۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افکار عمومی ایرانیان در محاصره‌ی دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند
کد خبر: ۳۶۰۱۸۵ نویسنده: مریم محمدی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۲۱ ساعت: ۱۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

افکار عمومی ایرانیان در محاصره‌ی دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند

احسان تقدسی گفت: تاثیرگذاری بر افکار عمومی و افزایش آشوب‌ها و ناامن کردن فضای اجتماعی برای اقشار مختلف از اهداف ویژه‌ای است که رسانه‌های معاند در ایران دنبال می‌کنند.

افکار عمومی ایرانیان در محاصره‌ی دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند

احسان تقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به دروغ پردازی رسانه‌های معاند اظهار کرد: تلویزیون‌های بیگانه و فارسی زبان‌ ضدانقلاب در یک ماه و نیم گذشته در جریان اتفاقات رخ داده و مرگ خانم امینی، به طور ویژه‌تر دست به کار شدند.

وی افزود: این رسانه‌ها با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم ایران، کاهش توان امنیت ملی ایران و القای حس ناامنی و ایجاد ناامنی در کشور در آشوب‌ها فعال شدند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اینترنشنال از این قبیل شبکه‌های معاند است که با همین هدف از اردیبهشت ماه سال 96 و در ایام انتخابات ریاست جمهوری با بودجه مستقیم عربستان در داخل انگلستان فعال شد.

تقدسی تاکید کرد: یکی از بارزترین ویژگی‌های شبکه‌های بیگانه این است که پروتکل‌های حرفه‌ای که برای رسانه‌های خود تعیین کرده‌اند را در قبال ایران نادیده می‌گیرند و این نکته نشان می‌دهد که برای ایران نقشه ویژه‌ای دارند.


انتشار 14هزار دروغ از رسانه‌های معاند در اغتشاشات


وی ابراز کرد: تاثیرگذاری بر افکار عمومی و افزایش آشوب‌ها و ناامن کردن فضای اجتماعی برای طیف‌های متعددی مثل دانشجویان، روحانیون، مذهبی‌ها و خانم‌های محجبه از اهداف ویژه‌ای است که رسانه‌های معاند در جامعه ایران دنبال می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته 14هزار خبر دروغ در یک ماه و نیم گذشته توسط همین رسانه‌ها علیه ایران منتشر شده است.

تقدسی ابراز کرد: وقتی ایران ضعیف شود بدون شک عربستان در کنار رژیم اسرائیل به قدرت اول منطقه تبدیل خواهد شد؛ بنابراین تمام ابزار خود را برای ضربه به ایران قوی به کار گرفته‌اند چون با ایران تجزیه شده و چندتکه خیلی راحت به اهداف خود خواهند رسید.

خواص نمره قبولی در تبیین وقایع اخیر نمی‌گیرند

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه آگاه سازی است، عنوان کرد: خواص جامعه در بحران اخیر آن طور که انتظار می‌رود وارد میدان نشدند که این نوع رفتار هم گاهی به جذب رای مردم و دنیا طلبی بازمی‌گردد؛ البته برخی نماینده‌های مجلس اظهار نظر داشتند ولی باید به موقع این مواضع بیان می‌شد.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: درمورد اینکه چرا خواص جامعه در اغتشاشات اخیر وارد عمل نشدند؛ بهتر است به گفتمان مقام معظم رهبری درباره خواص اشاره کنیم که مهمترین مبحث نیز بیان مواضع به موقع و صریح در زمان خودش است.

تقدسی یادآور شد: مقام معظم رهبری در فتنه 88 فرمودند که در دوران فتنه و غبارآلود بودن جامعه وظیفه همه به ویژه خواص موضع‌گیری شفاف و پرهیز از سخنان و مواضع دوپهلو است؛ در حالی که این روزها شاد بودیم برخی خواص هم که موضع گیری کردند، مواضع دوپهلو داشتند یعنی در کنار اینکه اغتشاشات را محکوم می‌کردند اما به نظام هم طعنه می‌زدند بنابراین نمره خواص در قضایای اخیر را خیلی بالا و مثبت ارزیابی نمی‌کنم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان