۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قیمت نجومی شماره‌های مجازی تلگرام/ شماره رُند ۳.۵ میلیارد تومان
کد خبر: ۳۶۰۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۳ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

قیمت نجومی شماره‌های مجازی تلگرام/ شماره رُند ۳.۵ میلیارد تومان

تلگرام چندروز پیش آخرین بروزرسانی خود را ارائه دارد که ویژگی‌هایی از جمله ثبت نام به وسیله شماره‌های مخصوص تلگرام دارد.

قیمت نجومی شماره‌های مجازی تلگرام/ شماره رُند ۳.۵ میلیارد تومان

به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛پیام‌رسان تلگرام در بروزرسانی جدید خود ویژگی‌های جدیدی به کاربران ارائه داده است که امکان بررسی و تحلیل آن از چند منظر وجود دارد از جمله اینکه کاربران بدون نیاز به وارد کردن شمارۀ سیم کارت‌های رایج در کشور‌ها که توسط اپراتور‌های ملی ارائه می‌شوند، امکان ساخت حساب در تلگرام را دارند، البته این به معنای بی‌نیازی از داشتن شماره نیست، بلکه فرد باید از خود تلگرام شمارۀ اختصاصی بخرد! شماره‌هایی که قیمت ارزانی به خصوص در ایران ندارند.

کاربران این پیام‌رسان اجتماعی از امکان زمان‌سنجی سراسری برای حذف خودکار پیام‌ها در همۀ گفتگو‌های خود تنظیم کنند به علاوه قسمت (Topic) پیام‌رسان مذکور دارای بخش‌های جدیدی خواهد بود که در گروه‌های بیش از ۱۰۰ مشترک در دسترس خواهند بود.

از زمان ارائۀ نسخۀ جدید نظرات متفاوتی دربارۀ آن و قابلیت‌هایش ارائه شده است از جمله اینکه گروهی معتقدند، ورود بدون شمارۀ سیم‌کارت منجر به افزایش ضریب امنیت حریم خصوصی کاربر منجر می‌شود، اما عده‌ای از کارشناسان اعتقاد دارند که این امکان فقط منجر به ایجاد انحصار بهره‌برداری از داده‌ها توسط بخش مدیریتی این پلتفرم می‌شود، ضمن اینکه نحوۀ ارائه آن و ویژگی‌هایش بیشتر قابلیت مذکور را به امکانی جهت درآمدزایی برای تلگرام بدل می‌کند تا افزونه‌ای برای افزایش سطح حریم خصوصی کاربر که گروهی مدعی آن هستند.

ارائۀ این سرویس در حالی که شماره‌های اختصاصی تلگرام بازۀ قیمتی بین ۲۰ تا بیش از ۷۰ هزار دلار دارند که قطعاً بیش از آنکه یک امکان برای افزایش حریم خصوصی کاربر باشد، تلاشی از سوی تلگرام برای رقابت با اپراتور‌های ارائه دهندۀ خدمات دسترسی (سیم‌کارت) ملی در کشور‌ها است از طرفی ارائه این شماره تلفن‌ها دلیلی بر این نیست که دسترسی مدیران این رسانۀ اجتماعی نیز از اطلاعات قطع می‌شود، بلکه به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران امکانی برای این سکو ایجاد می‌کند تا داده‌ها را راساً جمع‌آوری کنند و حضور قدرتمندتری در بازار دیتا ماینینگ به مشتریان تجاری و امنیتی داشته باشد.

قیمت نجومی شماره‌های مجازی تلگرام/ شماره رُند ۳.۵ میلیارد تومان!

قیمت نجومی شماره‌های مجازی تلگرام/ شماره رُند ۳.۵ میلیارد تومان!

براساس اطلاعات منتشر شده قابلیت‌های جدید این رسانۀ اجتماعی بر مبنای پلتفرم فرگمنت کار خواهد کرد و کاربر برای استفاده از امکان ورود بدون سیم کارت به این سکو باید یکی از شماره‌های ارائه شده در فرگمنت را انتخاب کند.

عملکرد تاپیک‌ها که ظاهری شبیه به انجمن‌های نسل گذشتۀ اینترنت، اما با امکاناتی بهتر هستند نیز در این نسخه از تلگرام بروزرسانی شده است و مدیران این پلتفرم می‌گویند که امکانات بیشتری در قالب آن ارائه داده‌اند.

این پیام‌رسان برای کاهش اثرگذاری پیام‌های اسپم هم امکانی تحت عنوان Aggressive Anti-Spam را در اختیار مدیران گروه‌های با بیش از ۲۰۰ عضو قرار داده است تا برمبنای الگوریتم‌های اختصاصی تلگرام نسبت به کاهش فعالیت اسپم‌ها مبادرت کند.

 
 
 

براساس اخبار منتشر شده کاربران نسخۀ iOS از این پس می‌توانند که مانند بهره‌برداران اندرویدی از موتور جستجوی ایموجی هم استفاده کنند، تعداد ایموجی‌ها نیز نسبت به نسخۀ قبلی بیشتر است.

در مجموع می‌توان گفت که تلگرام بعد از چندسال فعالیت و جذب کاربران قابل توجه حالا تصمیم گرفته تا مانند برخی از شرکت‌های بزرگ اغلب امکانات ویژۀ خود را به ازای دریافت هزینه در اختیار کاربرانش قرار دهد، کاری که پیش‌تر شرکت‌های بزرگی مانند بنز (دریافت پول برای آزاد کردن سرعت اتومبیل از حدی مشخص) و بی‌ام‌و (هزینۀ اشتراک گرم‌کن صندلی) و ... نیز تصمیم به انجام آن گرفته بودند، حال باید منتظر ماند و دید که کاربران این پلتفرم در کشور‌های مختلف چه میزان از این تغییرات استقبال خواهند کرد.


انتهای پیام/1404
منبع: برنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان