۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین چشمه نور قزوین به مرحله عملیاتی جدید وارد شد
کد خبر: ۳۶۰۷۲۷ نویسنده: مریم محمدی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۴ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی:

چشمه نور قزوین به مرحله عملیاتی جدید وارد شد

محمدجواد لاریجانی گفت: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین پشتیبان و حامی اجرای طرح شتابگر ملی یا چشمه نور است و با همین حمایت امروز مگاپروژه شتابگر ملی وارد فاز عملیاتی جدیدی شده است.

چشمه نور قزوین به مرحله عملیاتی جدید وارد شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ محمدجواد لاریجانی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: احداث رصدخانه ملی و شتابگر ملی (چشمه نور) 2 طرح بزرگ و راهبردی کشور محسوب می‌شوند که موجبات جهش علمی در حوزه دانش و فناوری را پدید می‌آورند.

وی با بیان اینکه شتابگر ملی یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های دانش‌پایه در کل جهان محسوب می‌شود، گفت:‌ این طرح بزرگ‌مقیاس‌تر از طرح رصدخانه ملی به حساب می‌آید و خوشبختانه در سفر آقای رئیسی رئیس‌جمهور به استان قزوین شاهد بودیم که بودجه سالانه این ابرطرح دانش‌بنیان به شکل مطلوبی افزایش پیدا کرد و البته باز هم نیاز به اعتبارات بیشتری برای اجرای آن داریم.

لاریجانی با اشاره به حجم بزرگ زیرساخت‌های طرح چشمه نور اضافه کرد: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین پشتیبان و حامی اجرای طرح شتابگر ملی یا چشمه نور است و با همین حمایت امروز مگاپروژه شتابگر ملی وارد فاز عملیاتی جدیدی شده است.

رئیس پژوهشگاه دانش‌ها‌ی بنیادی همچنین به ابعاد و شاخصه‌های طرح رصدخانه ملی هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بین کشورهای اسلامی جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که صاحب رصدخانه ملی شده و خوشحال هستیم که این رصدخانه بعد از حدود 2 دهه راه‌اندازی شد که می‌تواند موجب جهش بزرگی در حوزه نجوم و اخترشناسی و علوم وابسته به این حوزه شود.

لاریجانی ادامه داد: بدون شک احداث رصدخانه ملی یک پیشرفت بزرگ برای کشور در حوزه دانش و فناوری محسوب می‌شود که جا دارد ائمه جمعه به این طرح در خطبه‌های خود بپردازند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان