۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شناسایی و نگهداری از ۱۲۰کودک کار در قزوین
کد خبر: ۳۶۰۵۱۳ نویسنده: رقیه کشاورز تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱۷ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد

شناسایی و نگهداری از ۱۲۰کودک کار در قزوین

هدی حقیقی گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون۶۰ کودک کار در مراکز زیرنظر بهزیستی استان قزوین نگهداری و بیش از ۶۰ کودک در مراکز سرپایی شناسایی شده است.

شناسایی و نگهداری از ۱۲۰کودک کار در قزوین
هدی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار کودکان مستمری بگیر بهزیستی اظهار کرد: خدمات مختلفی به جامعه هدف از جمله کودکان ارائه می‌شود و در حال حاضر 304 کودک تحت پوشش و مستمری‌بگیر بهزیستی استان هستند.

وی افزود: 125 کودک در مراکز تحت پوشش بهزیستی قزوین نگهداری و از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اذعان به اینکه بخش دیگری از خدمات بهزیستی مربوط به پذیرش فرزندخواندگی کودکان است، تصریح کرد: زوجین بدون فرزند به بهزیستی مراجعه کرده و با طی کردن مراحلی در صورت واجد شرایط بودن کودکان نگهداری شده در مراکز بهزیستی، نسبت به فرزندخواندگی آنها اقدام می‌کنند.

وی ابراز کرد: باتوجه به اینکه دفاتر مهم بهزیستی شامل اورژانس‌های اجتماعی و مراکز امور آسیب‌دیدگان بوده در حال حاضر هشت اورژانس در استان به صورت شبانه روزی فعال است.

حقیقی ادامه داد: در ارائه خدمات توسط این مجموعه‌ها بیشتر جامعه هدف را کودکان آزاردیده، زنان و دختران فراری و در معرض آسیب دیده، افرادی که اقدام به خودکشی کرده یا افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند شامل می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: تماس‌هایی مبنی بر ارائه گزارش از مشکلاتی مانند کودک‌آزاری با خط 123 اورژانس اجتماعی توسط ارگان‌های مختلف گرفته شده و براساس اطلاعات، تصمیمات لازم و خدمات به جامعه هدف و کودکان ارائه می‌شود و در صورت نیاز در خانه‌های امن اسکان می‌یابند.

60 کودک کار در مراکز زیرنظر بهزیستی قزوین نگهداری شده است

حقیقی مرکز مداخله و نگهداری، خانه دختران آسیب دیده، زنان آسیب دیده، خانه امن زنان خشونت دیده و کودکان کار را از جمله مراکز تحت نظر اورژانس بهزیستی برشمرد و ابراز کرد: دو مرکز نگهداری برای ارائه خدمات سرپایی به کودکان کار، یک مرکز برای کودکانی بی سرپرست و یک خانه امن در استان فعال است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون60 کودک کار در مراکز زیرنظر بهزیستی استان قزوین نگهداری و بیش از 60 کودک در مراکز سرپایی شناسایی شده است؛ مرکز سرپایی ظرفیت نگهداری مناسبی را به خود اختصاص داده و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت درنظرگرفته شده آن تا پایان سال‌جاری تکمیل شود.

توانمندسازی بانوان جزو سیاست‌های معاونت اجتماعی بهزیستی قزوین

وی افزود: بخش عمده‌ای از جامعه هدف معاونت اجتماعی بهزیستی را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد که اداره‌کل ماهانه خدمات مختلفی از جمله پرداخت مستمری، هزینه‌‎های درمان، تأمین لوازم ضروری مورد نیاز زندگی و هزینه‌های تحصیلی فرزندان را به آنها ارائه می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: بانوان رده سنی پایین‌تر که ظرفیت توانمندشدن دارند را از تحت پوشش بهزیستی خارج و وارد چرخه کار می‌کنیم و برنامه‌هایی مانند ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، وام‌های خود اشتغالی و گروه‌های همیار بانوان را به منظور ایجاد اشتغال پایدار به آنها ارائه می‌‎دهیم.

حقیقی در پایان یادآور شد: بخش دیگری از فعالیت حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی مربوط به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست بوده که سرپرستی آنها به این مجموعه واگذار شده‌ است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان