۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تبدیل وضعیت ۳۰ هزار ایثارگر در کشور
کد خبر: ۳۶۰۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۳ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

معاون رئیس جمهور اعلام کرد

تبدیل وضعیت ۳۰ هزار ایثارگر در کشور

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: براساس آخرین آمار معاونت اداری استخدامی کشور تبدیل وضعیت ۱۵۰ هزار نفر شروع شده و بیش از ۳۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شده‌اند.

تبدیل وضعیت ۳۰ هزار ایثارگر در کشور
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سیدامیرحسین قاضی‎زاده هاشمی ظهر امروز در حاشیه نشست با دانش‌پژوهان، تشکل‌ها و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و مشاغل این حوزه سرمایه‌گذاری جدی کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های بنیاد شهید ایجاد خانه‌های خلاق در تمام استان‌ها است و تاکنون در 13 استان خانه خلاق ایجاد کردیم؛ یک سامانه‌ای با عنوان گنج شاهد ایجاد شده است که براساس آن رویدادهای استانی و منطقه‌ای را برگزار می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: سامانه‌ گنج شاهد اطلاعات تمام شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی را شناسایی می‌کند که تا امروز یکهزار شرکت استارتاپی وابسته به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان شناسایی و شبکه‌سازی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: جایزه‌ای با عنوان صعود تعریف شده و نخستین دوره آن در ابتدای سال‌جاری برگزار شده است و دومین دوره نیز در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برای حمایت، توسعه بازار و معرفی محصول شرکت‌های استارتاپی که محصول تولید می‌کنند، اقدام کرده و میزهای نمایشگاهی برای آنها فراهم شده است تا در نتیجه نمایشگاه‌های خاص مستقل شرکت‌های خاص ایثارگران ایجاد شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی بین بنیاد شهید، پارک‎‌های علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح ملی و تمام استان‌ها منعقد شده تا شرکت‌های دانش بنیان وابسته به ایثارگران از خدمات فنی، تسهیلات و سایر خدمات بهره‌مند شوند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: امیدواریم تلاش جدی در توسعه دانش علم و فناوری در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی وابسته به خانواده ایثار و شهادت و سازمان‌های اقتصادی بنیاد شهید و ایثارگران داشته باشیم.

وی اذعان کرد: بسیاری از انتقال تکنولوژی‌ها در سازمان اقتصادی بنیاد شهید در حال شکل گیری است؛ برای نمونه در حوزه مرغ و طیور، توسعه فناوری در تولید برق، انتقال آب و فناوری چاه نفت انجام می‌شود که جزئیات آن در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در پایان با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران یادآور شد: در سال گذشته فعالیت مربوط به استخدام هشت هزار نفر انجام شده است؛ براساس آخرین آمار معاونت اداری استخدامی کشور تبدیل وضعیت 150 هزار نفر شروع شده و بیش از 30 هزار نفر تبدیل وضعیت شده‌اند.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان