۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تولید چهار محصول تحریم‌شکن توسط دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین
کد خبر: ۳۶۰۸۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۴ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اعلام کرد

تولید چهار محصول تحریم‌شکن توسط دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین

سدعلی قاسم‌زاده با اشاره به فعالیت ۲۴ واحد فناور و هسته‌ای در دانشگاه گفت: چهار محصول تحریم شکن توسط دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در سال گذشته و در سال جاری تولید شده است.

تولید چهار محصول تحریم‌شکن توسط دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ سید علی قاسم‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه و دانشگاه مادر استان بوده و تقریبا با 8 هزار و 500  دانشجو در 7 دانشکده، دو پژوهشکده و یک مرکز آموزش زبان فارسی فعال است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه تقویت زبان فارسی به عنوان زبان علم است، افزود: فعالیت ما در دوره جدید در زمینه تبدیل مرکز زبان آموزش فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان مرجعیت آموزش زبان فارسی در کشور بوده و دستاوردهای مناسبی در مرکز محقق شده که از موارد آن می‌توان به فارغ‌التحصیلی بیش از 600 دانشجو در رشته زبان فارسی در یک سال اخیر اشاره کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: در حال حاضر این دانشگاه 37 رشته کارشناسی، 84 رشته کارشناسی ارشد و 38 رشته گرایش دکتری را شامل می‌شود و در دو سال اخیر، دو رشته مهندسی شتابگر ذرات در راستای اجرای مأموریت پروژه چشمه نور و علم داده‌ها را به رشته‌های دانشگاهی دانشگاه اضافه کرده‌ایم.

امتیازات ویژه دانشگاه بین‌المللی قزوین در سطح کشور کم نظیر است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین ضمن اشاره به جایگاه دانشگاه در کشور تصریح کرد: دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین چند امتیاز برجسته دارد که در سطح کشور کم‌نظیر است؛ ریاست رئیس جمهور به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه، عضویت سه وزیر علوم، بهداشت و امور خارجه در هیئت علمی نشان از جایگاه ویژه این دانشگاه است.

قاسم‌زاده اذعان کرد: از امتیازات دیگر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین می‌توان به قرار گرفتن در مسیر جمعیتی کشور، همجواری این دانشگاه با پایتخت و شاهراه اقتصادی چندین استان اشاره کرد که در این زمینه دانشجویان مستعدی را جذب می‌کند.

وی اذعان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در استانی قرار گرفته که از ظرفیت‌های صنعتی مناسبی برخوردار است و جزو پنج استان صنعتی برتر کشور محسوب می‌شود؛ اگر مدیریت مناسب و حمایت‌های جدی در آن اعمال شود می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اذعان کرد: این دانشگاه اولین دانشگاه مصوب مجلس در بُعد بین‌المللی بوده و ماموریت جدی ما تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در کشورهای هدف به ویژه کشورهای حوزه مقاومت است.

جذب دانشجویان بین‌الملل از سیاست‌های ما در دانشگاه  است

قاسم‌زاده یادآور شد: براساس اساسنامه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین باید 60 درصد از دانشجویان آن بین‌الملل باشند که به دلیل کرونا نیز تعداد جمعیت دانشجویان بین‌الملل کاسته شده است.

این مسئول افزود: یکی از حمایت‌های جدی وزارت علوم جذب دانشجویان بین‌الملل و برگشتن این دانشگاه به مسیر اصلی خود است تا راهی برای مبادلات فرهنگی ایجاد شود.

وی با اذعان به اینکه جذب دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین رو به رشد است، اضافه کرد: در زمان پذیرش مسئولیت این دانشگاه، آمار دانشجویان بین‎الملل 173 نفر بوده و در حال حاضر 500 دانشجو از 16 کشور جهان در آن مشغول تحصیل هستند.



این مسئول ابراز کرد: توانستیم بورسیه‌های ویژه‌ای را برای جذب دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین از جمله بورسیه امام خمینی (ره) و ادبیات فارسی دهخدا را طراحی کنیم تا از ظرفیت دانشگاه برای جذب دانشجویان بین‌الملل بهره‌مند شویم.

قاسم‎ زاده عنوان کرد: با حمایت‌هایی که از سوی وزارت علوم و مجلس صورت می‌گیرد انتظارمی‌رود دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تا پایان سال 1404 حداقل به میانگین متوسط دو الی سه هزار دانشجوی بین‌الملل برسد و این دور از دسترس نیست.

وی ابراز کرد: در پی تأسیس دانشگاه‌هایی در کشورهای همسایه هستیم، برای نمونه پیشنهادی از کشور عراق برای استقرار یکی از مراکز آموزش زبان دانشگاه در آن ارائه شده است.

فعالیت نیروهای جوان و خلاق از امتیازات ویژه دانشگاه بین‌المللی قزوین

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: از امتیازات دیگر این دانشگاه می‌توان به فعالیت نیروهای جوان و خلاق در بدنه کارکنان و هیئت علمی اشاره کرد و  برای اولین بار 11 استاد دانشگاه در رده پژوهشگران پراستناد جهان در سال‌جاری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: کیفیت مقالات و پژوهش‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بسیار بالاست و رتبه‌ها و جهش‌هایی را در این زمینه کسب کردیم که چنین شرایطی نشان می‌دهد دانشگاه می‌تواند در مسیر توسعه خود به دستاوردهای مهمی دست یابد.

قاسم‌زاده با اشاره به جایگاه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی گفت: به لحاظ امکانات دانشگاه 15 آزمایشگاه پژوهشی، 43 آزمایشگاه آموزشی و پژوهشی، 53 آزمایشگاه آموزشی و در مجموع دارای 111 آزمایشگاه بوده که سه آزمایشگاه در سال‌جاری راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به خوابگاه‌های دانشجویی بیان کرد: 10 مجتمع خوابگاهی دانشجویی هستیم و سه خوابگاه توسط خیرین ایجاده شده است؛ در افق دو الی ساله نیازمند تأسیس خوابگاه برای جذب دانشجو و کمک خیرین برای ساخت و تکمیل دو پروژه خوابگاهی دانشجویی هستیم.
 
تولید چهار محصول تحریم شکن توسط دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین

قاسم‌زاده با اشاره به سیاست‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در راستای تحقق شعار سال‌جاری تصریح کرد: قرارگاه فناوری و تولید دانش‌بنیان را در سال‌جاری تأسیس کردیم که هفت کارگروه از دانشگاه‌های استان در آن ایجاد شده است و در قالب آن برای توسعه استان ایده‌های خلاق مانند «نانورس» و «طیف سنجی» برای چشمه نور مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تأسیس بنیاد قزوین شناسی با حضور نخبگان استان را طی یکسال اخیر از جمله اقدامات دانشگاه برشمرد و بیان کرد: این بنیاد با هدف هم‌‎افزایی درشناسایی ظرفیت‌ها و کمک به توسعه شهر قزوین که می‌تواند هویت قزوین را به آن بازگرداند، شکل گرفته است.



وی گفت: در حال حاضر 24 واحد فناور و هسته‌ای در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین فعال بوده و یکی از محصولات واحد فناوری، خودروی تمام الکترونیکی است که به زودی رونمایی می‌شود.

قاسم‌زاده یادآور شد: چهار محصول تحریم شکن از جمله دستگاه اندازه‌گیری مقاومت لوله‌های آب آشامیدنی در مقابل کلر، دستگاه هیتر 40 کیلوواتی برای صنایع سنگین، دستگاه هموژونایتر برای همگن سازی مواد دارویی و غذایی توسط دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در سال گذشته و در سال جاری تولید شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: برای نخستین بار در استان مدرسه اشتغال و کارآفرینی را راه‌اندازی کردیم تا دانشجویان بعد از اتمام تحصیل دغدغه اشتغال را نداشته و وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه فرهنگی گفت: طرح‌های مناسبی در این زمینه ایجاد شده است که از موارد آن می‌توان به راه‌اندازی مرکز نوآوری فرهنگی-اجتماعی به منظور ایجاد یک کار اشتراکی و تقویت آموزش‌های گروهی اشاره کرد.

قاسم‌زاده در پایان عنوان کرد: اجرای طرح استاد امید، فازنخست جامع دانشگاهی برای آشنایی خانواده‌ها با فضای آموزشی دانشجویان، خانه طراحان، تقویت کانون‌های دانشجویی و انجمن‌های دانشجویی از سایر اقدامات حوزه فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین است.

انتهای پیام./4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان