعادگاه جمعه می‌رساند، انقدر این راه را به سختی طی کرده که تقریبا جزو آخرین نفراتی است که بعد از تجمع 9 دی به مسجدالنبی وارد می‌شود.

پیرمرد مهربان  دل کودکان دستفروش را نمی‌شکند و از آنها دوره اش کردند جوراب می‌خرد و در آخر با دستان لرزانش به هر کدام شکلاتی می‌دهد تا شیرینی‌اش کام دهانشان را مانند دلشان شیرین کند.


به او نزدیک شده و از دلیل حضورش با وجود شرایط سخت جسمی می‌پرسم، پیرمرد که به نظر می‌رسد مشتری همیشگی نمازجمعه است پاسخش را با این آیه آغاز کرد: ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاهم و عند ربهم یرزقون.

وی ادامه داد: شهدا جان دادن تا در مسیر آنان قدم برداریم، وصیت شهدا اطاعت از رهبری است و رهبر و بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بارها بر حضور نمازجمعه تاکید داشته و فرموده بودند که نمازجمعه را پرشور برگزار کنید چرا که دشمنان با جمعیتی که در نمازجمعه شرکت می کنند شکست می خورند.

این سرباز قدیمی امام خمینی (ره) و رهبری تصریح کرد: این نمازجمعه است که انقلاب را نگه داشته، این خطبه‌های آتشین نماز جمعه است که باعث هدایت و آگاهی مردم در پیچ‌های تاریخی می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر عزیزما بهترین سربازش، مالک اشتر زمان شهید سلیمانی را داد، همان کسی که در مراسم تشییعش از سراسر ایران و جهان شرکت کرده و در سالگردش همچنان جمعیت فراوان به سمت مزارش سرازیر می‌شوند این نشانه عزت و عظمت اسلام است.

این پیرمرد نورانی با اشاره به سختی حضور در نماز به دلیل شرایط جسمی اش، گفت: بنده هر هفته تمام سختی را به جان می خرم تا در نماز جمعه شرکت کنم اما این زحمات به جانم نوش است چرا که اعتقاد دارم هر زمان برای حضور در نماز جمعه مهیا می شویم فرشتگان خدا از خانه تا مسجد مارا مشایعت می کنند.

انتهای پیام/ 2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان