۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۳۰۰هزار خانواده ایثارگران در کشور جویای شغل هستند
کد خبر: ۳۶۰۳۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۳ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

معاون رئیس جمهور:

۳۰۰هزار خانواده ایثارگران در کشور جویای شغل هستند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ هزار از نفر خانواده‌های ایثارگران جویای کار بوده و باتوجه به اینکه ۱۰ الی ۲۰ درصد از ۶۷ هزار نفر به ایثارگران اختصاص دارد، لازم است به سمت کارآفرینی برویم.

۳۰۰هزار خانواده ایثارگران در کشور جویای شغل هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و ایثار صبح قزوین؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در نشست با دانش‌پژوهان تشکل‌ها و کارآفرینان حوزه ایثار که در سالن باغستان جهادکشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در تمام سفرهای استانی جلسه‌ای با جمع نخبگان ایثارگر هر استان برگزار می‌کنیم البته به یک معنا اگر نخبگی را داشتن ویژگی خاص بدانیم، نخبه کسی است که توانایی و ظرفیتی دارد که عموم جامعه ندارند.

وی افزود: با این نگاه همه ایثارگران جامعه نخبه هستند زیرا اگر تاریخ دفاع مقدس را مرور کنیم، متوجه می‌شویم 10 الی 15 درصد مردان کشور به جبهه رفته و با درک، بصیرت و احساس مسئولیت در جنگ حاضر شدند زیرا امنیت کشور و سلامت جانی مردم برایشان مهم بود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: همانطور که عمده ایثارگران در زمان نیاز کشور و جنگ فداکاری کردند، همچنان در حال فداکاری هستند و به جای اینکه نیازمند کمک باشند، کمک کننده و دستگیر هستند و وظیفه داریم از آنها تشکر کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: در این سال‌ها ایثارگری را به این معنا تعریف کردند که آنها در سایه ایثارگری یا ارتباط با خانواده شهدا از جامعه کمک می‌گیرند در حالی که چنین نیست و این عزیزان در عرصه‌های کارآفرینی، اقتصادی و ورزشی افتخار آفرینی می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه ظرفیت استخدام دولتی در کشور محدود است، گفت: طی سال گذشته در مجموع 67 هزار نفر استخدام شده و تعدادی از آنها شامل ایثارگران هستند؛ هم‌اکنون ۳۰۰ هزار از نفر خانواده‌های ایثارگران جویای کار بوده و باتوجه به اینکه 10 الی 20 درصد از 67 هزار نفر به ایثارگران اختصاص دارد، لازم است به سمت کارآفرینی برویم.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز کرد: حداقل ۱۵ درصد افراد جامعه توان کارآفرینی دارند، برای حل  مسئله اشتغال باید با افراد توانمند در حوزه ایجاد کار ارتباط بگیریم زیرا معتقدیم کسب و کار کمکی برای رشد استعدادها و توسعه بازار کار است.

 محدودیتی برای حمایت از طرح‌های قابل دفاع نداریم

قاضی‌زاده تصریح کرد: تجربه تولید اشتغال از طریق اشتغال خُرد در کشور شکست خورده است و در راستای حمایت از این فضا، وام‌هایی را به افرادی ارائه دادیم که موثر نبوده است.

وی با بیان اینکه نگاه جامعه باید به حوزه ایثار و شهدا تعییر کند و ایثارگران را معرفی کنیم، عنوان کرد: به عنوان مسئول بنیاد شهید وظیفه داریم در روند رشد و توسعه و ایجاد بستر همکاری مشترک بین افراد جامعه ایثارگری و سایر افراد جامعه گام برداریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز کرد: در دوره جدید مدیریتی سعی داریم تحولاتی صورت بگیرد و براین اساس بیش از یکهزار تیم استارت‌آپی در سطح کشور شناسایی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امسال محدودیتی برای حمایت مالی از طرح‌هایی که قابلیت دفاع دارد، نداریم و امکان تخصیص اعتبار به واسطه منابع خاصی که از صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده وجود دارد.
 
وی بیان کرد: در راستای عدالت محوری در سراسر کشور تلاس داریم رویدادهای استارت‌آپی در کشور برگزار شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: سامانه پارچه‌ای با عنوان گنج شاهد فعال شده و خدمات‌دهی بر خط طراحی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان تصریح کرد: برگزاری چند جشنواره و جایزه از جمله جشنواره صعود با هدف ایجاد مسابقه و رقابت بین افراد و شناسایی افرادی که محصولشان ارائه می‌شود را در نظر داریم و تا پایان سال‌جاری از دو شرکت در هر استان حمایت می‌شود.

گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز دانش پژوهان، پارک علم وفناوری استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های استارتاپی و دانش‌بنیان شاهد استان منعقد شد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان