۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مزیت مطلق استان قزوین فرهنگ اصیل و باورهای عمیق مردم این دیار است
کد خبر: ۳۶۰۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۳ ساعت: ۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مزیت مطلق استان قزوین فرهنگ اصیل و باورهای عمیق مردم این دیار است

محمد مهدی اعلایی گفت: مزیت مطلق استان قزوین فرهنگ اصیل و باورهای عمیقی است که در بین مردم این دیار وجود دارد و این موضوع رسالت مسئولان را سنگین تر می کند. 

مزیت مطلق استان قزوین فرهنگ اصیل و باورهای عمیق مردم این دیار است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای سبقه تاریخی و پیشنیه قابل توجه فرهنگی است و اتخاذ تصمیمات در حوزه فرهنگ و تقويت داشته ها و برطرف شدن نقایص با توجه به شعاع اثرگذاری و شأن فرامنطقه‌ای حوزه فرهنگ در این جغرافیا می تواند اثرگذاری ملی هم داشته باشد.
 
وی افزود: در عرصه های دانشی، فرهنگی و هنری، استان قزوین در بازه زیادی در تمدن اسلامی و ایرانی نقش داشته و مردم و مسئولان قزوین امروز میراث دار ذخایر ارزش دار فرهنگی هستند. 
 
اعلایی با بیان اينکه مزیت مطلق استان قزوین فرهنگ اصیل و باورهای عمیقی است که در بین مردم این دیار وجود دارد، گفت: دولت سیزدهم با شعار تعالی و ارتقای جایگاه کشور و رسیدن به جایگاه مناسب در حوزه مردمی سازی روی کارآمده و در این زمینه می توان از ظرفیت‌های استان قزوین به خوبی استفاده کرد. 
 
استاندار قزوین اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در شاخص های تشکیل نظام پررنگ بوده، موضوعات فرهنگی است و انقلاب اسلامی ایران بیش از اینکه سیاسی باشد، یک حرکت فرهنگی بوده است. 
 
نماینده عالی دولت در استان گفت: این روزها شاهد این هستیم که موضوع فرهنگ در رصد دشمنان به شکل ویژه تری قرار گرفته و در مسیر آسیب زدن به آن قرار گرفته اند و باید در این زمینه ضمن دقت و تلاش مضاعف تر، نگاه جامع‌تر و عمیق تری داشته باشیم. 
 
وی افزود: بستر رشد و تعالی فرهنگ، مردم هستند و زمانی می توانیم پیشرفت کنیم که ذائقه و سلیقه مردم را دیده و متناسب با آن برنامه ریزی کنیم و هر گونه تدوین برنامه فرهنگی اگر توأم با شرایط مردم نباشد ممکن است با مشکل روبرو شود. 
 
اعلایی گفت: در گذشته در حوزه فرهنگ اشتباهات کم نداشته ایم و اگر برای رفع آنها برنامه ریزی نداشته باشیم خیلی موفق نمی شویم و اینکه مردم چه خواسته و نیازهایی دارند باید به درستی سنجیده شود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان