۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حمایت مدیرعامل خانه سینما از فیلم حامی فتنه با کنایه به جریانهای ارزشی و مذهبی کشور
کد خبر: ۳۵۹۷۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در جشن مستندسازان عنوان شد

حمایت مدیرعامل خانه سینما از فیلم حامی فتنه با کنایه به جریانهای ارزشی و مذهبی کشور

محمد عسگر پور مدیر عامل خانه سینما شب گذشته در جمع مستندسازان خانه سینما در دفاع از فیلم «قصه ها» ی رخشان بنی اعتماد که در حمایت از فتنه ۸۸ از سوی دولت تدبیر و امید مجوز سینمایی گرفته و این روزها با رویکردی در جشنواره ونیز مورد تقدیر قرار گرفته است گفت: برخی حاضرند بخاطر یک فیلم اجتماعی کفن پوش به خیابان بیایند!؟

حمایت مدیرعامل خانه سینما از فیلم حامی فتنه با کنایه به جریانهای ارزشی و مذهبی کشور

به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، شب گذشته در جشن بخش مستند شانزدهمین جشن خانه سینما محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما طی سخنانی گفت: انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند و انجمن مستندسازان دو انجمن بیش‌فعال در حوزه سینما هستند.
بعضی ناظران معتقدند که سهم این دو انجمن در بسته شدن خانه سینما سهم بسزایی بود که البته همین ناظران معتقدند که سهم آنها در بازگشایی خانه سینما نیز بسیار بود.
این دو انجمن، انجمن‌های دوست داشتنی هستند شاید گاهی از دست آنها حرص بخوریم و دردسر ایجاد کنند اما آن دردسرها هم شیرین است.

عسگرپور در ادامه به مفاهیم سینمای اجتماعی، مستند و واژه سیاه‌نمایی اشاره کرد و گفت: این واژه اخیرا آنقدر استفاده می‌شود که انگار دیگر یک واژه پذیرفته شده است.
برخی تریبون‌ها وجود دارد که عده‌ای با تخصص‌های مختلف مثلا پزشک و یا عده‌ای که رشته تحصیلی سینما دارند از طریق این تریبون‌ها با قاطعیت درباره سینمای اجتماعی و مفهوم سیاه‌نمایی که مفاهیم نسبی هستند صحبت می‌کند که آدم عاقل درباره مفاهیم نسبی قاطع صحبت نمی‌کند.
حضور بین‌المللی سینما نسبی است و نمی‌شود قاطع گفت سیاه است یا سپید.

وی با اشاره به اینکه برخی سینمای شریف ایران را سینمای نانجیب می‌دانند، گفت: برای اینکه این وضعیت بررسی شود بد نیست پس از برگزاری شانزدهمین جشن سینمای ایران سمینارهایی داشته باشیم که تحت عنوان بررسی سینمای اجتماعی و مفهوم سیاه‌نمایی برگزار شود تا هم آشنایی با کسانی که می‌گویند سینمای ایران سیاه‌نمایی می‌کند داشته باشیم و هم پیرامون این موضوع با آنها صحبت کنیم.

این کارگردان سینمای کشور ادامه داد: این هجمه‌ها سوء تفاهم ایجاد کرده است که آخرین مورد آن فیلم رخشان بنی‌اعتماد است که من نمی‌دانم اگر سینما این نوع فیلم را هم تحمل نکند چه چیز از آن باقی می‌ماند.
سینمایی که نگاه نقادانه ندارد و به همه چیز سفید و پاستوریزه نگاه می‌کند دیگر نام سینما ندارد و انگار داریم درباره یک تلویزیون آن هم با محدودیت‌ خاص خودش صحبت می‌کنیم.

مدیر عامل خانه سینما افزود: در جشنواره‌های سینمایی فیلم‌های اجتماعی از کشورهای مختلف ارائه می‌شود و موضوعات اجتماعی آن جوامع را مطرح می‌کند اما چنین هجمه‌هایی به آن نمی‌شود.
ما در زمان برگزاری جشنواره فجر بسیاری از فیلم‌های خارجی را نمایش می‌دهیم که هر چقدر نقادانه‌تر باشد بیشتر تشویق می‌کنیم اما یک فیلم اجتماعی از کشور ما که اکران می‌شود برخی حاضرند کفن‌پوشان به خیابان بیایند!

منبع: خبرگزاری بسیج انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان