۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مشکل کمبود دارو از هفته آینده رفع می‌شود/ برخورد قاطع با محتکران
کد خبر: ۳۵۹۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۵ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام بازرسی کل کشور در مصاحبه با صبح قزوین:

مشکل کمبود دارو از هفته آینده رفع می‌شود/ برخورد قاطع با محتکران

احمد رحمانیان با بیان اینکه هفته آینده به احتمال زیاد مشکل کمبود دارو حل خواهد شد، گفت:کمبود دارو به این دلیل است که به لحاظ تغییرات نرخ ارزی که اتفاق افتاد و نحوه محاسبه مواد اولیه داروها، داروسازها از عرضه آن امنتاع می‌کردند.

مشکل کمبود دارو از هفته آینده رفع می‌شود/ برخورد قاطع با محتکران
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ این روزها با شیوع گسترده آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی نیاز به برخی اقلام دارویی از جمله آنتی بیوتیک‌ها و سرم افزایش یافته و این در حالی است که مردم با کمبود این اقلام در برخی داروخانه‌ها مواجه بوده و این داروها که پیش از این به راحتی قابل تهیه بود اکنون به سختی فراهم و همین موضوع نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

احمد رحمانیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به پیگیری موضوع کمبود برخی اقلام دارویی در کشور اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور به محض اینکه متوجه کمبود برخی داروهای آنتی بیوتیک و داروهای اساسی پرمصرف شد، نسبت به رسیدگی و ابلاغ دستگاه‌های ذی ربط اقدام کرد.

وی افزود: در این راستا در دو حوزه امور بازرسی کل کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به بخش تامین اجتماعی و بازرسی کل بهداشت و درمان در حوزه وزارت بهداشت ورود پیدا کردیم تا این دو نهاد نظارت‌ها و گزارشات زیرمجموعه خود را ارائه دهند. 
قائم مقام رئیس کل بازرسی کشور ادامه داد: روز (دوشنبه) دوم آبان ماه جلسه‌ای با حضور مسئولین وزارت بهداشت و شرکت‌های عمده تولید دارویی برگزار و هم‌اندیشی خوبی انجام شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: کمبود دارو به این دلیل است که به لحاظ تغییرات نرخ ارزی که اتفاق افتاد و نحوه محاسبه مواد اولیه داروها، داروسازها از عرضه آن امنتاع می‌کردند.

تصمیم عاجل برای نرخ گذاری داروها 

رحمانیان ادامه داد: با ورود سازمان بازرسی کشور مقرر شد که سازمان غذا و دارو در تعرفه و نرخ گذاری مواد اولیه تصمیم عاجلی را بگیرد.

وی افزود: تصمیم دیگر هم مربوط به تولید است تا در داروهایی که کمبود وجود دارد و امکان تولید آن هم در کشور نیست، برای واردات و تامین نیاز مردم اقدام شود که البته ما معتقدیم بیشتر شرکت‌های دارویی کشور توان تولید این داروها را دارند.

قائم مقام بازرس کل کشور تاکید کرد: هفته آینده به احتمال زیاد مشکل کمبود دارو رفع می‌شود و اعتقاد ما هم بر این است که تولید داخلی می‌تواند مشکل را حل کند و در جایی هم که چاره‌ای جز واردات نباشد نیز سریعا اقدام شود تا مردم از این جهت نگرانی و دغدغه نداشته باشند.

این مقام مسئول ابراز گرد: متاسفانه عده‌ای منفعت طلب و سودجود از شرایط بحرانی کشور سوء استفاده کرده و از این فرصت برای احتکار اقلامی که اکنون نیاز مردم است اقدام می‌کنند که این عمل غیراخلاقی و غیرشرعی بوده و با جدیت با آن برخورد می‌شود.

برخورد قاطع با محتکران 

رحمانیان تصریح کرد: اگر احتکار در سطح عمده اتفاق بیفتد، بدون شک به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: بازرسی کل به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ابلاغ می‌کند که میزان بازرسی‌ها از واحدهای تولید و عرضه دارو افزایش یابد.

قائم مقام بازرس کل کشور افزود: از طرفی هم به سازمان تعزیرات حکومتی هشدار لازم را می‌دهیم که هم گشت‌های خود را افزایش دهد و هم اینکه فرایند رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر صورت گیرد و احکام صادره بازدارنده باشد.

رحمانیان در پایان گفت: پرونده‌هایی که فراتر از رسیدگی سازمان تعزیرات باشد به سرعت دستگاه قضایی با اختیاراتی که دارد ورد کرده و برخورد قاطع و بازدارنده خواهد داشت.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان