۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایجاد شهرک‌های صنفی ظرفیت قابل توجهی را برای قزوین فراهم می‌کند
کد خبر: ۳۶۰۵۹۶ نویسنده: رقیه کشاورز تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱۷ ساعت: ۱۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

ایجاد شهرک‌های صنفی ظرفیت قابل توجهی را برای قزوین فراهم می‌کند

محمدمهدی اعلایی گفت: مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی با شرکت‌های شهرک صنعتی کشور در سال گذشته صادر شده و تحقق این امر، ظرفیت قابل توجهی برای قزوین که در مجاورت مسیرهای مواصلاتی پرتردد است در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ایجاد شهرک‌های صنفی ظرفیت قابل توجهی را برای قزوین فراهم می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با دو دستور جلسه برنامه هفتم توسعه و آخرین وضعیت آن و ارائه گزارش اقدامات اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان عصر امروز با حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران کل استان قزوین در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این جلسه با اذعان به اینکه باید از ظرفیت‎‌های حمایتی کشور برای توسعه امنیت غذایی در بخش کشاورزی استفاده کنیم، اظهار کرد: توجه به ظرفیت بخش کشاورزی و آب در استان ما باید پرچمدار این حوزه باشیم زیرا ظرفیت‌های قابل توجهی برای نقش‌آفرینی در زمینه امنیت غذایی داریم.

وی افزود: مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی در استان از سوی شرکت‌های شهرک صنعتی کشور در سال گذشته صادر شده و تحقق این امر، ظرفیت قابل توجهی برای قزوین که در مجاورت مسیرهای مواصلاتی پرتردد است در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

استاندار قزوین بیان کرد: طراحی پروژه ایجاد شهرک‌های صنفی اگر به عنوان پروژه‌های پیشران به خوبی انجام شود می‌تواند توقفگاه‌های اساسی در مسیر مواصلاتی استان باشد؛ این جزو دستور کارهای جدی استان بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است فعالیت‌های مربوطه از جمله تملک اراضی را انجام دهد.

حمایت از تولیدات داخلی راهکاری برای تأمین امنیت غذایی

اعلایی عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین بزرگترین استان تولید کننده زیتون در کشور است می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده و با حمایت‌هایی روغن زیتون را جایگزین روغن‌های صنعتی کنیم و بسترسازی برای عرضه مستقیم و بدون واسطه محصول یاد شده می‌تواند در امنیت غذایی سالم استان موثر واقع شود.

وی با اشاره به خرید روغن زیتون و حمایت از تولیدات داخلی بیان کرد: پیشنهاد داریم برای فروش این روغن تدبیر مناسبی اندیشه شود و باید طرح تأمین روغن برای کارکنان دولت، ارزان رساندن آن به کالای اساسی، افزایش شاخص سلامت توسط جهاد کشاورزی و سازمان صمت در قالب یک بسته پیشنهادی ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین عنوان کرد: با توجه به واحدهای تولید زیتون مناسب در استان می‌توان این محصول مرغوب با بسته‌بندی و 30 درصد کمتر از قیمت بازار و بدون واسطه در اختیار مردم قرار گیرد.
 
اعلایی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش تلفات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: قزوین جزو استان‌های شریانی در حمل و نقل بوده و عدم حمایت‌های بودجه‌ای موجب افزایش تصادفات مرگ و میر در این حوزه شده است لذا باید برای کاهش تلفات جاده‌ای محرک بوده و اقدام کنیم.

وی در پایان گفت: دولتخانه صفوی استان نگین بناهای تاریخی و گردشگری قزوین بوده که لازم است به ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان