۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زنان خانه‌دار و دختران مجرد بیمه می‌شوند
کد خبر: ۳۶۰۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون تعهدات سازمان تامین اجتماعی قزوین:

زنان خانه‌دار و دختران مجرد بیمه می‌شوند

رحمانی گفت: زنان خانه‌داری که تحت کفالت همسر خود هستند و دختران و دانشجویانی که تحت حمایت پدران و بیمه‌شدگان اصلی هستند می‌توانند با مراجعه به سایت غیر حضوری تامین اجتماعی مشخصات هویتی خود را وارد و قرارداد خود را تنظیم کنند.

زنان خانه‌دار و دختران مجرد بیمه می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ یکی از دغدغه‌های زنان خانه داری که شغل دیگری ندارند؛ داشتن بیمه است؛ آن‌ها می‌توانند ضمن استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای، پشتوانه‌ای برای آینده خود و فرزندان خویش داشته باشند. بر همین اساس، این دسته از خانم‌ها( مجرد یا متاهل) می‌توانند در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال از خدمات و پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

برای خانم های بالای ۵۰ سال سن، سابقه بیمه پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می­‌شود که باید معادل هر سالی که از ۵۰ سال گذشته باشد؛ دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد؛ به این ترتیب که خانم خانه داری که ۵۵ ساله است و درخواست قرارداد و خرید بیمه تامین اجتماعی دارد، باید حتما دارای ۵ سال سابقه پرداخت میزان حق بیمه زنان خانه دار قبلی باشد.

زنان خانه دار حداقل با داشتن ۱۰ سال سابقه پرداخت، بدون محدودیت سنی می‌توانند ثبت نام کنند.

سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه دار و دختران تعریف شده است که می تواند یکی از آنها انتخاب شود؛

نرخ حق بیمه ۱۲ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است نرخ ۱۴ درصد که خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی برای آن تعریف شده و کاملترین نوع خدمات در نرخ ۱۸ درصد است که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت می‌باشد.

در ادامه برای بررسی بیشتر به گفت‌وگو با معاون تعهدات سازمان تامین اجتماعی قزوین پرداختیم؛

رحمان یمعاون تعهدات سازمان تامین اجتماعی قزوین، در این باره اظهار کرد: استان قزوین یک میلیون و سیصد جمعیت دارد که از این میزان ۶۵ درصد مشمول قانون سازمان تأمین اجتماعی به انضمام بیمه شدگان و مستمری بگیران خود سازمان، هستند.

وی افزود: در مجموع ۸۵۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که از این میزان ۲۰ درصد خانم بوده و مشمول این طرح به حساب می‌آیند.

معاون تعهدات سازمان تامین اجتماعی قزوین بیان کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی و ماده یک سازمان تأمین اجتماعی؛این سازمان طی سال‌های اخیر بحث فراگیری خانواده‌های ایرانی را مطرح کرده که یکی از ویژگی‌های این موضوع زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان هستند.

رحمانی ادامه داد: زنان خانه‌داری که تحت کفالت همسر خود هستند و دختران و دانشجویانی که تحت حمایت پدران و بیمه‌شدگان اصلی هستند می‌توانند با مراجعه به سایت غیر حضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ؛ مشخصات هویتی خود را وارد و بعد از دریافت رمز شخصی وارد سامانه شده و قرارداد خود را تنظیم کنند.

وی عنوان کرد: سن قانونی برای پرداخت حق بیمه ۱۸ سال است اما دختران زیر ۱۸ سال هم در صورت دریافت حکم رشد، امکان گرفتن بیمه زنان خانه دار را خواهند داشت.

معاون تعهدات سازمان تامین اجتماعی قزوین در پایان گفت: بانوان با ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه کار به شرط اینکه آخرین کارگاه مشمول قانون کار باشد می‌توانند مطابق با حداقل حقوقی که شورای عالی کار اعلام می‌کند، از خدمات مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان