۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دست برتر دشمن در علم و تکنولوژی را باید کوتاه کنیم
کد خبر: ۳۶۰۷۲۶ نویسنده: مریم محمدی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۴ ساعت: ۱۲:۲۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دست برتر دشمن در علم و تکنولوژی را باید کوتاه کنیم

آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: خداوند می‌فرماید ما هرگز راهی برای تسلط کافران بر مؤمنان قرار ندادیم؛ این مهم شامل همه حوزه‌ها می‌شود ما در حوزه‌های علمی، تکنولوژی، فضا و سلاح نباید کاری کنیم دشمن دست برتر نسبت به ما داشته باشد.

دست برتر دشمن در علم و تکنولوژی را باید کوتاه کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه دیدار با دکتر محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی که ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه دانشمندان اسلامی در نجوم سربلند هستند، اظهار کرد: سوگندهای قرآنی نظیر «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا، وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا» بیانگر این است که نجوم‌شناسی در قرآن بسیار مورد توجه قرار دارد و علمِ به این حوزه کمک می‌کند تا ما شناخت عمیق‌تری نسبت به آیات قرآن پیدا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به پشتوانه‌های دینی و قرآنی ضروری است دانشمندان ما در عرصه نجوم، پیشگام باشند و الحمدلله پیشرفت‌های بسیار خوبی با وجود تحریم‌ها به دست آمده است و نمره بالایی در حوزه‌های مختلف علمی داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند می‌فرماید ما هرگز راهی برای تسلط کافران بر مؤمنان قرار ندادیم؛ این مهم شامل همه حوزه‌ها می‌شود ما در حوزه‌های علمی، تکنولوژی، فضا و سلاح نباید کاری کنیم دشمن دست برتر نسبت به ما داشته باشد، خدا خطاب به مؤمنین می‌فرماید قرار من این نیست که به کافران سیطره و سلطه نسبت به شما بدهم، مگر اینکه خودتان کاهلی کرده باشید که باعث سیطره آن‌ها شده باشید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر بخواهیم مطالبه خدا یعنی «ولقد کرمنا بنی آدم» تحقق پیدا کند، تا زمانی که خودمان را محتاج دیگران می‌بینیم، تا زمانی که مردم ما خود را ضعیف می‌بینند این مهم خدا محقق نمی‌شود.

وی افزود: اگر مردم ما توانمندی‌های خود را نشناسند و احساس کنند عقب‌مانده هستند، کرامت انسانی آن‌ها که مهم‌ترین مسئله است آسیب جدی می‌بینید اما اقدامات شما عزت و کرامت جامعه را احیا می‌کند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: موضوع برکت نیز بسیار حائز اهمیت است، آن کسی که با اخلاص و برای عبادت و بندگی کار می‌کند کارش سرشار از برکت می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند کار شما مصداق جهاد است، خدای متعال فرموده اگر حق جهاد اتفاق بیفتد من درهایی که فکر می‌کنید بسته است را برای شما می‌گشایم.

انتهای پیام/ 1300

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان