۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۳۲درصدی مصرف گاز در استان
کد خبر: ۳۶۰۵۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱۵ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خبر داد

افزایش ۳۲درصدی مصرف گاز در استان

علی حجتی‌پور گفت: میزان مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد و نسبت به ابتدای آذرماه امسال، ۳۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۲درصدی مصرف گاز در استان
علی حجتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به مصرف گاز طی چند روز اخیر اظهار کرد: مصرف گاز استان طی 24 ساعت گذشته حدود 15 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به روز گذشته با 10 درصد افزایش مصرف همراه بوده است.

وی افزود: میزان مصرف گاز طی 24 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد و نسبت به ابتدای آذرماه امسال، 32 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: با توجه به عدم تناسب کاهش دمای حاکم در استان با این میزان مصرف، از هم‌استانی‌های گرامی خواهشمندیم که در تمام بخش‌های خانگی و عمده، مدیریت مصرف داشته باشند.

حجتی‌پور عنوان کرد: رعایت دمای رفاه یعنی الگوی دمایی 18 درجه در ادارات و 18 تا 21 در منازل می‌تواند کمک شایانی به کاهش مصرف گاز داشته باشد؛ همچنین به شهروندان توصیه می‌کنیم که در ایام سرد سال ضمن استفاده از لباس گرم در منازل و محل کار، با نصب پرده‌های ضخیم و خاموش کردن بخاری اتاق‌های بلااستفاده علاوه بر صرفه‌جویی در اقتصاد خانواده، مشارکت لازم برای تامین گاز به تمام هموطنان را داشته باشند.

احتمال قطع گاز برخی صنایع در صورت تداون افزایش مصرف

وی اضافه کرد: با توجه به خطرات ناشی از گازگرفتگی در فصول سرد سال توصیه داریم که ضمن نصب کلاهک استاندارد صلیبی شکل برای دودکش‌ها، حتما از بازبودن مسیر آن‌ها اطمینان حاصل نمایند و از وسایل گرمایشی روباز مانند اجاق‌گاز‌های خوراک ‌پزی برای گرم کردن اماکن خودداری کنند چون احتمال مسمومیت و حتی گازگرفتگی و مرگ وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ابراز کرد: اولویت اصلی شرکت ملی گاز، رفع نیاز مشترکین خانگی است لذا تلاش می‌کنیم که با مشارکت تمامی بخش‌ها استقرار جریان گاز را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در صورت کمبود گاز ممکن است پیرو دستورالعمل‌های ابلاغی به سمت اعمال محدودیت‌ برای واحدهای تولیدی و صنعتی برویم و در صورت تداوم افزایش مصرف استان حتی قطعی گاز را نیز برای این واحدها داشته باشیم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان