۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین میانگین مدت حقوق معوق کارگران در قزوین کاهش یافت
کد خبر: ۳۶۰۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲ ساعت: ۹:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان:

میانگین مدت حقوق معوق کارگران در قزوین کاهش یافت

عین‌الله کشاورزترک گفت: با برگزاری جلسات مستمر با مدیریت واحدها و پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی توسط معاونت روابط کار و مطرح شدن موضوعات کارگری در کمیسیون امنیت کارگری در سطح شهرستان و استان در راستای پرداخت معوقات کارگران، میانگین مدت حقوق معوق کارگران ۱۲ درصد کاهش یافته است.

میانگین مدت حقوق معوق کارگران در قزوین کاهش یافت
عین‌الله کشاورز ترک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در خصوص کاهش معوقات کارگری استان قزوین اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال‌جاری، هشت کمیته استانی برای حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار تشکیل و از 13 بنگاه اقتصادی مشکل‌دار با تعداد یکهزار و 921 نفر کارگر در راستای صیانت از نیروی کار و اشتغال از سوی این اداره‌کل حمایت شد.

وی افزود: با برگزاری جلسات مستمر با مدیریت واحدها و پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی توسط معاونت روابط کار و مطرح شدن موضوعات کارگری در کمیسیون امنیت کارگری در سطح شهرستان و استان در راستای پرداخت معوقات کارگران، میانگین مدت حقوق معوق کارگران 12 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: هفت کمیته هماهنگی استانی فی مابین این اداره‌کل، اداره‌کل تأمین اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد وحدت رویه در امور بیمه بیکاری و حمایت از کارگران بیکار برگزار شده است.

کشاورزترک اذعان کرد: همچنین دو هزار و 817 مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌های مشمول قانون کار به ویژه کارگاه‌های پرخطر از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و کارگاه‌های ساختمانی توسط بازرسان کار استان برای صیانت از نیروی کار انجام شد که نقش موثری در افزایش ایمین، پیشگیری از بروز سوانح و ایفای تکالیف و وظایف کارفرمایان نسبت به کارگران داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر وظیفه اصلی این وزارتخانه که صیانت از نیروی کار بوده، حمایت از کارفرمایان، حفظ اشتغال موجود با پایداری فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، رصد و شناسایی واحدهای مشکل‌دار از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

این مسئول در پایان گفت: تربیت نیروی ماهر با توجه به نیاز واحدهای اقتصادی فعال و نیمه فعال توسط آموزش فنی و حرفه‌ای، تهسیل و تسریع در پرداخت اعتبارات ارزان قیممت به ویژه سرمایه در گردش و رفع مشکلات پیشروی این واحدها مشکل‌دار در استان می‌تواند از تعطیلی و مشکلات آنها پیشگیری کند.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان