۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نرخ تورم روستایی استان قزوین بالاتر از کشور است
کد خبر: ۳۶۰۳۲۰ نویسنده: رقیه کشاورز تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نرخ تورم روستایی استان قزوین بالاتر از کشور است

محمدمهدی اعلایی خطاب به مدیران استان گفت: در شرایطی که قیمت اقلام در تمام مناطق کشور یکسان است شاهد تورم روستایی در استان قزوین هستیم، چرا باید این میزان در استان در مقایسه با استان‌های دیگر بالاتر باشد؟

نرخ تورم روستایی استان قزوین بالاتر از کشور است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ جلسه کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان ظهر امروز(یکشنبه) 29آبان با حضور استاندار، معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این جلسه اظهار کرد: کاهش 60 درصدی معاملات از سال 99 تا به امروز برای استان قزوین قابل تأمل بوده و این شرایط نشانگر بسیاری از شاخص‌ها در بازار است.

وی افزود: کنترل افزایش اجاره بهای مسکن تا سقف 20 درصد دارای اهمیت است و تدبیر مناسبی در این زمینه باید از سوی متولیان اتخاذ شود.

استاندار قزوین خطاب به مدیران استان بیان کرد: در شرایطی که قیمت اقلام در تمام مناطق کشور یکسان است شاهد تورم روستایی در استان قزوین هستیم، چرا باید این میزان در استان در مقایسه با استان‌های دیگر بالاتر باشد؟

تدابیر مناسبی برای فروش زیتون استان اندیشیده شود

اعلایی عنوان کرد: تیم کارشناسی متشکل از مدیریت و برنامه‌ریزی، امور اقتصادی و دارایی و معاونت اقتصادی استانداری موظف هستند بالا بودن تورم استان را بررسی و اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: برای تصمیم گیری بهتر نیاز به آمارهای شفاف و واقعی داریم و این صداقت در آمار موجب شده تورم استان از میانگین کشوری بالاتر باشد.

استاندار قزوین با اشاره به خرید روغن زیتون و حمایت از تولیدات داخلی بیان کرد: پیشنهاد داریم برای فروش این روغن تدبیر مناسبی اندیشه شود و باید طرح تأمین روغن برای کارکنان دولت، ارزان رساندن آن به کالای اساسی، افزایش شاخص سلامت توسط جهاد کشاورزی و سازمان صمت در قالب یک بسته پیشنهادی ارائه شود.

وی افزود: بزرگترین دلیل مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی است و با اصلاح مصرف روغن و غذاهای سالم می‌توان در سلامت مردم گام برداشت و واحدهای تولیدکننده استان ظرفیت مناسبی را در این زمینه دارد.

راه‌اندازی سامانه توزیع کالای اساسی طرح مناسبی است

اعلایی عنوان کرد: با توجه به واحدهای تولید زیتون مناسب در استان می‌توان این محصول مرغوب با بسته‌بندی و 30 درصد قیمت کمتر از بازار و بدون واسطه در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار قزوین با اذعان به اینکه آمادگی حمایت مالی برای اجرایی شدن طرح تأمین زیتون برای کارکنان دولت و ارزان رساندن آن به بازار کالای اساسی را داریم، گفت: از متولیان درخواست داریم در جلسات آینده به جمع‌بندی نهایی برسند و این طرح به عنوان یک ایده سلامت محور در استان اجرا شود.

وی در پایان یادآور شد: راه‌اندازی سامانه توزیع کالای اساسی در استان می‌تواند طرحی مناسب و ارزشمندی برای اقلام استان باشد.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان