۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ماجرای ساخت سریال گیلدخت چیست؟
کد خبر: ۳۶۰۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۹ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

ماجرای ساخت سریال گیلدخت چیست؟

شیدا اسلامی گفت: گیلدخت داستانی ایرانی، اما با مضمون و پیامی جهانی است. این سریال نشان می‌دهد که ایرانی‌ها انسان‌هایی وطن‌پرست بوده و امنیت خانواده و کشورشان برایشان حائز اهمیت است و نشان‌دهنده تصویر یک ایران مقاوم به مردم دنیاست.

ماجرای ساخت سریال گیلدخت چیست؟
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین به نقل از ایسکانیوز، شیدا اسلامی، مدیر سابق روابط عمومی معاونت برون‌مرزی صدا و سیما  درباره دلیل ساخته شدن سریال گیلدخت در معاونت برون‌مرزی عنوان کرد: تولید سریالی با داستان ایرانی و در لوکیشن داخل ایران منافاتی با مأموریت‌های معاونت برون‌مرزی صداوسیما ندارد.

وی افزود: هدف معاونت برون مرزی صدا و سیما در حوزه تولیدات نمایشی، فقط ساخت فیلم درباره کشورهای خارجی نیست. ساخت آثاری درباره زندگی و تاریخ ایرانیان نیز می‌تواند مخاطب خارجی را به خود جذب کند و آنان را با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا کند.

وی در ادامه عنوان کرد: گیلدخت داستانی ایرانی، اما با مضمون و پیامی جهانی است. این سریال نشان می‌دهد که ایرانی‌ها انسان‌هایی وطن‌پرست بوده و امنیت خانواده و کشورشان برایشان حائز اهمیت است و نشان‌دهنده تصویر یک ایران مقاوم به مردم دنیاست.

اسلامی ادامه داد: همچنین ذکر این نکته ضروری است که ما از طریق کانال فارسی شبکه آی‌فیلم، در ایران هم مخاطب داریم، ضمن اینکه تمام شبکه‌های برون‌مرزی که پخش فیلم و سریال دارند، آثار ایرانی را نمایش می‌دهند و قصدشان نشان دادن سیمای واقعی ایران، دور از سیاه نمایی‌های غرب و نیز نمایش سبک زندگی ایرانی و اسلامی به دنیاست.

وی همچنین اظهار کرد: موضوعات جهان شمول و مشترکات بشری نظیر آنچه گیلدخت به آن پرداخته است، می‌تواند مردم دنیا از هر نژاد و کشوری را حول آن مفاهیم مشترک به تفاهم برساند و از این دریچه به معرفی ایران بپردازد.

اسلامی در پایان تاکید کرد: در طول عمر معاونت برون‌مرزی سریال‌های متعددی هم تولید شده که هم داستان هم لوکیشن آنها برون مرزی بوده و این دو موضوع منافاتی با هم ندارند. البته در دوره جدید اعلام شده که نگارش چند اثر با موضوع دغدغه‌های مخاطبان برون‌مرزی و جبهه مقاومت در دست انجام است و تولیدات برون‌مرزی در اولویت هستند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان