۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تولید ساینا اس دوگانه سوز آغاز می شود
کد خبر: ۳۶۰۵۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱۶ ساعت: ۱۶:۵۱ ↗ لینک کوتاه

از بهمن‌ امسال؛

تولید ساینا اس دوگانه سوز آغاز می شود

مدير پروژه ساينا اس دوگانه‌سوز سایپا گفت: از بهمن امسال در شرکت سایپا سیتروئن، تولید ساینا اس آغاز خواهد شد.

تولید ساینا اس دوگانه سوز آغاز می شود

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛آقای جواد نیستانی مدير پروژه ساينا اس دوگانه‌سوز سایپا گفت:پس از وقفه چند ساله در توليد محصول سوارى دوگانه‌سوز در گروه سايپا كه عمدتا ناشى از سختگيرانه‌تر شدن استانداردهای خودروهاى دوگانه‌سوز بود، بر اساس دستور ويژه مديرعامل گروه، مجدد برنامه‌ريزی توسعه و توليد اين گونه از محصول از ابتداى سال در دستور كار معاونت مهندسى قرار گرفت.

به گفته او، موضوع صرفه اقتصادى استفاده از سوخت پاک CNG بر كسی پوشيده نيست و با توجه به وجود زيرساخت جايگاه‌های شارژ گاز و توسعه شركت داخلى سازنده قطعات CNG گرايش به اين نوع خودرو مطلوب خودروساز و مشتری است.

نیستانی تاکید کرد: با توجه به قوانين و جرايم مرتبط با مصرف سوخت خودروها كه به خودروساز تحميل مي‌شود، اضافه کردن محصولات دوگانه‌سوز به ناوگان توليدی، از شدت اين جرايم خواهد كاست.

به گفته او، با همت و مشاركت مركز تحقيقات و نوآورى و شرکت های مگاموتور و سازه‌گستر و همكارى سايپا سيتروئن و بخش‌هاي فنى داخلى سايپا پروژه توسعه محصول ساينا اس دوگانه‌سوز به طور جدی از خرداد امسال آغاز شد.

مدير پروژه ساينا اس دوگانه‌سوز گفت: اين محصول با حفظ ويژگى‌های خودروی پايه بنزينى به سامانه گازرسانی نسل چهار، به تزريق سوخت تناوبي در منيفلید ورودی هوا و واحد الكترونيک يكپارچه كنترل گاز و بنزين مجهز است.

او بابیان اینکه پيشرانه اين خودرو موتور M15 دوگانه‌سوز با توان حداكثر ۵۴كيلووات در حالت سوخت گاز بوده است، گفت: این موتور با اختلاف كم از توان خروجي در حالت بنزين، باعث تغيير عملكرد نامحسوس هنگام تغيير وضعيت سوخت شده و در مجموع عملكرد خوبى فراهم مى‌كند.

نیستانی گفت: با توجه به حجم ۶۲ ليتری مخزن گاز نصب شده روی اين خودرو، پيمايشی در حدود ۲۰۰ كيلومتر در سيكل تركيبی و بيش از ۲۳۰ کيلومتر در شرايط رانندگی جاده خواهد داشت.

او گفت: در اين خودرو از شيربرقى مخزن كه ايمنی بيشتر مدار پرفشار سامانه گاز را فراهم می سازد برای اولين بار استفاده شده است. همچنین با توجه به پيش‌بينى كاربرى تاكسی از اين خودرو و در نتيجه كاركرد طولانی تر، به منظور ارتقاء عملكرد و دوام بيشتر جلوبندى خودرو، از نيم اكسل‌هاي تقويت شده در محور جلوى خودرو و سيستم ترمزگيری  قوی تر نسبت به نوع بنزينی استفاده شده است.

مدير پروژه ساينا اس دوگانه‌سوز گفت: در تامين قطعات گازسوز مانند: مخزن، شيربرقى، رگلاتور و ... سعي بر اين بوده تا حد امكان از توانایی شركت‌های داخلی مورد تاييد سازمان استاندارد بهره برداری شود تا وابستگی و ارزبری به حداقل ممكن برسد.

به گفته او، هم اکنون اين محصول آزمون‌های سطح خودرو را با موفقيت انجام داده و مرحله اخذ مجوز از سازمان ملي استاندارد در دستوركار قرار گرفته است.همچنین كاليبراسيون آلودگی يورو ۵ نيز در حال انجام است كه به زودی موفق به اخذ تاييديه از سازمان حفاظت محيط زيست خواهيم شد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان