۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین استمرار آلودگی هوا در سه شهرستان از استان قزوین
کد خبر: ۳۶۰۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۳ ساعت: ۱۵:۵۱ ↗ لینک کوتاه

محیط زیست استان خبر داد

استمرار آلودگی هوا در سه شهرستان از استان قزوین

سعید میرزاحسینی گفت: اکنون با توجه به پایداری وضعیت جوی همچنان انباشت آلاینده‌ها را در آبیک و الوند وجود دارد و این وضعیت در شهر قزوین نیزحاکم است.

استمرار آلودگی هوا در سه شهرستان از استان قزوین
سعید میرزاحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: همه ساله در فصول سرد سال چون با پدیده وارونگی هوا و پایداری جوی مواجه هستیم افزایش انباشت آلاینده‌های را در شهر‌های صنعتی و کلان شهر‌ها خواهیم داشت
 
وی با اشاره به داده‌های ایستگاه هواشناسی افزود: روز گذشته میزان آلایندگی هوا در شهرستان‌های آبیک و الوند بالاتر از حد استاندارد بود که برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد و در این راستا با هماهنگی علوم پزشکی کمیته اضطرار رد این شهرستان‌ها برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.
 
سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان گفت: محدودیت تردد کودکان و سالمندان و افراد دارای مشکلات ریوی و قلبی، محدودیت تردد خودرو های فاقد معاینه فنی و تعطیلی زنگ مدارس از جمله اقداماتی بود که در این کمیته‌ها به آن‌ها پرداخته و تصمیم‌گیری شد.
 
میرزاحسینی ادامه داد: اکنون با توجه به پایداری وضعیت جوی همچنان انباشت آلاینده‌ها را در آبیک و الوند وجود دارد و این وضعیت در شهر قزوین نیزحاکم است.
 
وی در پایان گفت: تا زمانی که وضعیت پایدار است و این وضعیت ادامه دارد و با تغییر جریانات جوی از این وضعیت خارج خواهیم شد.
 
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان