۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین انسجام در جهان اسلام نیاز به یک نهضت تبیینی دارد
کد خبر: ۳۵۹۷۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۲۴ ساعت: ۱۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

امام‌جمعه موقت قزوین:

انسجام در جهان اسلام نیاز به یک نهضت تبیینی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خضری گفت:و حدت به این معنا نیست که ما عقاید و باورهای شیعی را از دست دهیم بلکه باید مراقب باشیم تا جهان اسلام دچار فرسایش و جنگ داخلی نشود و در کنار یکدیگر ضمن توجه و تاکید بر مشترکات هم، دشمن واحد را ببینیم.

انسجام در جهان اسلام نیاز به یک نهضت تبیینی دارد
حجت‌الاسلام و سید مهدی خضری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی کمک به تحکیم و گسترش وحدت در جهان اسلام است و هفته وحدت فرصت خوبی است تا به این امر توجه شود گرچه پرداختن به این موضوع تنها نباید به یک هفته ختم شود.

وی افزود: متأسفانه امروز یکی از مهمترین راهبردهای دشمن و دستگاه نظام سلطه ایجاد تفرقه در جهت تضعیف اسلام است؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا همدلی و اخوت اسلامی در تمام ایام و عرصه‌های جغرافیایی جهان اسلام گسترش پیدا کند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: دشمن به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ابزار رسانه یا عوامل نفوذ در تلاش است تا در بین ملت‌های مسلمان تفرقه ایجاد کرده و با ایجاد جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی، آن‌ها را از اهداف اصلی خود باز دارد و در نهایت به نابودی اسلام ختم شود.

خضری تصریح کرد: هدف دشمن تنها ایجاد یک تفرقه مذهبی نیست بلکه هدف نهایی آن‌ها نابودی و فرسایش کل جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: جریان وحدت شیعه و سنی همانند دو لبه قیچی بوده که با یک روایات اشتباه ممکن است به نابودی کشیده شود.

دشمن نابودی و فرسایش جهان اسلام را نشانه گرفته است

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه انسجام در جهان اسلام نیاز به یک نهضت تبیینی دارد، تصریح کرد: وحدت به این معنا نیست که ما عقاید و باورهای شیعی را از دست دهیم بلکه باید مراقب باشیم تا جهان اسلام دچار فرسایش و جنگ داخلی نشود و در کنار یکدیگر ضمن توجه و تاکید بر مشترکات هم، دشمن واحد را ببینیم.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: دشمن واحد اساس اسلام و قرآن را نمی‌خواهد بلکه قرآن را به آتش کشانده و به پیامبر اهانت می‌کند بنابراین باید بدانیم که نظام سلطه دلسوز اهل سنت و اهل شیعه نیست چون با اسلام، قرآن، کعبه و پیامبر(ع) که وجه مشترک شیعه و سنی است مشکل دارند لذا باید تبیین کنیم که شیعه در سایه وحدت به قدرت و عزت بیشتری دست پیدا خواهد کرد همانطور که امام خمینی (ره) با شعار وحدت انقلاب کرد و به شیعه عزت داد.

خضری بیان کرد: همچنین امام موسی صدر در لبنان و شیخ زکزاکی در نیجریه با شعار وحدت قیام کردند و به شیعه عزت دادند؛ این سخن که شیعه با وحدت تضعیف خواهد شد، روایت باطلی است و دشمن این تفکرات را القا می‌کند تا متدینین را نگران ‌کند.

وی اضافه کرد: غاطبه جهان اسلام و جهان اهل سنت به اهل بیت ارادت دارند به طوریکه نام فرزندان خود را از اسامی اهل بیت بر می‌گزینند و در مراسماتی مانند اربعین شرکت می‌کنند بنابراین نباید کاری کنیم که غاطبه جهان از این مسیر منحرف شوند.

سیاست جمهوری اسلامی آشنایی با فرهنگ و تفکر اهل بیت (ع) است

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: بنا بر سفارش اهل بیت(ع) باید مردم را به دین اسلام دعوت کنیم و نباید با بدرفتاری در آن‌ها سبب ایجاد بغض و کینه شویم چون اگر کسی نسبت به جریانی بغض داشته باشد طبیعتاً به سمت آن نخواهد رفت.

خضری اذعان کرد: سیاست جمهوری اسلامی بر این نیست که جهان اهل سنت شیعه شوند بلکه هدف آشنایی آنها با فرهنگ شیعه و تفکرات اهل بیت (ع) است و باید این زمینه را فراهم آوریم که آن‌ها در سایه وحدت جهان اسلام با حقیقت اهل بیت(ع) آشنا شوند.

وی در پایان گفت: متأسفانه امروز دشمن نمی‌خواهد اجازه دهد که محبت اهل بیت(ع) گسترش پیدا کند و به نظر می‌رسد کسانی که مخالف وحدت هستند مخالف گسترش محبت اهل بیت نیز خواهند بود.

انتهای پیام/۱۰۰۳

منبع: شاخص خبر 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان