۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین میزان صادرات محصولات کشاورزی قزوین افزایش یافت
کد خبر: ۳۶۰۶۲۰ نویسنده: رقیه کشاورز تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱۹ ساعت: ۱۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان:

میزان صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین افزایش یافت

یوسف درخشان گفت: صادرات محصولات کشاورزی طی ۸ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان افزایش یافته است.

میزان صادرات محصولات کشاورزی قزوین افزایش یافت
یوسف درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به افزایش صادرات محصولات کشاورزی در هشت ماه نخست سال‌جاری اظهار کرد: در این مدت 15 هزار و 109 تُن محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و با اخذ گواهی بهداشتی از قرنطینه حفظ نباتات استان صادر شده است.

وی افزود: عمده محصولات صادراتی استان قزوین شامل بستر رویشی قارچ، کشمش، نخود، انواع میوه (انگور، شلیل و آلو)، کاهو و گوجه فرنگی بوده که به کشورهای عراق، کانادا، روسیه، بلغارستان، لهستان، ایتالیا و امارات صادر شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: کیفیت بالای محصولات تولیدی استان باعث شده تا هر ساله انواع  محصولات کشاورزی آن به سایر کشورها صادر شود.

درخشان گفت: همچنین در راستای نظارت بر نقل و رانتقال انواع نهال و اندام‌های تکثیری به تعداد 48 هزار و ۸۶۰ اصله در محصولات پسته، پیرودارف، جی ان، زیتون، گردو و گزیلا انجام شده که به کشورها و استان‌های هدف شامل ارمنستان، ابهر، اصفهان و میاندوآب صادر شده است.

وی یادآور شد: در هشت ماه نخست سال‌جاری، یکهزار و 532 تُن واردات محصولات گیاهی شامل پنبه، جودوسر، چای، چوب چهار تراش، عدس، انواع حبوبات و انواع کرانچی (پرتقال، خرما، سیب، موز و ذرت) به کشورهای امارات، آلمان، هند، استونی، کانادا، ترکیه، سوئیس و فرانسه انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر را دارند به ویژه در محصولات گلخانه‌ای باید بر اساس استانداردها از آفت کش‌های تطبیقی کشور مقصد استفاده کرده و با ثبت‌نام در سامانه سماک نسبت به دریافت گواهی ارتقای سلامت و کد شناسه محصول خود اقدام کنند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان