۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اهدای خون بیش ۲۳هزار نفر در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۰۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان عنوان کرد

اهدای خون بیش ۲۳هزار نفر در استان قزوین

عباس طالبیان گفت: از ابتدای سال‌جاری ۳۲ هزار و ۳۷۰ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده و از این میزان ۲۳ هزار و ۷۲۳ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

اهدای خون بیش ۲۳هزار نفر در استان قزوین
عباس طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در تشریح مقایسه آماری اهدای خون در هفت ماه نخست سال‌ جاری اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری 32 هزار و 370 نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده و از این میزان 23 هزار و 723 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال‎‌ جاری 13 هزار و 457 نفر با 73. 56 درصد به صورت مستمر خون اهدا کرده و آمار اهدای خون بانوان شامل یکهزار و 659 نفر است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: آمار ارسال واحد خون به سایر پایگاه‌ها در هفت ماه نخست سال‌ جاری برابر 9 هزار و 77 مورد و ارسال به بیمارستان‌ها برابر 14 هزار و 528 واحد است.

طالبیان عنوان کرد: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در هفت ماه ابتدای سال گذشته شامل 29 هزار و 428 نفر و میزان اهدای خون 23 هزار و 212 نفر است.

وی ضمن مقایسه آماری اهدای خون در هفت ماه نخست سال‌جاری نسبت مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: آمار مراجعه افراد به پایگاه‌های انتقال خون با رشد 10 درصدی، میزان اهدای خون با رشد 2. 2 درصدی، میزان ارسال تمامی فرآورده‎‌ها به سایر پایگاه‌ها با رشد 2. 6 واحد و ارسال واحد PC با کاهش 3. 3 درصدی همراه است.

این مسئول در پایان یادآور شد: 25 مورد کانکورنت پلاسما در سال‌جاری، 29 مورد پلاسماکووید و دو مورد کانکورنت پلاسما در سال گذشته اهدا شده است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان