۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انتشار فراخوان دومین رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین
کد خبر: ۳۶۰۲۹۸ نویسنده: مریم محمدی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین خبر داد

انتشار فراخوان دومین رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین

سید قاسم سیدقوامی گفت: فراخوان دومین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان «محرابیان» منتشر شد.

انتشار فراخوان دومین رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر صبح قزوین؛ سید قاسم سیدقوامی با اشاره به اجرای تئاتر محرابیان بیان کرد: فراخوان سلسله رویدادهای نمایشی و همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان «محرابیان» اخیراً منتشر شده و برای تمام مراکز فرهنگی و هنری استان، از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه استان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دفتر رسیدگی به امور مساجد استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی ارسال کرده‌ایم.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین گفت: نخستین دوره این رویداد سال گذشته برگزار شد که در آن ۱۲ اثر نمایشی در قالب ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد در ۱۵ شهر استان قزوین تولید شد و حدود ۵ هزار مخاطب از این مجموعه برنامه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سطح استان بهره مند شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر فراخوان دوره جدید تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اعلام شده و هدف از برگزاری این رویداد، فعال‌سازی و ساماندهی گروه‌های تئاتر مردمی در سطح استان، ارتقا کیفی فعالیت‌های نمایشی گروه‌های تئاتر مردمی با توجه به حضور مربیان، ایجاد تولیدات محتوایی متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای تئاتر در مساجد، برنامه ریزی و هدایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای تئاتر به نحو مطلوب در مساجد در استان، جذب حداکثری مخاطبین از جنس مخاطبین مردمی برای تمام گروه‌های سنی است.

سیدقوامی عنوان کرد: این رویداد و همایش در دو مرحله برگزار خواهد شد که یک مرحله اجرای محله‌ای است. هر محله‌ای که دارای مسجد باشد و گروه تئاتر در آن فعال باشد می‌توانند در این جشنواره ثبت نام نمایند. مرحله دوم اجرای همایش استانی است که کارهای برگزیده در مرحله اول پس از داوری، جواز ورود به مرحله دوم و همایش استانی را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این رویداد افزود: ۲۷ آذرماه تا هفتم بهمن ماه سال جاری، زمان برگزاری اجرای عمومی برای مخاطبین است. قطعاً از بین آثاری که در این همایش‌ها شرکت می‌کنند بین ۵ تا ۸ اثر برای حضور در همایش استانی برگزیده می‌شوند و در ۲۴ بهمن ماه تا ۷ اسفندماه، هریک از این گروه‌ها بایستی حداقل ده اجرا در پنج مسجد تعیین شده در شهرها و روستاهای استان داشته باشند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های مادی از این گروه‌ها داشته باشیم و تفاوت با سال گذشته این است که جوانان و نوجوانان فعال در گروه‌های هنری مساجد را با حضور یک مربی، پشتیبانی شوند و آثار نمایشی تولید شود.

سیدقوامی ابراز کرد: سفرهای زیارتی و محصولات آموزشی از جمله جوایز این رویداد است و همچنین می‌توانیم این زمینه را ایجاد نمائیم که گروه‌های برگزیده در همایش ملی نیز شرکت نمایند و اجراهای چرخشی در کل کشور به عنوان کاروان نمایشی بچه‌های مسجد داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از گزینه‌های بخش جوایز، اجرای آثار نمایشی شاخص در سالن‌های حرفه‌ای تئاتر تهران است و کسانی که علاقمند هستند در این رویداد شرکت نمایند می‌توانند به حوزه هنری مراجعه نمایند و یا گروه خود را در سایت www.art fest.ir «دفتر محافل و جشن‌های حوزه هنری کل کشور» ثبت نمایند و ما نیز از این گروه‌ها پشتیبانی می‌کنیم.

گفتنی است، با توجه به ثبت بیش از ۱۵۰ اثر نمایشی با موضوعات و محتوای متناسب با اجراهای مسجدی، حتی اگر گروهی نیاز به متن نمایشی داشته باشد، می‌توانیم از آنها حمایت نمائیم.

انتهای پیام/ 1300/ د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان