۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین صدور پروانه ساخت برای زمین‌های شهراندیشه قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۵۹۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۸ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

صدور پروانه ساخت برای زمین‌های شهراندیشه قزوین آغاز شد

مهدی رجحانی گفت: عملا از فردا(دوشنبه) هیچ منع قانونی برای صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرک اندیشه وجود ندارد و شهرداری مکلف به پاسخ مثبت به درخواست شهروندان است.

صدور پروانه ساخت برای زمین‌های شهراندیشه قزوین آغاز شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مشکل شهرک اندیشه قزوین از پیچیده‌ترین مشکلات در بحث تعاونی‌ها و اراضی الحاق به بافت شهر قزوین بود که این مشکل طی 20سال گریبان‌گیر شهروندان قزوینی بود و در سال‌های اخیر شاهد اعتراضات و تجمعات بسیاری از سوی صاحبان زمین در منطقه برای رفع مشکلشان بودیم.

خوشبختانه با شروع به کار دولت سیزدهم و تغییر مدیران در استان‌ها، مشکلات بر زمین مانده مردم توسط مدیران جهادی پیگیری شد که شهرک اندیشه هم از جمله این پرونده‌ها بود.

مشکل 20ساله شهرک اندیشه قزوین برای الحاق این شهرک به بافت شهر در 25مردادماه سال جاری حل شد و مسئولین این نوید را دادند که شهروندان برای ساخت‌وساز در این منطقه مشکلی نخواهند داشت.

صدور پروانه ساخت برای زمین‌های شهرک اندیشه نیاز به سیر یک روال اداری داشت که امروز معاون عمرانی استاندار قزوین خبر از اتمام این پرونده می‌دهد تا حل مسائل شهرک اندیشه تکمیل شود.


تکمیل سیر اداری صدور پروانه در اندیشه

مهدی رجحانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: بحث الحاق شهرک اندیشه به بافت شهری در مردادماه حل شد اما صدور پروانه هنوز انجام نمی‌شد چون نیاز به سیر یک روال اداری داشت.

وی افزود: اکنون سیر روال اداری صدور پروانه ساخت برای زمین‌های اندیشه انجام شده و از روز (دوشنبه) 9آبان ماه شهرداری می‌تواند به درخواست‌های صدور پروانه برای زمین‌های این شهر پاسخ مثبت دهد.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: یک گروه‌ای در زمین‌های شهرک اندیشه از گذشته وجود داشت که سبب نارضایتی شهروندان شده بود که خوشبختانه این گره در مردادماه سال جاری باز شد.

این مسئول عنوان کرد: صدور پروانه در شهرک اندیشه نیاز داشت تا تهیه نقشه‌های تفکیکی تهیه شود و روال اداری کمیسیون ماده5 و شورای عالی معماری و شهرسازی باید صورت می‌گرفت که این امر اداری امروز به ثمر نشست.

آماده‌سازی محدوده شهری در اندیشه

وی عنوان کرد: از 25مردادماه تا به امروز ما درگیر این موضوعات بودیم و امروز دونامه به شهرداری ابلاغ می‌شود و عملا از فردا(دوشنبه) هیچ منع قانونی برای صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرک اندیشه وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: شهرداری مکلف به صدور پروانه در شهرک اندیشه است و مردم می‌توانند برای درخواست پروانه به شهرداری مراجعه کنند.

این مسئول بیان کرد: سیر مراحل آماده سازی محدوده شهری هم باید انجام شود که مقداری زمان‌بر بوده و همزمان با ساخت‌وسازهایی که شکل می‌گیرد، این کارهای تکمیلی آماده‌سازی هم انجام خواهد شد.

رجحانی در پایان گفت: مانعی سر راه ساخت و ساز در شهر اندیشه نیست و عملا شهرداری می‌تواند مثل مابقی مناطق شهری با ان برخورد کند.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان