۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین بیش از دو میلیون وعده غذا در بین زائرین اربعین توزیع شد
کد خبر: ۳۵۹۸۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد اربعین استان قزوین:

بیش از دو میلیون وعده غذا در بین زائرین اربعین توزیع شد

محمد خورشیدی گفت: طی ۱۰ شب فعالیت مواکب در کشور عراق در مجموع ۱۸۶ هزار نفر اسکان یافتند و در سه وعده صبحانه، نهار و شام و همچنین میان وعده ۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تغذیه در بین زائران توزیع شد.

بیش از دو میلیون وعده غذا در بین زائرین اربعین توزیع شد
محمد خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در مراسم اربعین سال جاری اظهار کرد: امسال در مجموع 64 موکب از استان قزوین با ثبت نام در سامانه موکب‌داری برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی در ایام اربعین اعلام آمادگی کردند.
 
 وی افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته مواکب استان قزوین در کربلا، نجف، سامرا، مسیب و طریق الحسین مستقر شده و در زمینه ارائه خدمات فرهنگی، اسکان، تغذیه و امورات پزشکی فعالیت داشتند؛ همچنین تعدادی از مواکب در مهران و شهر آوج و عوارضی قزوین -زنجان به زائران حسینی خدمات رفاهی ارائه کردند.
 
دبیر ستاد اربعین استان قزوین تصریح کرد: 15 روز قبل از مراسم اربعین کارهای هماهنگی مواکب، کاپوتاژ کامیون‌ها و وسائل نقلیه شروع شد و نزدیک به  150 دستگاه ماشین سنگین از قزوین به عراق منتقل شد که با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و اداره کل گمرک صورت گرفت.
 
وی با اشاره به حمایت‌های ستاد اربعین از مواکب بیان کرد: انجام حمایت مالی از 52 موکب و ارسال 800 هزار آب معدنی برای مواکب جهت توزیع به زائران از جمله اقدامات انجام شده است.

فعالیت 64 موکب استان قزوین در ایام اربعین
 
خورشیدی تاکید کرد: ستاد اربعین استان قزوین امسال از همه جریانات و مجموعه‌هایی که در حوزه اربعین فعالیت داشتند؛ به انواع مختلف حمایت کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته مشارکت‌های مردمی استان قزوین طی 10 شب فعالیت مواکب در کشور عراق در مجموع 186 هزار نفر اسکان یافتند و در سه وعده صبحانه، نهار و شام و همچنین میان وعده 2 میلیون و 892 هزار تغذیه در بین زائران توزیع شد.
 
این مسئول بیان کرد: سال جاری به منظور خدمات رسانی مناسب به زائران حسینی کمیته‌های 16گانه تشکیل و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌ها مشخص و تقسیم‌بندی شد.
 
وی عنوان کرد: "همایش توجیهی ویژه موکب داران" توسط کمیته اسکان و تغذیه، "همایش توجیهی مبلغین و مسئولان فرهنگی مواکب" توسط کمیته فرهنگی و آموزش، "نشست فعالان اربعین" توسط ستاد مردمی اربعین از جمله برنامه‌هایی است که به عنوان همایش‌های اجماع کننده و هماهنگ کننده قبل از برنامه اربعین برگزار شد.

توزیع 800 هزار آب معدنی در بین مواکب استان قزوین
 
خورشیدی عنوان کرد: امسال هویت اربعین در ستاد استان و بخش‌های اجرایی را با عنوان هویت مردمی معرفی کردیم زیرا اربعین یک جریان و عملیات بزرگ مردم محور است و ستاد اربعین استان و مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی نقش تسهیل‌گری و پشتیبانی داشتند.
 
وی ابراز کرد: مجموعه ستاد مردمی اربعین و کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه به عنوان حلقه میانی و اجراکننده و هماهنگ کننده عملیات اربعین در کشور عراق مشخص شد.
 
دبیر ستاد اربعین استان قزوین خاطرنشان کرد: ستاد اربعین استان قزوین تسهیلاتی را برای تامین مواکب کالاهای اساسی همچون برنج، گوشت، مرغ و شکر مشخص کرد همچنین آرد با یارانه درجه دو در اختیار مواکبی که نان طبخ می‌کردند؛ قرار گرفت.
   
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان