۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخی از فرصت‌های ورزشی هم برای اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند
کد خبر: ۳۶۰۳۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۴ ساعت: ۱۴:۳۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

برخی از فرصت‌های ورزشی هم برای اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند

آیت الله عابدینی گفت: کسانی وجود دارند که از فرصت‌های ورزشی هم برای اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند، آنها با حیله و نیرنگ تلاش می کنند تا عزیزان ورزشکار ما نتوانند آزادانه در میدان ورزش به رسالت خودشان بپردازند.

برخی از فرصت‌های ورزشی هم برای اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: عظمت شخصیت حضرت زینب (س) خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی است که ما بتوانیم بشناسیم. 
 
وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند پرچم دین را دو گروه می توانند برافراشته نگه دارند، نخست کسانی که اهل بصیرت هستند و دیگری کسانی که از صبر و شکیبایی برخوردار هستند. 
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: آن کسی که از بصیرت برخوردار نیست اگر در رده های بالای علمی هم قرار بگیرد باز هم صاحب بصیرت نمی شود. در فتنه ها می بینیم برخی با وجود اینکه داری علم هستند اما بصیرت و شعور میدانی در آنها وجود ندارد. 
 
امام جمعه قزوین تأکید کرد: زینب کبری (س) الگو، اسوه و نمونه والایی بودند که از عصر عاشورا مسئولیت خاندان اباعبدالله الحیسن (ع) و خدمت به ولی خود یعنی امام سجاد (ع) را در بهترین شرایط به انجام رساند و با صبر و بصیرت پرچم اسلام را برافراشته نگه داشت. 
 
وی اضافه کرد: میلاد حضرت را به همه خوبان، شیعیان و مخصوصا بانوان مکرم و پرستاران زحمت کش تبریک عرض می کنم و از خدمات این قشر تأثیرگذار قدردانی می کنم. 
 
آیت الله عابدینی با تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست و ما این روزها بیشتر از همیشه این اخلاص را دیدیم که بسیجیان جان خود را برای امنیت و دین مردم به مخاطره انداختند و از آنها قدردانی می کنیم. 
 
خطیب جمعه قزوین بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خصوص اخلاص فرمودند ایمان را اگر درجه بندی کنیم، به بالاترین مراتب ایمان که می رسیم فقط اهل اخلاص دیده می شوند و زیباترین ارزش های متعالی انسانی در آدم های مخلص مشاهده می شود. 
 
امام جمعه قزوین ادامه داد: روز بزرگداشت شیخ مفید را گرامی می‌داریم، لازم است این مناسبت‌ها یادآوری شوند و از آن‌ها درس زندگی بیاموزیم، شیخ مفید سرمایه بزرگ معنوی ماست، پایه‌های حوزه علمیه در بغداد، نجف و قم به همت این بزرگان ریخته شده است، این عزیزان و شاگردان‌شان کارهایی کردند که حوزه‌های علمیه پا گرفت. 
 
وی خاطرنشان کرد: میراث انبیا و ائمه‌اطهار (ع) توسط این‌ها برای ما محفوظ ماند، شیخ مفید یک شب خواب می‌بیند که حضرت‌فاطمه (س) دست حسنین (ع) را گرفته و نزد او آورده و اظهار می‌کند که به فرزندان من علم فقه و دین بیاموز. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: شیخ فردای همان شبی که چنین خوابی را دید، مشاهده کرد که خانمی دست دو طفل خویش را گرفته و سمت شیخ مفید می‌آید، این خانم فاطمه نام داشت و مادر سیدرضی بود که نهج‌البلاغه او را می‌شناسید، یعنی سیدرضی همان بزرگی بوده که نهج‌البلاغه را جمع‌آوری کرده است.
 
خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: همچنین این خانم مادر سید مرتضی است که تألیفات متعدد و کتب مهمی از خود به یادگار گذاشته است، این خانم به شیخ گفت به بچه‌های من علم فقه یاد بده؛ این‌ها هم پایه و اساسی برای شکل‌گیری علم، دانش و حوزه‌های علمیه شدند. 
 
وی افزود: باید این بزرگان را دائم به فرزندان‌مان یادآوری کنیم تا بدانند آبا و اجداد معنوی‌شان این‌ها هستند، اگر ما این‌ها را به فرزندان‌مان نگوییم، افراد دیگری به عنوان الگو به فرزندان ما معرفی می‌شوند. 
 
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس را در پیش داریم که در مقابل ظلم و جور رضاخان، انگلیس و استعمار مقاومت کرد، این سید بزرگوار را سه ماه به‌عنوان تبعید به قزوین آوردند اما به این رضایت نداده و ایشان را زندانی کردند، ایشان حق زیادی به گردن ما داشته و تأثیر فراوانی در فرهنگ ما دارند. 
 
وی ادامه داد: روز نیروی دریایی را در پیش داریم، این روز را به عزیزان نیروی دریایی تبریک عرض می‌کنیم که اکنون خط مقدم مرزبانی هستند و شرارت استکباری را در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، دریای عمان و جاهای دیگر مدیریت می‌کنند و پرچم اقتدار را برافراشته نگه می‌دارند. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز تشییع جنازه سردار شهید، مدافع حرم، سردار داود جعفری بود، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم، همچنین یاد و خاطره همه شهدای مدافع امنیت را گرامی می‌داریم که مظلومانه در شهرهای مختلف به شهادت رسیدند و از خدای متعال می‌خواهیم این شهدای گرانقدر با انبیاء، اولیاء و شهدای کربلا محشور شوند. 
 
امام جمعه قزوین با بیان اینکه همه از تیم ملی فوتبال کشور حمایت کنیم، عنوان کرد: برای مدافعان سربلندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه ورزش و فوتبال دعا می‌کنیم، اکنون در رقابت‌های جام‌جهانی قرار داریم، این عزیزانی که به پرچم جمهوری اسلامی احترام می‌گذارند، آن‌هایی که استقلال و عزت ملت ایران برایشان اهمیت دارد، امیدواریم خدای متعال به آن‌ها قوت بدهد تا بتوانند برای کشورمان پیروزی به دست آورند. 
 
وی بیان کرد: کسانی وجود دارند که از فرصت‌های ورزشی هم برای اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند، آنها با حیله و نیرنگ تلاش می کنند تا عزیزان ورزشکار ما نتوانند آزادانه در میدان ورزش به رسالت خودشان بپردازند، این کارها قابل پذیرش نیست و همواره باید تلاش کنیم تا کشورمان در اوج عزت و سربلندی قرار داشته باشد.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان