۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در قزوین گشایش یافت
کد خبر: ۳۶۰۱۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۱۶ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

با عرضه بیش از ۲۰۰ محصول فناور؛

نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در قزوین گشایش یافت

نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید با مشارکت بیش از ۹ استان، بیش از ۲۰۰ محصول فناور، بیش از ۶۰ شرکت و ۳۲ غرفه در استان قزوین از امروز آغاز به کار کرد که نیمی از این شرکت‌ها دانش بنیان است.

نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در قزوین گشایش یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید ظهر امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین افتتاح شد.

احمد خورگامی در این مراسم اظهار کرد: در برگزاری نمایشگاه‌ها سعی کردیم تنوع، تخصص و نیاز اقشار مختلف جامعه را در نظر گرفته و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد نمایشگاه‌ها در این دوره از مدیریت برگزار شده است، افزود: وجود مشکلاتی از جمله بروکراسی‌ اداری و مشغله‌های مدیران موجب کندی کار در برگزاری نمایشگاه‌ها می‌شود در حالی که می‌توان آن را با کیفیت بهتری برگزار کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین بیان کرد: در نمایشگاه‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و تجهیزات، ادوات، ماشین آلات، بذر، کود و نهاده برای اولین بار برگزار می‌شود باید نیازهای بهره‌برداران و تجهیزات مورد نیاز آنها را شناسایی کنیم.

جای خالی برخی دانشگاه‌های قزوین در نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید

خورگامی عنوان کرد: در ابتدای امسال و در جریان برگزاری جلسات با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، مقرر شد دو نمایشگاه در حوزه مشاغل خانگی و صنایع برتر برگزار شود که البته نمایشگاه صنایع برتر به نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید در حوزه صنعت و کشاوری تغییر یافت.

وی در پایان با اشاره به مشکلات نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید یادآور شد: سختی‌های بسیاری در این مسیر وجود داشت و از مجموع فضای نمایشگاه، تنها 50 درصد آن مورد استفاده قرار گرفته و خلاء برخی از دانشگاه‌ها قابل مشهود است.

فرشاد پیله‌چی در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در استان برگزار شد و امیدواریم در سال‌های آینده با روند بهتری ادامه داشته باشد.

وی افزود: در نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید بیش از 9 استان، بیش از 200 محصول خدمت فناور، بیش از 60 شرکت و 32 غرفه حضور داشته و نیمی از این شرکت‌ها دانش بنیان است.


حل مشکلات کشور در گرو استفاه از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری رویداد فستیوال به هم رسانی توسط شرکت شهرک‌ها و معرفی ظرفیت‌های شرکت‌ها در مدت برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

پیله‌چی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید اذعان کرد: نامگذاری سال‌ جاری از سوی مقام معظم رهبری و برنامه توسعه‌ای جهاد دانشگاهی که تجاری سازی را در دستور کار خود قرار داده، مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: اگر قرار است صنایع کشور و استان رونق اقتصادی داشته باشد و چرخ اقتصاد بچرخد باید مشکل صنایع خود را به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان بسپاریم تا آنها مشکلات را حل کنند؛ اگر به این موضوع توجه شود می‌توانیم در کشور پیشرفت داشته و از خدمات داخلی استفاده کنیم.

این مسئول گفت: باید ارکان علم و فناوری خود را در استان‌ها به صورت جدی شناسایی و حمایت کنیم و مدیران ارشد استانی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ اگر رویدادهای ترویجی برگزار و شرایط را برای شرکت‌های فناور فراهم کنیم قطعا در سال‌های آینده شرایط بهتری خواهیم داشت.

پیله‌چی ابراز کرد: ظرفیت و بستر مناسبی با وجود پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور و استان‌های ایجاد شده است؛ باید بتوانیم فضای هم‌افزایی را به منظور ارائه خروجی مناسب از سوی واحدهای دانش بنیان‌ شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تعاملی که با دستگاه‌ها داشتیم در آینده فضای بهتری برای برگزاری نمایشگاه‌ها فراهم شود و ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در پایان یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان مایل به ارائه محصولات فناور خود هستند اما با مشکلاتی مانند عدم توانایی لازم روبه‌رو بوده و نیازمند حمایت مسئولان هستند.


شرکت‌های قابلیت دانش بنیان شدن شناسایی می‌شود


رضا صفاری در این مراسم اظهار کرد: استان قزوین در حوزه فناوری عزم خاصی دارد و برگزاری جلسات در حوزه اقتصادی استانداری نشان دهنده این موضوع است.

وی عنوان کرد: دو رویداد «تانا» و نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در حوزه فناوری در استان قزوین برگزار شده که مبنای برگزاری طرح تانا، عرضه فناوری و تقاضای فناوری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بیان کر: این شرکت در راستای حمایت از صنایع کوچک برنامه‌های خاصی را پیش‌بینی کرده تا بتواند موضوع فناوری را به حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی هدایت کند.

صفاری تصریح کرد: به هم‌رسانی فناوری و تقاضای آن در صنعت، حمایت از موارد مربوط به رویدادهای فناوری، شناسایی شرکت‌های دارای قابلیت دانش بنیان شدن و حمایت از آنها از جمله سیاست‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین است.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری نخستین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید، فعالیت ارزنده‌ای است و سعی کردیم از ظرفیت‌ واحدهای فناوری استان استفاده و نیازهای شهرک‌های صنعتی را شناسایی کرده و خروجی طرح تانا را در آن به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/4006
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان