۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس قزوین نیازمند اعتبارات ملی است
کد خبر: ۳۶۰۵۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱۵ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس قزوین نیازمند اعتبارات ملی است

فاطمه محمدبیگی گفت: ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس نیازمند اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم در برنامه هفتم گنجانده شود و سازمان برنامه و بودجه حمایت کامل را از این موضوع را داشته باشند.

ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس قزوین نیازمند اعتبارات ملی است
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: این بازدید نشان می‌دهد که مرکز باغ موزه از نظر عمرانی با پیشرفت همراه بوده اما با توجه به تزریق منابع مالی انتظار می‌رود، سرعت ساخت و احداث آن تسریع پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه از آنجایی که تزریق منابع به مقدار مورد انتظار انجام نشده بنابراین پروژه به کُندی پیش می‌رود و می‌طلبد دلسوزانی که دل در گرو انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند وارد میدان شوند تا این پروژه عظیم فرهنگی و اجتماعی در منطقه بام شهر قزوین و در جوار مزار شهدای گمنام به عنوان زیرساخت فرهنگی استان، شهر و حتی کشور افتتاح شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: این پروژه فرهنگی می‌تواند مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، آشنایی آن‌ها با فرهنگ دفاع مقدس، میدان رزم و آشنایی با ادوات جنگی باشد.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: همچنین این مرکز می‌تواند محل مناسبی برای پژوهش‌های فرهنگی و آشنایی با فرهنگ و منش رزمندگان دفاع مقدس باشد و روی تربیت اخلاقی نسل آینده تاثیرگذار واقع شود.

وی ادامه داد: اگر نسل جوان به صورت حضوری مشاهده کنند که این کشور با چه رنج و زحمت و خون‌هایی به دست آمده قطعا قدردان امنیت و شرایط اجتماعی فعلی خواهند بود.

قزوین با فقر اماکن فرهنگی همراه است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ما نیازمند یک مکان مناسب برای تفریحات و فراغت خود هستند، عنوان کرد: متاسفانه استان قزوین از وجود مکان‌های فرهنگی و اجتماعی که بتواند به صورت جامع تولیدات این حوزه را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دهد، محروم است و درواقع با فقر مکان‌های فرهنگی همراه هستیم.

وی با بیان اینکه ما شهدایی داریم که هرکدام نیازمند یک موزه جداگانه هستند، تصریح کرد: لزوم ساخت این اماکن بیش از هر چیز دیگری در استان اهمیت دارد این در حالی است که قزوین شهدای فاخری مانند شهیدان رجایی، بابایی، سردار آزادگان ابوترابی و شهید لشگری را در خود جای داده است.

محمدبیگی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان با توجه به سهم هر یک از نمایندگان قطعا برای تکمیل این مرکز اعتباراتی تخصیص می‌دهد اما نیاز است که با ارگان‌هایی که می‌توانند در زمینه بودجه و اعتبارات کمک حال باشند، رایزنی شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اذعان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی بودهه و صنایع قابل توجهی در آن مستقر است انتظار می‌رود ازمحل مسئولیت‌های اجتماعی و ظرفیت 25 درصد شرکت‌ها در حوزه مالیات استفاده شود.

پروژه موزه دفاع مقدس قزوین در برنامه هفتم گنجانده شود

وی عنوان کرد: دولت باید در برنامه هفتم به زیرساخت‌های فرهنگی در جهت ارتقاء زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، اعتبارات ویژه تخصیص دهد چون موزه دفاع مقدس قزوین پروژه عظیمی است که بیش از 5 سال طول می‌کشد بنابراین باید در برنامه هفتم گنجانده شود و ما این موضوع را پیشنهاد می‌دهیم؛ همچنین نیازمند این هستیم که بتوانیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

محمدبیگی ادامه داد: پیشنهاد تاسیس گروه مشاوران جوان نیز در این مرکز داده شده با توجه به اینکه بیشترین استفاده این مرکز برای نواجوان و جوانان است امیداواریم که خود آن‌ها دست به دست هم دهند و در قالب گروه جهادی کمک حال مجموعه شوند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در پایان گفت: سازمان برنامه و بودجه در استان و کشور وظیفه دارد که این موضوع را سازماندهی کرده و در ردیف ملی به این اماکن از نظر ارتقاء بودجه کمک کند چون این مرکز به اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم در برنامه هفتم گنجانده شود و سازمان برنامه و بودجه حمایت کامل را از این موضوع را داشته باشند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان