۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نمایشگاه فن بازار در قزوین دایر می‌شود
کد خبر: ۳۶۰۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱۰ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین:

نمایشگاه فن بازار در قزوین دایر می‌شود

جعفر احمدی گفت: همزمان با هفته پژوهش برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود که از موارد آن می‌توان به برپایی نمایشگاه دستاوردهای فن بازار استان در محل پارک علم و فناوری از ۱۳ الی ۱۶ آذرماه اشاره کرد.

نمایشگاه فن بازار در قزوین دایر می‌شود
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، جعفر احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته توسعه مبتنی بر دانایی و دانش محوری شکل گرفته که پیشران‌های اصلی آن دانش فناوری، نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین و واحدهای تحقیق و توسعه بوده است.

وی افزود: برای فعالیت پیشران‌ها نیاز به زیرساخت‌هایی بوده که دانشگاه‌ها یکی از ابزارهای مورد نیاز آن بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه زیرساخت‌های این پارک در حوزه رشد مراکز شهرستانی جزو استان‌های سطح پایین کشور بوده و هیچ مرکز رشد شهرستانی مجوزدار از وزرات علوم در آن وجود ندارد، موفق شدیم مجور تاسیس اولین مرکز رشد شهرستانی را برای شهرستان آبیک با همکاری پارک علم و فناوری استان و دانشگاه جمشید کاشانی در دو هفته اخیر اخذ کنیم.

ایجاد واحدهای فناوری در شهرستان‌های استان قزوین

جعفری عنوان کرد: ایجاد واحدهای فناور برای سه شهرستان تاکستان، بوئین‌زهرا و البرز به عنوان شهرستان‌های اصلی و بزرگ استان را برنامه‌ریزی کرده و اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.

وی تصریح کرد: مذاکراتی با مجموعه‌های شهرستانی صورت گرفته و امیدواریم طی تفاهم‌نامه امضا شده فی‌مابین سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری، پارک علم و فناوری و معاونت علمی و پژوهشی رئیس جمهور، مرکز رشد شهرستان البرز تا پایان سال‌جاری راه‌اندازی شود.

این مسئول گفت: باتوجه به وجود بستر مناسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا، توافق‌هایی بین پارک علم و فناوری و این دانشگاه به منظور راه‌اندازی مرکز رشد فناوری در آن صورت گرفته است.

جعفری بیان کرد: با مذاکرات صورت گرفته در حال انعقاد تفاهم با دانشگاه پیام نور استان هستیم تا به زودی و تا پایان سال‌جاری مرکز رشد شهرستان تاکستان را افتتاح کنیم.

وی اذعان کرد: در مجموع ۴ مرکز رشد شهرستانی در استان قزوین شکل می‌گیرد که راه‌اندازی این مراکز موجب می‌شود تمرکز رشد و نوآوری از شهر قزوین به شهرستان‌ها محقق شود.

نخستین خانه خلاق دانش‌آموزی در قزوین تاسیس می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره به برنامه‌های زیرساختی و سخت افزاری فناوری این پارک گفت: موضوع پردیس فناوری جزو اولویت‌های اصلی پارک قرار گرفته و چهار پردیس علم و فناوری در حال شکل‌گیری و راه‌اندازی است.

جعفری با اذعان به اینکه یکی از پردیس‌های فناوری استان با دانشگاه امام خمینی (ره) مشترک است، یادآور شد: تفاهم‌نامه در این باره امضا شده و مراحل قانون آن در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه  دومین پردیس فناوری با دانشگاه آزاد قزوین مشترک است تصریح کرد: باتوجه به اینکه مرکز سینتیک این دانشگاه ظرفیت خوبی داشته فناوری یاد شده می‌تواند توسعه خوبی را در استان ایجاد کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ابراز کرد: راه‌اندازی پردیس فناوری نوآوری کشاورزی جزو پردیس‌های تخصصی را با مشارکت جهاد کشاورزی پیگیری کردیم زیرا می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای رشد شرکت‌های تخصصی فناوری و دانش بنیان ایجاد کند.

جعفری ادامه داد: پردیس سلامت استان با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال راه‌اندازی بوده و زمینی در داخل پارک علم و فناوری برای آن اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: تاسیس مرکز رشد و خانه خلاق را با مشارکت آموزش و پرورش در نظر داریم و به زودی اولین مرکز رشد و خانه خلاق دانش‌آموزی با کمک آموزش و پرورش را راه‌اندازی می‌کنیم.

طرح تانا با هدف رفع مسائل استان برگزار می‌شود

جعفری تصریح کرد: تجمیع مراکز نوآوری در مجموعه‌ای به نام برج علم و فناوری در داخل پارک علم و فناوری استان را در نظر داریم؛ اگر این برج را به عنوان مرکز تجمیع مراکز نوآوری صنایع استان جمع‌بندی کنیم تولید دانش توسط دانشجویان و اساتید می‌تواند به فناوری تبدیل و قابلیت رقابت با تولیدات خارج از کشور را داشته باشد.

وی بیان کرد: دبیرخانه دائمی طرح تانا در پارک علم و  فناوری استان دایر شده و هر سال این طرح با هدف به هم‌رسانی طرح‌ها و ایده‌ها برای رفع مسائل استان برگزار می‌شود و امسال قراردادهای خوبی منعقد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: نیازهای شناسایی شده در طرح تانا در سامانه نان (سامانه نظام ایده‌ها و نیازها) ثبت شده و ماموریت استانی قزوین در سامانه نان انجام شده است.

وی با اشاره به تصریح کرد: همزمان با هفته پژوهش برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود که از موارد آن می‌توان به برپایی نمایشگاه دستاوردهای فن بازار استان در محل پارک علم و فناوری از ۱۳ الی ۱۶ آذرماه اشاره کرد.

جعفری یادآور شد: نمایشگاه دستاوردهای فن بازار فرصت مناسبی است تا توانمندی‌های دستگاه‌های استان و مراکز پژوهشی در معرض نمایش همگان قرار بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در پایان گفت: تقویت صندوق پژوهش و فناوری که از یکسال گذشته در استان تاسیس شده از برنامه‌های مهم پارک علم و فناوری است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان