۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان دایر شود
کد خبر: ۳۶۰۱۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۱۶ ساعت: ۱۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان دایر شود

میثم پیله‌فروش گفت: پارک علم و فناوری استان قزوین با حمایت دستگاه‌های متولی به دنبال ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان باشد و این نمایشگاه با تغییر دولت‌ها یا تحولات اداری و سیاسی مختل نشود.

دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان دایر شود
به گزارش خبرنگار علم وفناوری صبح قزوین؛ نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین افتتاح شد.

میثم پیله‌فروش در حاشیه این مراسم اظهار کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌جاری به مقوله «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال» تأکید ویژه‌ای داشته‌اند، باید تمام مسئولان و متولیان امر در راستای تحقق این منویات گام بردارند.

وی افزود: نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید در استان قزوین زمینه را فراهم ساخت تا به یک رویداد ملی تبدیل شود و فلسفه برگزاری این نمایشگاه در راستای نهادینه شدن نگرش علمی در جامعه است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: باید با مشارکت تمام ذینفعان و واحدهای تولید فناور، یک نشان زیبا و تقویم مشخصی برای چنین نمایشگاه‌هایی تعیین کنیم تا ظرفیت‌های استان معرفی شود چراکه برگزاری این رویدادها فرصت مناسبی برای بالقوه کردن استعدادهای علمی و پژوهشی مخترعان و فناوران و ارزی آوری برای کشور است.



 پیله‌فروش عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان قزوین با حمایت دستگاه‌های متولی به دنبال ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان باشد و این نمایشگاه با تغییر دولت‌ها یا تحولات اداری و سیاسی مختل نشود.

وی اذعان کرد: می‌توان از تجربیات استان‌های دیگر در برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه استفاده و در معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها تلاش کرد.

این مسئول عنوان کرد: در برگزاری نمایشگاه‌های دانش بنیان بهتر است متولی این امر یکی از شرکت‌های دانش بنیان یا واحدهای فناورانه باشد تا با تسلط بر موضوع موجب پیشرفت رویداد شده و محصولات آن به بازار معرفی شود.

پیله‌فروش در پایان گفت: امیدواریم در یک ماه آینده به این مصوبه برسیم که قزوین ظرفیت ایجاد یک رویداد برای تعامل شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی و کشاورزی باشد و این رویداد قرار است در عرصه ملی با متولی خاصی برگزار شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان