۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سهمیه قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۶۴ هزار واحد است
کد خبر: ۳۶۰۲۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۲۳ ساعت: ۱۶:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

سهمیه قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۶۴ هزار واحد است

سیدعالی هاشمی گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سهمیه ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی به مدت ۴ سال برای استان در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به ۶۷ الی ۶۸ هزار واحد هم برسد.

سهمیه قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۶۴ هزار واحد است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سیدعلی هاشمی عصر امروز در نشست خبری که در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح سهمیه ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی به مدت ۴ سال برای استان در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به ۶۷ الی ۶۸ هزار واحد هم برسد.

وی افزود: تولید چهار میلیون مسکن طی چهار سال یکی از سیاست‌های دولت است و وزارت راه و شهرسازی در یک سال گذشته برای ساخت آن بسیار تحت فشار بوده است؛ در این رابطه یادآوری می‌کنیم تولید مسکن شامل ساخت مسکن توسط دولت، افراد حقیقی، انبوه سازان و مسکن‌های بافت فرسوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: تاکنون ۳۳۷ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان شناسایی شده و ۱۰۵ هزار نفر در فاز نخست ثبت‌نام کرده‌ و از این تعداد ۴۰ هزار نفر دارای شرایط بودند.

مجموع انصرافی‌ها در طرح ملی مسکن کمتر از ۳ درصد است

هاشمی گفت: از مجموع ۴۰ هزار نفر برای ۲۳ هزار نفر تشکیل پرونده تشکیل شده و ۱۶ هزار نفر هم ۴۰ میلیون اولیه را واریز کردند.

وی بیان کرد: مجموع انصرافی‌ها برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن کمتر از ۳ درصد بوده است.

این مسئول تصریح کرد: به منظور افزایش وام و کاهش سهم مردم در سطح ملی پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد تا به واسطه آن مسکن ارزان‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد.

هاشمی عنوان کرد: مجموع قراردادهای ساخت در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین با پیمانکاران ۲۳ واحد بوده که بخشی از آنها به دلیل نبود متقاضی موثر متوقف شده است.

۷۵۰ میلیون تومان قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکن ملی

وی ادامه داد: تاکنون فوندانسیون ۸۰۰ واحد در استان انجام شده که ۴۰۰ واحد شامل مهرگان بوده و مجموع پیشرفت پروژه‌ها با رشد ۲۳ همراه است؛ تا به امروز هیچ مبلغی به قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار نهضت ملی مسکن پرداخت نکرده‌ایم و پروژه را با اعتبارات خود پیش می‌برند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: میزان آورده متقاضیان بدون احتساب تسهیلات در نظرگرفته ۴۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۰ قسط ۴۰ میلیون تومانی است؛ پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری یکهزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی در استان تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

هاشمی تصریح کرد: باتوجه به اینکه قیمت تمام شده برای ساخت این واحدها ۷۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده به دنبال افزایش وام برای واحدهای مهرگان از ۳۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان هستیم که به منظور صنعتی‌سازی ۱۰۰ میلیون تومان به این رقم اضافه می‌شود.

وی اذعان کرد: افرادی که زودتر آورده خود را تکمیل کنند سریع‌تر خانه خود را تحویل می‌گیرند و این شرایط براساس سیستم امتیازبندی است.

این مسئول ادامه داد: مشکلاتی را در حوزه تامین زمین در مناطق بویین‌زهرا، آبیک، تاکستان و اقبالیه داشتیم و امیدواریم پروژه ها با سرعت بیشتری دنبال شود.

تکمیل پرونده طرح اقدام ملی مسکن تا پایان شهریور ماه

هاشمی یادآور شد: بخشی از کندی پروژه‌های نهضت ملی مسکن به علت موضوعات کشوری مانند کمبود میلگرد بوده که در ماه‌های گذشته با سرعت خوبی همراه شده است و پیمانکاران در برخی مکان‌ها جلوتر از ما هستند.

وی گفت: تلاش داریم تا شهریورماه سال‌جاری پرونده طرح اقدام ملی مسکن را تکمیل و واحدها را به متقاضیان تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: باید در حوزه زیرسازی اقداماتی انجام شود؛ سعی کردیم در این زمینه از پیمانکاران دولتی استفاده و بخشی از هزینه‌ها را با تهاتر زمین و بخشی دیگر را هم از طریق صندوق ملی مسکن به پیمانکار تامین کنیم.

هاشمی مطرح کرد: امیدواریم در تعدادی از شهرهای استان قزوین ساخت مسکن‌های ویلایی را ارائه دهیم و این طرح در دست طراحی است که البته محدودیت زمین در آن وجود دارد که جزئیات آن را در آینده اعلام می‌کنیم.

موضوعات مطرح سده در فضای مجاری درباره معرفی هیئت مدیره مهرگان پذیرفته نیست

وی با اذعان به اینکه در بافت فرسوده بضاعت خود را سنجیدیم، بیان کرد: هادی‌آباد از مکان‌های دارای اهمیت است؛ کسانی که در بافت‌های فرسوده از جمله این منطقه حضور دارند در صورت آمادگی برای تحویل زمین خود، حاضریم زمینی معادل آن زمین در اختیارشان قرار دهیم.

این مسئول ابراز کرد: در حال حاضر هنوز کسی به شرکت عمران مهرگان برای هیئت مدیره معرفی نشده و موضوعات مطرح شده در فضای مجازی پذیرفتنی نیست.

هاشمی یادآور شد: نباید برند محروم نشینی را به مهرگان نسبت دهیم زیرا زمینه عدم علاقه خودمالکین به ساخت مسکن را فراهم می‌سازد در صورتی که بعضی سرانه‌ها در این شهر از قزوین بیشتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان یادآور شد: دولت یک اعتباری برای زیست شهر فناورانه در نظر گرفته و به دنبال آن هستیم که این شهر را به قزوین بیاوریم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان